loading
در حال بررسی درخواست شما
نفرین شماره نه، رو در روی لوکاس !
نفرین شماره نه، رو در روی لوکاس !

نفرین شماره نه، رو در روی لوکاس !


آیا پرز دچار نفرین پیراهن شماره 9 که گریبان فرانسیس جفرز، خوزه آنتونیو ریس و دیگران را گرفت، می‌شود؟

طرفداران آرسنال خرافاتی هستند. با این حال، پس از یک سری عدم موفقیت بازیکنان شماره نه تیم، ترسشان چندان بی اساس هم نیست.
لوکاس جدیدترین بازیکنی است که شماره نه را به تن دارد و باتوجه به سرنوشت شماره نه پوشان توپچی ها، این حرکتی جسورانه به نظر می‌رسد.
خواه بخاطر مصدومیت ها، عملکرد ضعیف یا ترکیبی از هردو باشد، بازیکنانی که این پیراهن را برای شمال نشینان لندن می‌پوشند، با بدشانسی مواجه می‌شوند و بسیاری ممکن است حس کنند پرز هنوز خیلی کارها باید انجام دهد تا در اشبرتون بدرخشد.

حال، نگاهی می‌کنیم به این طلسم بازیکنان شماره نه آرسنال

نیکولاس آنلکا (99-1997)
نیکولاس آنلکا بازیکن خوبی برای آرسنال بود اما با پوشیدن پیراهن شماره 9 کم کم دچار مشکل شد و پس از سپری کردن تنها دو فصل به عنوان توپچی و قرار داشتن در ترکیب اصلی، خود را مجبور به پیوستن به رئال مادرید کرد.
شایعات مختلفی درمورد اینکه چقدر این مهاجم فرانسوی در ملحق شدنش به رئال نقش داشت، وجود دارد اما در همه این حرف ها تصویری منفی از این بازیکن کشیده است و اگرچه خروج این بازیکن به خرید بهترین مهاجم تاریخ آرسنال (تیری آنری) منجر شد، هنوز بسیاری از هوادران حس می‌کنند این باعث شد تا پیراهن شماره 9 در آرسنال برای همیشه نفرین شده شود.

داور شوکر (00-1999)
داور شوکر که تنها یک فصل در هایبوری بود، پس از انتقال آنلکا به رئال به آرسنال پیوست.
همانطور که می‌دانید این انتقالی هوشمندانه از طرف آرسنال نبود و این مهاجم توانست تنها هشت گل در یک فصل حضورش در لیگ برتر به ثمر برساند و پس از آن راهی وستهام و گذراندن یک فصل ناموفق دیگر شود.

فرانسیس جفرز (03-2001)
فرانسیس جفرز با درخشش در اورتون، نوید مهاجمی آینده دار را می داد به طوری که ونگر او را به "روباه محوطه جریمه" تشبیه کرد و پیراهن معمول برای مهاجامان یعنی شماره 9 را به تن کرد.
با این حال همانگونه که احتمالا خود تاکنون پی برده اید، نشان داد در حد توپچی ها نیست و تنها چهار گل در دو فصل حضور خود در آرسنال به ثمر رساند.
سپس به تیم های دسته پایین رفت و در سال 2013 پس از دوره ای کوتاه در لیگ دسته دو، بازنشتگی خود را اعلام کرد.

خوزه آنتونیو ریس (2006-2004)
ریس در زمان آمدنش به آرسنال خرید خیلی خوبی محسوب می‌شد اما هرگز نتوانست در انگلیس خود را وفق دهد و باید از آن به عنوان یکی از ناامیدکننده ترین داستان های عصر ونگر یاد کرد.
این مهاجم اسپانیایی همانگونه که در باشگاه اولش سویا نشان داده بود، سرشار از استعداد بود اما نتوانست چندان دور از خانه دوام بیاورد و با لیگ فیزیکی جزیره خود را مطابقت دهد.
ریس فقط پس از گذراندن دو فصل و نیم در آرسنال، ابتدا به عنوان بازیکن قرضی به رئال مادرید رفت و سپس به اتلیتکو و سرانجام در سال 2012 به خانه خود یعنی سویا برگشت.

خولیو باپتیستا (07-2006)
مهاجم بعدی که پیراهن شماره 9 را به تن خود کرد، خولیو باپتیستا بود که در جابجایی با ریس، به صورت قرضی برای یک فصل از رئال مادرید به آرسنال آمد.
باوجود اینکه بخاطر درشت هیکل بودن و نمایش قدرتمندانه به "هیولا" معروف بود، آنطور که باید در آرسنال خوب عمل نکرد و نسبت به لیگ جزیره سرعت پایینی داشت و موفق شد تنها 3 گل در لیگ بزند.
با این حال، در آنفیلد آن بازی معروف را از خود به نمایش گذاشت و در پیروزی 6 بر سه آرسنال برابر لیورپول، چهار توپ را درون دروازه لک لک ها جای داد.

ادواردو (10-2007)
ادواردو نفرین شده از این لحاظ که دچار مصدومیتی وحشتناک شد، یکی از  خریدهای خوب ونگر برای پوشیدن پیراهن شماره 9 در سال های اخیر به حساب می‌آید.
با وجود این، این بازیکن برزیلی الاصل کرواسی هرگز پس از برخورد وحشتناک با مارتین تیلور برابر بیرمنگام سیتی در سال 2008 بهبود نیافت و در 24 بازی برای توپچی ها،  توانست تنها 3 گل به ثمر برساند.
داستانی غم انگیز از هدر رفتن یک استعداد که امید می‌رود لوکاس پرز به درد او دچار نشود.

چو یونگ پارک (12-2011)
چو یونگ پارک در تابستان سال 2011 و در فصل نقل و انتقالات عجیب برای آرسنال، به جمع توپچی ها پیوست، در فصلی که آندر سانتوس و یوسی بنایون هم در لحظات پایانی پنجره نقل و انتقالات راهی لندن شدند.
باتوجه به اینکه پیراهن شماره 9 را به پارک داده بودند، انتظار می‌رفت در ترکیب اصلی قرار گیرد اما تنها یک بازی در لیگ برتر به میدان رفت و خریدی بود که به نظر می‌رسید ونگر بلافاصله از آن پشیمان شده بود.

لوکاس پودولسکی (2012-2015)
شاید اطلاق کردن نظریه "نفرین" درمورد پودولسکی بازیکنی که طی دو فصل و نیم حضورش در جمع توپچی ها خریدی موفق و بازیکنی محبوب بود، کمی سخت گیرانه به نظر آید.
این مهاجم آلمانی که ضربات مهلکی با پای چپ داشت، در بازی های مهم محو می‌شد و با مصدومیت های خاص و کم خود، نتوانست آنطور که باید به اوج برسد.
به ثمر رساندن 19 گل در لیگ در 60 بازی برای مهاجمی که پیراهن شماره 9 را به تن می‌کند، کافی نیست و پرز باید نسبت به این مهاجمان بسیار بهتر عمل کند تا پاسخ اعتماد ونگر را داده باشد.



نوشته مارک بروس
اختصاصی مجله آرسنال / محمد
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۸/۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : اختصاصی مجله آرسنال
بازدید: ۳,۶۸۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰