loading
در حال بررسی درخواست شما
وضعیت پیچیده سهامداران
وضعیت پیچیده سهامداران

وضعیت پیچیده سهامداران



بر اساس آنچه که قبلا در خبرها آمده بود،ماه گذشته بانو نینا برسول-اسمیت مدیر سابق باشگاه 15.9 درصد از سهام خود را برای فروش گذاشت.وی برای این کار به سراغ بنگاه دلالی بلک استون واقع در ایالات متحده آمریکا رفت،تا این بنگاه بتواند خریداری را برای سهامش پیدا کند.
حال دو حالتی که می توان برای فروش سهام بانو نینا متصور شد،به شرح زیر است:
فرض نخست این است که شخصی خارج از سهامداران کنونی باشگاه،سهام بانو نینا را خریداری کند.که در اینصورت هیچ یک از سه سهامدار بزرگ دیگر باشگاه یعنی استن کرونکه (29.9 درصد)،علیشیر عثمانوف (26.4 درصد) و دنی فیژمن (16.1 درصد) نمی توانند خود را به مرز 30 درصد سهام باشگاه و ارائه پیشنهد تملک برسانند.
در صورت عملی شدن این فرض در آینده ای نه چندان دور،بصورتی خوشبینانه می توان به پایدار ماندن سیستم مدریتی کنونی باشگاه امیدوار ماند.چرا که حتی اگر بر این عقیده باشیم که فروش سهام بانو نینا نتواند سرآغاز تغییرات مدیریتی در باشگاه شود،سهامدار دیگری در باشگاه وجود دارد که شرایط متفاوتی با استن و علیشیر دارد،یعنی دنی فیژمن.
دنی فیژمن به عنوان سومین سهامدار بزرگ باشگاه با 16.1 درصد سهم،آنچنان توانایی مالی ندارد که بتواند با استن و عثمانوف رقابت کند و با توجه به اینکه اصلا قصد اضافه کردن سهام ندارد،بعد از بانو نینا می تواند مهره ای تعیین کننده در تعیین سرنوشت ساختار مدیریتی باشگاه باشد.فردی که میزان قابل توجهی از سهام باشگاه را در اختیار دارد،مبتلا به سرطان است و قصد اضافه کردن سهم و رقابت با دیگر سهامداران را ندارد. اما فرض دوم آن است که از سه سهامدار بزرگ یک نفر با بانو نینا به توافق برسد و در مرز ارائه پیشنهاد قرار بگیرد.هر سه نفر این شانس را دارند که خود را به 30 درصد سهام باشگاه برسانند.
با عملی شدن این فرض عملا یک نفر از میان استن،عثمانوف و دنی فیژمن باید پیشنهادش را برای خرید مابقی سهام باشگاه ارائه دهد که همین موضوع آینده مدیریتی باشگاه را با چالشی سخت رو به رو می کند،چرا که تا مشخص نشدن چهره مالک باشگاه این بلاتکلیفی همچنان ادامه می یابد.
نتیجه فرض دوم به احتمال بسیار قوی به حاکمیت یک شخص بر آرسنال منجر می شود،یعنی آرسنال هم به جرگه تیم هایی نظیر چلسی و منچستر و... می پیوندد.
اما جدا از بررسی دو حالتی که در آینده شاید با آن مواجه شویم،در ادامه خبر به نقل از فردی آگاه که نخواسته نامش فاش شود،به این موضوع اشاره شده است که هم اکنون برای خرید سهام بانو نینا نزدیک به 8 تا 12 نفر از اروپا،آمریکای شمالی،چین،خاور میانه و آفریقا اقدام کرده اند.وی که جزئیات بیشتری را از این افراد فاش نکرده است در ادامه گفته که بعید است ظرف مدت 6 هفته آینده هر پیشنهادی برای فروش این مقدار سهم به نتیجه برسد.
حال اگر گفته های این فرد درست از آب دربیاید،قطعا یکی از دو فرض مطرح شده روی می دهد.در حال حاضر چیزی که با قاطعیت می توان در مورد آن صحبت کرد،فروشنده بودن بانو نینا است،اما در مورد اینکه سهام بانو نینا در آخر به دست چه کسی می افتد و آیا در 6 هفته پیش رو این اتفاق رخ می دهد،هنوز چیزی معلوم نیست.
باید صبر کرد و دید که آیا این شرایط و معادلات پیچیده ای که آرسنال با آنها رو به رو است در انتها به کجا ختم می شود. 
 


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۲/۲۲
به قلم کیوان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : reuters.com
بازدید: ۶۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰