loading
در حال بررسی درخواست شما
سوکراتیس به سمت اوج حرکت میکند
سوکراتیس به سمت اوج حرکت میکند

سوکراتیس به سمت اوج حرکت میکند

با وجود تغییرات گسترده ای که از ابتدای فصل در نقاط مختلف ترکیب تیم آرسنال شاهد هستیم، اما تیم آرسنال تحت رهبری اونای امری در خطوط دفاعی به طرز حیرت‌آوری همواره شامل بازیکنانی ثابتی در ترکیب خود است، علیرغم آنکه امری نشان داده است که در استفاده از خریدهای تابستانی چون برند لنو و لیختشتاینر مقاومت نشان می‌دهد اما خط دفاعی چهار نفره خود را حول محور چهره ای جدیدی به نام سوکراتیس بنا کرده است.

در بازی‌های لیگ برتر پس از گذشت چند بازی خط دفاعی و دروازه‌بان آرسنال بدون تغییر به کار خود ادامه داده اند، چک، بلرین و موستافی تنها بازیکنان آرسنال هستند که در تمامی دقایق بازی‌های آرسنال تاکنون حضور ثابت داشتند، همچنین ناچو مونرئال نیز از هفته دوم تاکنون هیچ بازی را از دست نداده است و سوکراتیس نیز اگر در بازی برابر اورتون مصدوم نشده بود به این جمع می‌پیوست.

در هفته جاری که آرسنال به مصاف واتفورد می‌رود، آنها نگران وضعیت آمادگی خرید تابستانی خود یعنی سوکراتیس هستند، با توجه به اینکه سوکراتیس چگونه به عضوء ثابت و تاثیر گذار تیم امری تبدیل شده است می‌تواند جالب توجه باشد، خرید این مدافع سی ساله یونانی در ابتدای تابستان با واکنش‌های منفی هواداران و برخی کارشناسان همراه بود، خصوصاً زمانی که لیورپول با خرید هفتاد میلیون پوندی فن دایک رکورد نقل و انتقالات جهان را در پست مدافع شکست، این خرید به ندرت نشان از انقلابی قریب‌ الوقوع در آرسنال داشت.

سوکراتیس یک رهبر یا یک قهرمان مانند سرجیو راموس نیست، اما با خود استحکام را به خط دفاعی آرسنال آورده است، در ادامه با هم به بررسی سبک بازی سوکراتیس در آرسنال می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های بارز سوکراتیس سرعت و دقت او است، سوکراتیس در تست‌های داخلی آرسنال در ماه اوت پس از پیر امریک اوبامیانگ و هکتور بلرین در رده سوم بازیکنان آرسنال قرار گرفت، سرعت سوکراتیس در پیروزی ۱-۲ خارج از خانه برابر نیوکاسل زمانی به نمایش گذاشته شد که توانست پس از اشتباه مهلک موستافی نجات‌بخش آرسنال باشد.

این ها از نشانه‌هایی هستند از اینکه شاید سوکراتیس از آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند او بازیکن ناکارآمدی است، یک بازیکن خیلی مؤثرتری باشد، یکی دیگر از این نشانه‌ها در پیروزی خانگی ۲-۴ برابر ورسکلا ظاهر شد، در دقیقه هفتاد و چهارم سوکراتیس به جلو نفوذ کرده و سپس با پاس فوق‌العاده‌ای به لیختشتاینر در سمت راست ارسال کرد که سانتر این بازیکن با ضربه مسوت اوزیل به گل تبدیل شد.

با وجود عدم آمادگی کوشیلنی تا نوامبر، مصدومیت چهار هفته ای ماوروپانوس و حضور قرضی چمبرز در فولام تا پایان فصل نگرانی‌ها در مورد وضیعت سوکراتیس تشدید شده است، در بازی‌های آینده آرسنال ابتدا به مصاف واتفورد می‌رود، سپس سفری هشت هزار مایلی به آذربایجان برای دیدار با قره‌باغ خواهد داشت و در ادامه به مصاف فولام می‌رود.

اهمیت انکار ناپذیر سوکراتیس برای آرسنال و خط دفاعی این تیم به این معنا نیست که او از آغاز دوران حرفه‌ای خود در انگلستان راضی است، او در روز امضای قرارداد با آرسنال گفته بود: "دوست دارم تیم من گلی دریافت نکند و هرچه در توان دارم برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهم"، لازم به ذکر است تنها کلین شیت این فصل آرسنال در پیروزی ۰-۲ مقابل اورتون به دست آمد که سوکراتیس در آن بازی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد! اونای امری قبل از آنکه بتواند خیال راحتی بابت خط دفاعی خود داشته باشد باید تلاش‌های بسیاری انجام دهد، اما سوکراتیس دقیقا بازیکنی است که او می‌تواند روی او حساب کند.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۶
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : ESPN
بازدید: ۲,۳۵۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰