loading
در حال بررسی درخواست شما
بررسی عملکرد فصل اول امری با فصل آخر ونگر
بررسی عملکرد فصل اول امری با فصل آخر ونگر

بررسی عملکرد فصل اول امری با فصل آخر ونگر

این پرسش، پاسخش ساده است زیرا ورزش همه چیز را مشخص می کند، تغییرات در آرسنال سرعت بالایی دارد و بجای قضاوت های عجولانه، باید رمزگشایی صورت بگیرد.طرفداران آرسنال بیشتر به هواشناس و یا زیست شناس شباهت دارند تا طرفدار واقعی فوتبال! شما موظفید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا به نتیجه ای کلی از فصول گذشته برسید.

آیا رتبه پنجم از ششم بهتر است؟ بله اما تنها در صورتی که پانزدهم از شانزدهم بهتر است! آیا باخت 1-4 در فینال اروپا از باخت 0-3 در فینال جام اتحادیه(سال گذشته)بهتر است؟ من میگویم بله بهتر است، ما یک گل به ثمر رساندیم و نیمه ی اول نیز صفر صفر مساوی بودیم. من به نظر کسانی که معتقدند خوردن چهار گل در بیست دقیقه بدتر از خوردن سه گل در نود دقیقه است، احترام  می‌گذارم.

آیا دفاع فاجعه بار ما بهتر شده؟ آمار همه چیز را مشخص می کند. این فصل ما پنجاه و یک دریافت کردیم، در مقایسه با ... اوه ما فصل قبل نیز پنجاه و یک گل خوردیم! حمله چطور؟ فصل قبل هفتاد و چهار گل به ثمر رساندیم و این فصل هفتاد و سه! پس حمله ی ما ضعیف تر شده؟ خیر.

فصل گذشته، بعد از باخت قابل پیشبینی مقابل سیتی و چلسی، شرایط واقعا متفاوتی را احساس میکردم. من پشت سر کادر فنی آرسنال نشسته بودم اما آرسن ونگر خیلی خیلی کم از کمک های خود استفاده میکرد، بخصوص در چند سال قبل! او بعضا از جای خود بلند میشد و به داور چهارم اعتراض می کرد، اما خبری از گفتگو با دستیارانش نبود!

با این حال امری همیشه در حال جنب و جوش است، با دستانش توپ و بازیکنان را هدایت می کند. این احساسی راحتی در خود مربی است. هنگامی که تیم صاحب ضربه آزاد و یا کرنر میشد امری به عقب آمده و دستیار او خوان کارلوس برای هدایت بازیکن می رفت طوری که هردو از یک تله پاتی تکنیکی برخوردار هستند. طرفداران آرسنال می توانند خود را متقاعد کنند که امری ترکیبی از گواردیولا و کلوپ است و تیم آنها دارای یک کادر فنی مدرن هستند.

خیلی طول نکشید تا جو امارات شروع به تغییر کرد. تیم ونگر با عملکردش در مقابل تیم های بزرگ باعث میشد تا اندک هواداران حاضر در ورزشگاه اغلب سکوت را پیشه کنند. اما در همان ماه های ابتدایی زیرنظر امری جو ورزشگاه با الهام گرفتن از شخصیت جنگجوی لوکاس توریرا  خیلی خیلی بهتر شد. غرش جو امارات پس از برد مقابل تاتنهام و تساوی مقابل لیورپول بیشتر و بیشتر میشد.

اگر شما از تک تک هواداران آرسنال در شب بیست و یکم آوریل، بعد از برد دو بر صفر مقابل نیوکاسل که باعث شد تیم به رده سوم برسد درباره موفق بودن فصل امری سوال می کردید، جواب می دادند: "ما دوباره رقابتی شده ایم، ما از شانس بالایی برخورداریم تا در تاپ فور فصل را تمام کنیم ! این تمام چیزی است که میخواستیم تا در آوریل، هنوز در کورس رقابت باشیم".

بعد از تمام شدن همه چیز، ما بیشتر از آنچه که بدست آورده بودیم، میخواستیم، اما خودمان را گول میزدیم. تنها چیزی که ما میخواستیم این بود که تیم از هم نپاشد به شکلی که همیشه به یاد داشتیم. امری ده باخت در فصل اولش بدست آورد، سه باخت کمتر از فصل گذشته، اما چهار باخت از این ده تا، در آوریل رقم خورد. من به بازی آرسنال-کریستال پالاس نگاه میکنم که اگر میبردیم، سوم میشدیم. همچنین تساوی مقابل برایتون که اگر به برد تبدیل میشد، چهارم میشدیم.

در پایان، احساس می شود که آرسنال از نوعی بیماری ارثی رنج می برد. ما عادت داشتیم که ونگر و بازیکنانی که مورد علاقه او بودند یا کادر فنی را سرزنش کنیم. گرانیت ژاکا، لوکاس توریرا و سوکراتیس پاپاستاپولوس، با بقیه بازیکنان فرق دارند اما می توان گفت که هیچ تفاوتی پدید نیامده.

امیدوارم امری با استفاده از بازیکنان جوان همچون امیل اسمیت، ساکا و نلسون بتواند تکه گمشده پازل خود را پیدا کند.
 

 

 

انتشار در مجله آرسنال

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۱۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : ESPN
بازدید: ۱,۷۸۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰