loading
در حال بررسی درخواست شما
روزی روزگاری آسمان شهر لندن قرمز رنگ بود....
روزی روزگاری آسمان شهر لندن قرمز رنگ بود....

روزی روزگاری آسمان شهر لندن قرمز رنگ بود....


زمان سپری شده ، روز ها آمدند و رفتند دهه ای به دهه ای دیگر، سال ها چه زود سپری شدند، روز های خوش و غمگین ، خاطره ها ماندند و یاد بزرگانی که همیشه در ذهن ما ماندگار خواهد ماند، سال های باشکوهی که تکرار شدند اما هیچ زمان قدرت باشکوهی یک دیگر را نداشتند، هر پادشاهی شیرینی خودش را دارد ، و زمان امپراطوری گراهام رویایی تر از همیشه برای ما همچنان زنده خواهد بود.

ارسنال هیولای ترسناک بریتانیا ملقب به توپچی های لندن ...

دهه جدیدی آغاز شد فصلی نو و طرفداران آماده جدال های همیشه زیبا و هیجانی لیگ دسته اول انگلستان شده بودند.
آرسنال گراهام قدرت بلامنازع در کنار لیورپول مشکل آن روز های توپچی ها و ناتینگهام غول آن سال های بریتانیا، شیاطین در حال جان گرفتن بودند و لیدز مانند همیشه گربه سیاه بزرگان فوتبال انگلستان، و کریستال پالاس که آماده پدیده سازی و تاریخ نگری بود.

لیورپول مدافع عنوان قهرمانی و آرسنال که دو فصل قبلش بعد از جدال های پای با پایش با لک لک های مرسی ساید توانسته بود به لطف گل های بیشتر قهرمانی انگلستان را جشن بگیرد. آن روز های خوش با گراهام همان اسطوره اسبق توپچی و چلسی که زمانی هم در منچستر یونایتد بازی کرده بود و حال به عنوان مربی از آرسنال یک هیولا ترسناک ساخته بود.
لیورپول را در آنفیلد شکست داده بودند و قهرمان شده بودند و بعد از یک سال وقفه اماده جامی دیگر بودند تا با افتخار بالای سر ببرند.
مانند همیشه در همان صدر و لیورپول همان مشکل همیشگی پشت سر آن ها، پیروز می شدند و شکست در کارشان نبود، دو بازی یک بار تن به تساوی می دادند اما هرگز بازنده نبودند، زمانی که روز های شیرین را یکی پس از دیگری می گذراندند در دربی شهر لندن مقابل چلسی شکست خوردند، اما هیچ چیزی تغییر نکرد، همان صدر باقی ماندند و فصل را با همان شکست به پایان رساندند.
عبور از خط دفاعی قدرتمندشان غیر محال بود و این نظام تدافعی قابل ستایش بود.
لی دیکسون _ ادامز _ بولد _ نایجل _ وینتربرن کسانی بودند که هیچگاه ارسنال در خود چنین بزرگانی در پست دفاع ندیده بود، افسانه هایی که همیشه از قفس توری توپچی ها محافظت می کردند.
چه زیباست ، مرور خاطرات، چه شیرین است به یاد آوردن آلن اسمیت همان گلزن بزرگ آرسنالی ها، افسونگر هایبری و فرشته نجات گراهام و توپچی ها که گل ها و حرکات نابش مانند یاد خداوند همیشه در ذهن طرفداران توپچی ماندگار و جاری است.
ارسنال در سال ۱۹۸۹ بعد از ۱۸ سال قهرمان شده بود و هیچکس دوست نداشت این وقفه در قهرمانی باری دیگر رخ بدهد.
آری این واقعه رخ نداد و طرفداران برای قهرمانی التماس روز ها خوش نمی کردند، گراهام با پشت سر گذاشتن
لک لک ها قهرمان شدند، آن ها توانستند به لطف گلزنی پل مرسون در انفیلد لیورپول را شکست بدهند و قهرمانی خود را به رخ همگان بکشند، بزرگی خودشان را ، قدرت رهبری و پادشاهی در بریتانیا.
زمانی که آسمان شهر لندن به رنگ قرمز بود و گراهام با آن تیپ خاص بر روی نیمکت هایبری مانند یک پادشاه بی رحم، تیم ها را یکی پس از دیگری خلاص می کرد.
گراهام بی رحم برای دیگران برای ما طرفداران مانند یک پدر بود، یک رهبر، همان کسی که به آرسنال جان دیگری داد ، خط تدافعی تیمش یک تیم کامل بود و یک آلن اسمیت داشت، که بودنش یعنی همان پیروزی و همان گل های فراموش نشدنی.
تاتنهامی که بیش از ۲۰ امتیاز اختلاف داشت و در مکان دهم جدول جای گرفته بود، آن روز ها تاتنهام مهم ترین هدفش این بود که ارسنال را شکست بدهد و بالاتر از ارسنال بودند برای آن ها حکم قهرمانی را داشت!
رکورد رامن سیتی زد، رکورد نقل انتقلات که سنگربان آن زمان  تونی کاتون محبوب را از واتفورد خریداری کردند که جایگزین تارتمان بشود.
خریدی خوبی که به سیتیزن ها کمک بسزایی کرد اما رسیدن به ارسنال و لیورپول غیر ممکن بود و در مکان پنجم جای گرفتند، بالا تر از منچستر یونایتد که در حال جان گرفتند بود و جان هم گرفتند.
اورتون در مکان نهم جدول جای داشت، و چلسی قدرت فعلی انگلستان در مکان یازدهم کار را به پایان رساند، روزنامه های انگلستان در تیتر خود زدند، چلسی قهرمان شد به شکل تمسخر زیرا آن ها بعد از پیروزی مقابل ارسنال چندین تماشاگرش از حال رفتند و شادی بر پا کردند که انگار قهرمان شده اند.
در هفته پایانی آرسنال مقابل منچستر یونایتد با هتریک اسطوره خودشان الن اسمیت پیروز می شوند و لیورپول در حانه ناتینگهام فارست زمین شد و دو بر یک شکست خوردند.
آلن هنسن در همان بازی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد که با ۳۵ سال سن کاپیتان محبوب مرسی ساید به شمار می رفت، با گریه زیرا دست آن ها از تکرار قهرمانی کوتاه ماند.
گراهام بزرگ با ۸۳ امتیاز و شش امتیاز بیشتر نسبت به لیورپول قهرمان شدند و کریستال پالاس تاریخ ساز نشد امادر رتبه بزرگی جای گرفت.
لیدز همان گربه سیاه در مکان چهارم قرارگرفت. اما اسطوره خودشان جیم بگلین را به علت مصدومیت برای همیشه از دست دادند.

شهرزاد به ما گفت: زمانی آسمان شهر لندن به رنگ قرمز بوده است! اری گراهام پادشاه بزرگ آرسنال نامش برای همگان ترسناک خواهد بود.

✍️نویسنده : ابوالفضل کریم آبادی ( صدر )

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۳,۲۰۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰