loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

رقابت فشرده


منچسترسیتی



منچسترسیتی بازهم با نمایشی اسف بار تن به شکستی دیگر داد و این بار یاعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی کمی از منطقه سقوط فاصله بگیرد و کلودیو رانیری کمی از زیر فشار انتقادات خارج شود. جیمی واردی که تنها آرزویش این روزها برگشت به تابستان گذشته و قبول پیشنهاد آرسنال است در این بازی هتریک کرد. او با این هتریک خود را به انتهای جدول گلزنان لیگ برتر رساند ولی با الکسیس سانچز ستاره بی بدیل این فصل لیگ برتر همچنان اختلافی فاحش دارد. تیم پپ در بازی که حرف چندانی برای گفتن نداشت در جهنم کینگ پاور که البته در این فصل برای بسیاری از تیم ها بهشت بوده و توانسته اند اندوخته فراوانی را ازین ورزشگاه بدست آورند تا گلو در گل ولای فرو رفت تا بار دیگر این نکته را به پپ یادآور شود که شرایط جزیره با لالیگا و بوندسلیگا کاملا متفاوت است. کلودیو براوو دروازه بانی که پول کلانی برایش خرج شده برای دومین هفته پیاپی بدونه حتی یک سیو  کاملا در کلین شیت کردن در جزیره ناکام بوده است. مقایسه ای کوتاه بین کلودیو براوو با پیترچک نشان می دهد که دروازه بانی که 4 برابر پیترچک برای آوردنش به اتحاد خرج شده است تا به اینجای فصل تنها دو کلین شیت را به ثبت برساند و آمار حکم به این می دهد رکورد کلین شیتی که چک در 10 سال حضور در لیگ برتر به ثبت رسانده براوو برای رسیدن به آن باید 99 سال در جزیره دروازه بانی کند. در خط دفاعی اما اوضاع برای سیتی بسیار اسفبارتر است. پپ که به فلسفه بازیسازی از عقب زمین اعتقاد دارد در اوایل فصل جان استونز را خریداری کرد اما اشتباهات مهلک این مدافع که آخرین آنان شب گذشته اتفاق افتاد نشان می دهد که پپ در خرید او دچار اشتباه شده است. نگاهی به بازیسازی شکودران مصطفی ما را به این فکر فرو می برد که به راستی پپ تا قبل ازین بازی این مدافع آلمانی را ندیده است چون به طور قطع به یقین مالک ثروتمند سیتی را دست به جیب می کرد تا قبل از ونگر اورا با مبلغ هنگفتی به به اتحاد بکشاند و دست ونگر را از خرید او کوتاه کند.



پپ که از نظر بردن جام با هیچیک از مربیان دنیای فوتبال قابل مقایسه نیست این فصل آزمونی سخت را پیش رو دارد همان آزمونی که فصل قبل خوزه مورینیو در آن به شدت مردود شد و راهی جز درب خروجی استانفوردبریج را نیافت. به نظر می سد که حالا بزرگترین دستاورد پپ در این فصل می تواند کسب رتبه چهارم در رقابت با تاتنهام افول کرده و راهیابی به لیگ قهرمانان باشد همان کاری که مانوئل پیگرینی هم از عهده آن بر می آمد. البته این فرض در صورتی درست است که ما تیمی مثل اورتون را از رقابت با تیم پپ خارج کنیم که به نظر با توجه به فشردگی لیگ این فرض  درست نمی آید.



چلسی



بی گمان تیمی که بیش از همه کارشناسان را متعجب ساخته چلسی است. این تیم با 8 برد متوالی یک رکورد عجیب را در لیگ برتر به جای گذاشته است. برای بسیاری این سوال پیش آمده که چه شده است که این تیم چلسی با همین بازیکنان سال قبل در همین مقطع فصل در منطقه سقوط قرار داشت اما امسال رقابتی شانه به شانه با آرسنال دارد؟ بی گمان مالک ثروتمند چلسی باید به خود ببالد که در تابستان گذشته مربی خوش فکری مثل کونته را به چلسی آورد همان کسی که با سیستم دفاع سه نفره با بازیکنان کم نام و نشان ایتالیا در یورو خوش درخشید. شاید بتوان گفت که چلسی و کونته این پیشرفت هفته های اخیر خود را مدیون آرسن ونگر و آرسنال است چرا که نگاهی به چند هفته قبل رقابتها به ما خواهد گفت که چگونه همین تیم چلسی در جهنم امارات سوخت و یک نیمه مغلوب قدرت آرسنال شد تا مربی ایتالیایی به این فکر فرو برود که به راستی مشکل تیمش کجاست. همه داستان این فصل لیگ برتر آن نیست که تیمی که چند برد پشت سرهم آورد را مدعی قهرمانی بدانیم چرا که خوب به خاطر داریم در 6 هفته ابتدایی فصل تیم پپ چگونه مقتدارانه به صدر جدول تکیه زده بود اما کم کم افول کرد و تیم آرسنال که با گذشت دو هفته از لیگ تنها یک امتیاز کسب کرده بود و در انتهای جدول قرار داشت امروز با گذشت پانزده هفته در صدر جدول است. بنابراین حرف از قهرمانی چلسی به این زودی شاید کاری بس نابخرادانه باشد ولی مطلوب برای کونته و شاگردانش آن است که در نیم فصل دوم رویارویی آنان با آرسنال به هفته های آخر کشیده شود چرا که مشخص نیست چه سرنوشت غم انگیزی در انتظارشان خواهد بود.



لیورپول



لیورپول اما مطابق انتظار بسیار پرنوسان ظاهر شده است. آنان یک هفته آرسنال را می برند و هفته بعد در مقابل واتفورد شکست می خوردند، این هفته چلسی را در هم می کوبند و چند هفته بعد به بورنموث می بازند. اینها مشکلاتیست که همچنان یورگن کلوپ و بنگاه های شرط بندی را با یک چالش جدی روبه رو کرده است چرا که لیورپول به یک تیم غیر قابل پیش بینی تبدیل شده است. به نظر می رسد تیمی که سیمون مینیوله را به عنوان دروازه بان دارد نباید امید چندانی به قهرمانی لیگ داشته باشد. قرمزهای آنفیلد امروز هم با مشکل مسدومیت فلیپ کوتینیو دست و گنجه نرم می کنند و به نظر می رسد دوران افول آنها فرا رسیده باشید. برای آنان اما در کنار تمام این بدشانسی ها یک خوش شانسی بزرگ رخ داده است چرا که آنان در هفته اول لیگ برتر با آرسنال روبه رو شدند تیمی که در آن روز تمام ستارگانش در اردوهای تفریحی پس از رقابت های ملی بسر می بردند و البه با خرید شکودران مصطفی در خط دفاعی همچنان فاصله داشت. شاید بتوان گفت بزرگترین دستاورد کلوپ و شاگردانش در این فصل لیگ برتر جلوگیری از تکرار قهرمانی بدونه شکست آرسنال است و آنان می توانند به خود ببالند که تنها تیمی هستند که آرسنال را در این فصل لیگ برتر شکست داده اند هرچند که برای آرسنال هنوزهم بازی برگشتی هرچند در آنفیلد برای انتقام وجود دارد.



منچستر یونایتد



تیمی که به جای جوان گرایی به سراغ ستارگان پا به سن گذاشته و گران قیمت می رود چیزی جز سرنوشت منچستر یونایتد در انتظارش نخواهد بود. شیاطین سرخ پس از گذشت 15 هفته از لیگ برتر چیزی جز تساوی های متوالی نصیبشان نشده است. این تیم که با خرید ستارگان گرانقیمت خود را در حد مدعیان قهرمانی نشان داد در طول فصل هیچ نام و نشانی از یک تیم متوسط هم نداشته است. آنان حتی نام خود را در بین تیم هایی که به لیگ اروپا صعود می کنند نمی بینند و در جدول لیگ برتر باید با ذره بین و با دقت به سراغ رتبه آنان گشت تا بتوان فهمید در کجای جدول جا خشک کرده اند. برای مالکان چالش بزرگتر از عدم نتیجه گیری خالی شدن خزانه باشگاه است که با خرید پوگبا و زلاتان و البته مربی تمام شده ای مثل مورینیو خود را در گردابی فرو برده اند که بیرون آمدن از آن محال است. آنان که هواداران بسیار خوش بین منچستر یونایتد هستند به نظر می رسد که همین که آنان از منطقه سقوط فاصله دارند برای خوشحالی آنان کافیست اما وجود مربی مثل مورینیو که تنها کارش پارک کردن یک اتوبوس جلوی دروازه است آنان را سخت عذاب می دهد چرا که با بازی زیبا مدتهاست فاصله گرفته اند. نکته جالب در مورد مورینیو اینکه او در تمام کنفرانس های مطبوعاتی به جای حرف زدن از مسائل فنی در مورد نبود فاکتور شانس برای تیمش صحبت می کند گویی فراموش کرده است زمانی که خودش را مغرورانه در قله های اروپا می دید فاکتور شانس چقد با او همراه بود. شاید بد نباشد که یکی این جمله را به او یاد آوری کند که آقای خاص از قدیم گفتند: گهی زین به پشت و گهی پشت به زین !!!!



تاتنهام



تیم افول کرده مائوریسیو پوچتینو که چند ماه قبل برای قهرمانی جزیره می جنگید حالا از جمع چهار تیم اول هم فاصله گرفته است. وقتی رقابت های لیگ قهرمانان قرعه کشی شد انان مسرور و شادمان در خیابان های لندن به جشن و پای کوبی پرداختند و گمان می کردند با وجود تیم های ضعیف در گروه خود می توانند به راحتی صدر نشین شوند اما نمایش های نا امید کننده آنان در لیگ قهرمانان کل لیگ جزیره را به خطر انداخته است چرا که ممکن است جزیره به خاطر وجود نماینده نالایق و ضعیفی چون تاتنهام تعداد سهمیه هایش کاهش یابد و اگر نبود صدر نشینی آرسنال و لستر در این رقابت ها قطعا این اتفاق می افتاد ولی هنوز هم خطر در بیخ گوش لیگ جزیره به لطف تاتنهام همچنان وجود دارد. بزرگترین دستاوردی که تانتهام و مائوریسیو پوچتینو می توانند به آن ببالند پیشی گرفتم از رقیب سنتی در چند هفته از لیگ برتر یعنی آرسنال است اتفاقی که البته مانند عبور یک ستاره دنباله دار از فراز کره زمین است که هر 101 سال یکبار اتفاق می افتد. بازگشت هری کین به ترکیب آنان موجی از امید را در میان هواداران به راه انداخته است و آنان را به توهمات فصل گذشته که قهرمانی در لیگ برتر پس از قرن ها بود پیوند میزند اما یاید گفت که خبر خوشحال کننده برای چهار تیم بالای جدول این است که تاتنهام حتی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم نزدیک نخواهد شد و حتی اگر هم سهمیه بگیرد اتحادیه فوتبال انگلیس این تیم را از حضور در این رقابت ها محروم خواهد کرد تا بار دیگر چنین آبروریزی برای لیگ جزیره به بار نیاورند.



 



س. مرادی - یک توپچی متعصب و عاشق مسعود اوزیل


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

seiwan

ازینکه مرا یک ترک خطاب می کنند احساس خوبی ندارم همگان باید بدانند که من به اصالت کردی خودم افتخار میکنم ( مسعود اوزیل )

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۹/۲۱
بازدید پست : ۱,۵۶۵ بار
کل بازدید: ۱۰,۱۴۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰