loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

تاکتیک مورینیو و ضد تاکتیکی که...

سلام دوستان.قبل بازي ديشب با خيليا کري خوندم! اکثرا طرفدار چلسي بودن. هيچي ديگه.يه جوري شد که امروز مثلا همديگرو ديديم بگيم هوا چقدر خوبه يا گوجه فرنگی چقدر گرونه يا ...!! قبل از هرچيزي بگم نظر شخصيمه و ادعايي هم ندارم که فوتیال ميدونم يا نمیدونم يا... اینارو بعنوان یه هوادار که 12 13 ساله فوتبال میبینه نوشتم.بازي که خوب نبود و به نظرم دليلش بيشتر تاکتيک مورينيو بود و البته ضد تاکتيکي که ميتونست ونگر بزنه و نزد و شايد ابزارشو هم نداشت. مورينيو دقيقا جوري با ما بازي کرد که زماني که تو رئال بود تو الکلاسيکو دقيقا همين شيوه رو جلو بارسلونا پياده ميکرد.تاکتیک مورینیو دفاع همه جانبه تو زمين خودت و ضد حمله از جناحين با بازيکناي سرعتي که اون موقع رونالدو و دي ماريا بودن و ديشب ازارد و ویلیان.حتی دیدین که تا شزنی میخواست بازی رو شروع کنه تورس میرفت وسط زمین وامیستاد!اما برسیم به تیم خودمون.
وقتی بازیو از دروازه شروع میکردیم و توپ میرسید به دفاع و بعدش  ارتتا که همینجا بود که بازی گیر میکرد چون کاملا فضا های وسط زمین بسته بود.ارون رمزی و اوزیل کاملا از جریان بازی خارج شده بودن.اما اینجا چاره کار چیه؟؟ چاره دقیقا همون کاریه که بارسلونا میکرد و نتیجه میگرفت.یعنی بازی تو عرض تا باز شدن فضا تو عمق و یه پاس قطری خوشگل توی عمق برا یه مهاجم سرعتی و تمام.اما برسیم به اینکه ما چیکار کردیم.
سمت راست ولکات چندان اماده نبود و البته کاملا هم بسته بودنش و سمت چپ هم کلا وینگر نداشتیم!مهاجم هدفمون هم که همه میدونن برای فرار توی عمق اصلا مناسب نیست.پس حدودا ما یه مهاجم داشتیم ولکات که اونو هم کاملا بسته بودن.همین شد که نیمه اول 7 تا موقعیت اونا داشتن و ما هیچی.
اما ضد تاکتیکی که به نظر من ونگر میتونست بزنه... اول عقب کشیدن اوزیل و رمزی به طور چرخشی برای گرفتن توپ از ارتتا و ریختن تو عمق و دوم تعویض دقیقه ی 70 پودولسکی جای ژیرو و سانتی جای روسیچکی بود.این دو تعویض سرعت رو در وسط و چپ تقویت میکرد که متاسفانه هیچ تعویضی انجام نشد و هیچ ضد تاکتیکی زده نشد.
در مجموع من این 2 امتیاز از دست رفته (با تشکر از داش حسن ویلشر) رو به نبود مهاجم و وینگر سرعتی میدونم.ژیرو مهاجم بدی نیست اما تو بعضی بازی ها از جمله این بازی جواب نمیده.با این وجود هنوز هم مدعی هستیم و ایشالا پنجشنبه دوباره به جایگاه اصلیمون برمیگردیم.
 
این بود...
تاکتیک مورینیو و ضد تاکتیکی که زده نشد!


به امید پیروزی های بزرگ اینده....


ممنون از نگاهتون...



آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

ارسنال

من دانشجوی کارشناسی معماری و فکر میکنم سال 2001 بود وقتی که یه روز اتفاقی بازی ارسنال رو دیدم عاشق فوتبال و ارسنال شدم.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۳
بازدید پست : ۲,۲۹۱ بار
کل بازدید: ۵۷,۰۲۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰