loading
در حال بررسی درخواست شما
آندونی زابیزارتا کیست؟
آندونی زابیزارتا کیست؟

آندونی زابیزارتا کیست؟

اخبار پیرامون آرسنال حاکی از این است که دایرکتور اسبق بارسلونا علاقه دارد تا به امارات بیاید.

از آنجایی که آرسنال به دنبال یک مدیر فنی جدید میگزدد، به ناگهان در این بین یک اسم بسیار شنیده شد و این تا حدی به کسی مربوط است که سال گذشته به آرسنال آمد و باعث پیشرفت های چشمگیری در آرسنال شد.  ترک آرسنال از سمت اسون میسیلینات در ماه فوریه تایید شد و او گفت که توپچی ها باید به دنبال مدیر فنی جدیدی باشند که تحت نظر اونای امری و رائول سانهیلی کار کند.

مونچی و مارک اورمارس گزینه‌های های اول و دوم بودند، اما مونچی بعد از ترک آ اس رم به سویا برگشته و اورمارس با امضا قرارداد جدید در آژاکس ماندنی شده است.
بنابراین دوباره توجه‌ها به سانهیلی و در مدیریت به وینای ونکاتشام معطوف شد، اما گزارشات در فرانسه حاکی از این است که آندونی زابیزارتا به عنوان هدف جدید باشگاه میباشد. فوتبال لندن به ۲ معیار کلیدی برای انتخاب کاندیدای جدید مدیریت فنی پی برده است، که آن هم سابقه ی حضور در آرسنال یا داشتن روابط کاری با اونای امری است.

این اسپانیایی در واقع هیچکدام از دو فاکتور مطرح شده را ندارد، بنابراین آندونی زابیزارتا کیست و چرا آرسنال به او لینک شده است؟

آندونی زابیزارتا کیست؟
او قبلا در لیگ یک فرانسه دایرکتور تیم مارسی بوده است. این مرد ۵۷ ساله شغل خود را به عنوان دروازه‌بان در باشگاه اتلتیک آغاز کرد و و اولین بازی خود را در سپتامبر سال ۱۹۸۱ مقابل اتلتیکومادرید انجام داد. زابیزارتا یک فرد مورد اطمینان و حرفه‌ای در فوتبال خود بود و در سال ۱۹۹۸ در سن ۳۷ سالگی بعد از انجام تقریبا ۱۰۰۰ بازی و برنده شدن تعداد بیشماری عناوین در اتلتیک و بارسلونا، تصمیم گرفت کفش‌های خود را آویزان کند. به علاوه، او قبل از بازیکنانی مثل ایکر کاسیاس، سرخیو راموس و آندرس اینیستا رکورددار بستن بازوبند کاپیتانی در اسپانیا بوده است.

اندکی بعد از بازنشستگی از فوتبال، زابیزارتا به باشگاه اتلتیک بازگشت تا به عنوان مدیر فوتبالی باشگاه فعالیت کند، اما علاوه بر آن او به عنوان منتقد و مفسر فوتبال در رادیو و تلویزیون برای یک دهه فعالیت داشته است. در سال ۲۰۱۰ او در نیوکمپ پست گرفت و برای کمتر از ۵ سال، پیش از آنکه در اکتبر سال ۲۰۱۶ از اسپانیا به فرانسه و باشگاه مارسی به عنوان مدیر فوتبال برود، در آنجا مشغول بکار بود.

چرا زابیزارتا بارسلونا را ترک کرد؟
او در ژانویه سال ۲۰۱۵ از بارسلونا اخراج شد، زیرا یک ماه بعد از اینکه بارسلونا با ممنوعیت نقل و انتقال توسط دادگاه تخلفات ورزشی مواجه شد، رییس اسبق باشگاه جوزپ ماریا بارتومئو تصمیم گرفت که قرارداد زابیزارتا را فورا لغو کند.
او در نامه چنین نوشت: جناب مدیر، با افتخار فراوان به باشگاه، از همکاری شما، راهنمایی‌های شما و کار حرفه‌ای شما در این مدت ۴ سال با باشگاه صمیمانه سپاسگزاریم.
در زمانی که او در نیوکمپ بود، بارسلونا عناوین زیادی را بدست آورد که شامل جام حذفی و یک بار لیگ قهرمانان اروپا بود. آنها بعد از اخراج زابیزارتا باید برای سه عنوان قهرمانی در تقویم سالیانه خود به رقابت میپرداختند.
 
چه کسانی در مدیریت زابیزارتا به عنوان بازیکنان سطح بالا نقل و انتقال یافته اند؟
اگر بخواهیم صادق باشیم تعداد آنها زیاد نیست. در بارسلونا بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، او مسئول انتقال خاویر ماسکرانو، سسک فابرگاس، آلکسیس سانچز، نیمار، ترشتگن، لوئیز سوارز، جوردی آلبا و ایوان راکیتیچ بوده است. زمانی که در مارسی از سال ۲۰۱۶ فعالیت میکرد بازیکنانی مثل پایت، فلورین، تائووی، کلینتون انجی، جردن آماوی و استیو ماندانا را به فوتبال فرانسه آورد.

در ژانویه نیز او ریسک بزرگی کرد و بازیکن سابق منچسترسیتی و لیورپول یعنی ماریو بالوتلی را به عنوان بازیکن ازاد جذب کرد، اما این ایتالیایی در ۹ بازی اول خود در ۷ گل تاثیر داشته است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱/۱۶
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Football London
بازدید: ۱,۶۷۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰