loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

فصل پیش رو

وضعیت ارسنال در نخستین بازی از سخت ترین فصل تاریخ رقابت های لیگ برتر انگلیس نگران کننده و نامشخص بنظر می رسد .. 
هر چند هواداران به این امیدوار هستند که فصل 2013 2014 و 2015 2016 هم با شکست مقابل ویلا و وستهم شروع شد ولی تیم رفته رفته خود را پیدا کرد و با نتایج خوب حداقل تا چند هفته بعد از نیم فصل در رقابت ها مدعی اصلی بود هر چند به علت های مختلف تا هفته های پایانی کاملا از جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی خارج شده بود .. 

در دو فصل اخری که تیم قهرمان رقابت ها شد موفق به کسب 26 پیروزی شده بود و در بدترین حالت در فصل 2001 2002 فقط سه شکست را متحمل شد .. 

26 پیروزی و حداقل سه شکست !! ایا این ارسنال قادر به انجام چنین کاری هست ؟؟ با کمبود بازیکنان کارا و باکیفیت (!) در خط دفاع ارسنال می تواند 26 تا 28 بازی را با پیروزی به اتمام برساند ؟؟ 
مطمئنا کسب چنین نتایجی مستلزم داشتن مهاجمانی با کلاس جهانی و مدافعانی مستحکم و خط هافبکی کاراست .. که ما شاید فقط از هافبک ها و وینگ های بسیار خوبی بهره مندیم ..
پتر چک دروازبان بزرگیست و بی شک جزو سه دروازبان برتر دهه ی اخیر فوتبال اروپاست .. پس علی رغم عملکرد نه چندان درخشان دیروز , ارسنال از مهره ی مطمئنی درون دروازه بهره می برد و نباید اوسپینا دروازبان کامل کلمبیایی را هم نادیده گرفت .. 
هر چند ناچو مونرئال دیروز در دفاع چپ نا مطمئن نشان می داد اما برعکس فصول 12/13 و 13/14 در دو فصل گذشته به خوبی پیشرفت کرد و تا حدودی هواداران از این پست اسوده خاطرند ..
گابریل و مرته ساکر برای مدت طولانی مصدومند .. و ارسنال در این پست , کنار کاپتان کوشلنی , مجبور به استفاده از هولدینگ یا چمبرز است .. عملکرد این دو در بازی روز گذشته اصلا قابل قبول نبود .. می توان انکار کرد که چمبرز مدافع مستحکمی نیست ؟؟ هنوز قضاوت برای هولدینگ زود است و بنظر می رسد به مدافع خوب و مسلطی تبدیل شود .. اما نکته اینجاست .. ما تیمی هجومی داریم که همیشه در دفاع مشکل داشته .. در سالهای طلائی (2006_1997) ستاره هایی مثل اشلی کول , فن برونکهورست , سول کمپبل , تونی ادامز همه از بهترین های تاریخ اند و ارسنال در دوران حضور انها مشکلات کمتری در دفاع حس می کرد .. حتی لورن هم علی رغم اینکه مدافع کاملی نبود ولی از ثبات و استحکام برخوردار بود و عملکردی متناسب با سیستم بازی تیم ارائه می داد .. شاید تصور اینکه فقط ارسنال متحمل سه شکست در این فصل شود , با وجود مهره هایی مثل چمبرز و گابریل و هولدینگ و کوشلنی , کمی دور از ذهن باشد .. مشکل اصلی ارسنال قلب دفاع است .. ونگر , اعتقاد زیادی به بازیسازی مستقیم از دفاع دارد , بیاد دارم سول کمپبل و توره و ادامز پاس گلهای زیادی برای دیگر بازیکنان مهیا می کردند .. نوع دفاع ارسنال نیازمند بازیکنانی ست که هم توانایی بالایی در بازیسازی داشته باشند هم مدافعان قلدر و مستحکمی باشند .. سالهاست در این پست مشکل داریم و هر سال شاهد تکرار ان هستیم .. بعد از کمپبل , ارسنال گالاس را اضافه کرد اما گالاس مانند کمپبل نبود .. فصل 07/08 و ان شکست های متوالی و از دست رفتن قهرمانی به شکلی باورنکردنی .. فصول بعد .. دریافت 4 گل در ومبلی و 3 گل در اشبرتون از چلسی .. دریافت 4 گل از تاتنهم در خانه .. دریافت 3 گل از منچستر و شکست های سنگین خارج از خانه که نیازی به توضیح ندارد .. پر واضح است با توجه به هجومی بودن سیستم ارسنال , مدافعین مستحکم بسیار تعیین کننده هستند .. با این مدافعان مطمئنا فصلی نگران کننده پیش روست .. 
مشکل دیگری که سالهاست همه ی هواداران را نگران و در نهایت ناامید می کند خط حمله است .. حتی بعد از برگکمپ , انری و فن پرسی و اده بایور و باپتیستا همزمان در ان پست در خدمت تیم بودند .. فصل بعد از ان , اده بایور اوج گرفت و فن پرسی را کنار خود می دید , بعد از ترک ارسنال توسط اده بایور , نوبت فن پرسی بود .. انقدر خوب گل می زد که روز به روز به رتبه های بالاتر گلزنان برتر تاریخ باشگاه نزدیک تر می شد .. اما ژیرو نتوانست انتظارات را براورده کند .. ارسنال در نوک خط حمله به وضوح از نبود یک گلزن کار بلد رنج می برد .. دومین مشکل بزرگ برای بدست اوردن 24 تا 28 پیروزی که برای قهرمانی ضروریست .. 

در ایجاد موقعیت صدرنشینیم همینطور در از دست دادن موقعیت !! 

کسب عنوان قهرمانی , در این فصل کمی دور از دسترس بنظر می رسد .. بنا به دلایلی که ذکر شد و دلایلی که همه از ان مطلعیم .. 
امیدوارم شاهد بازی های زیبا و حداقل امیدوار کننده از تیم و ارسنالی جذاب باشیم ..

once a gooner
always a GOONER

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

:-)

24 ساله هستم از 1997 روانیه ارسنالم.دوباره خوب میشم و سعی میکنم بهتر از قبل زندگی ورزشی ام رو ادمه بدم.دانشجوی کارشناسی مدیریت.عاشق رشته ی اقتصاد و زبان.تو زندگیم از ده چیز متنفرم از خیانت و ادبایور و بارسا و رئال و چلسی و من سیتی و من یو وتاتنهم و لیورپول و بایرن .عاشق سه چیز هستم موفقیت و ارسنال و ارسنالی.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۵/۲۵
بازدید پست : ۴,۷۷۱ بار
کل بازدید: ۴,۷۷۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰