loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

با افتخارات تــی تـــی بزرگ!!

 




Thierry Daniel Henry

 370 بازی - 226 گل
میانگین 0.61 گل در هر بازی


 



 


هانری در 17 آگوست 1977 در فرانسه متولد شد. در سن 15 سالگی، آکادمی فوتبال موناکو او را از یک تیم محلی به خدمت گرفت. در 17 سالگی به ترکیب اصلی موناکو رسید و با وجود سن کمش، 20 گل برای این تیم به ثمر رساند. در سال 98، یوونتوس او را بخدمت گرفت اما کمتر از یک فصل طول کشید که ونگر او را به لندن آورد. آرسن ونگر او را جانشین آنلکا میدانست ولی هواداران با توجه به هیکل ضعیف او و همچنین نمایش بدی که در یوونتوس داشت، به او علاقه نشان ندادند. اما بازیهای تماشائی او در کنار بزرگان آرسنال، نمایشی فوق العاده را در فصل اول برای او رقم زد.

 


در فصل نخست، جوان 22 ساله فرانسوی، 48 دیدار را برای توپچی ها انجام داد و موفق شد 26 گل به ثمر برساند. او در این فصل 11 پاس گل نیز برای هم تیمی های خود فراهم کرد. درخشش یکباره او نظر تمامی هواداران را برگرداند. دیگر هیچ کس نگران رفتن ایان رایت و آنلکا نبود. فصل بعد از آن ، او در گلزنی ضعیفتر کار کرد. اما فصل 2001/2002 درخشش او یکی از ارکان اصلی آرسنال برای فتح 2 جام بود.


 


و این شروعی بر درخشش او در سالهای باقی بود. هانری 8 فصل در آرسنال بازی کرد و در 370 بازی به میدان رفت. او در این بازیها 226 گل به ثمر رساند تا تمام گلزنان افسانه ای آرسنال را پشت سر گذارد. افتخاراتی که او در آرسنال بدست آورد ، فتح 2 لیگ و 3 جام حذفی بود. بازیهای خوب او برای آرسنال باعث شد 4 بار در فصلهای 20012002 - 2003/2004 - 2004/2005 - 2005/2006 عنوان آقای گلی لیگ برتر را کسب کند. او همچنین 2 بار در سالهای 2003 و 2004 به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انتخاب شد.


 


 او 4 بار به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ جزیره انتخاب شد. در سالهای 2004 و 2005 ، کفش طلای اروپا را از آن خود کرد. وی 6 بار متوالی در سالهای 2001 - 2002 - 2003 - 2004 - 2005 - 2006 در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت. 3 بار نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن جهان شد. در سال 2006 به عنوان بهترین مهاجم جهان شناخته شد. و در لیست 100 فوتبالیست برتر قرن که از سوی فیفا اعلام شد قرار گرفت


_____________________________


این عکس هاش مرا کشت((داغون واشک هام را درآورد))



پس از پرده برداری از مجسمه تیری هانری خارج از ورزشگاه امارات، افسانه توپچی ها در جدال برای کنترل اشک های خود بود. استوارت در مورد این عکس می گوید" از انجا که در مراحل ساخت این تندیس قرار داشتم، پیش از پرده برداری از آن تماس های زیادی با هانری برقرار کردم. او چند روز قبل از آن با من تماس گرفت و گفت که نمی داند آیا می تواند جلوی اشک های خود را بگیردیا نه، او فکر می کرد که در مورد آن احساساتی می شود. بنابارین من می دانستم که ممکن است چنین اتفاقی بیوفتد. وقتی اشک ها را در چشم ها او دیدم، احساس کردم که کمی مقصرم اما این لحظه بزرگی برای او بود، این تصویری دوست داشتنی است.



______________________________




بازی رفت با میلان


با اومدن تری هانری به جمع توپچی ها به بازیکنان این تیم خیلی روحیه داد ولی کاش نمیومد تا من این صحنه را ببینم و یا   با خاطره ی خوش امارت را به مقصدش در آمریکا ترک میکرد این آخرین بازی هانری با پیراهن آرسنال بود.


_______________


در کل تری هانری بازیکنی خیلی خوب وبسیار دوست داشتنی در آرسنال بود که این افتخارات را با پیراهن این تیم بدست آورد والبته فوتبالش را باید مدیون آرسنال بدونه!


 به نظرم 2افتخار را در آرسنال کم داشت  اولی ناباورانه دومی ناحق


 


1(( ناکام در  عنوان صاحب توپ طلای اروپاه  که من هنوز هم حسرتشو میخورم هانری یک بار هم شده لیاقت این عنوان را داشت.


2(( فتح لیگ قهرمانان اروپاه که در اون بازی فینال  اگه اون داور لعنتی میزاشت وینس لمان را به نا حق اخراج نمیکرد در مقابل بارسلو لعنتی تر یاران تـــی تـــی این تیم را با خاک یکسان میکردند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

امید به آینده

سلام توپچی ها:<br>ازسال1998بودکه بادیدن بازی های زیبای آرسنــال رووانی این تیم شدم وازان روزعشقم به تیم داره روزبه روزبیشترمیشه،ازبازیکنانمون عاشق تی تی،پیرس هم هستم!<br>کلا از2تیم هم خیلی متنفرم ولی6باراسم ان ها می برم،<br>‏(1بارسلویوفا...<br>‏(2بارسلویوفا...<br>‏(3بارسلویوفا...<br>‏(4منچستریونایتد...<br><br>‏(5منچستریونایتد...<br>‏(6بازم بارسلویوفا...<br>این چیزیه که دست خودم نیست;<br>به امید روزهای خوب برای آرسنــال.<br>

تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۱۵
بازدید پست : ۲,۲۸۷ بار
کل بازدید: ۷۷,۵۵۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰