loading
در حال بررسی درخواست شما
6 بازیکن جوان و آینده‌دار آرسنال
6 بازیکن جوان و آینده‌دار آرسنال

۶ بازیکن جوان و آینده‌دار آرسنال

توپچی ها بهترین استعداد های جوان را در میان تیم های لیگ برتری در اختیار دارند. باشگاه آرسنال در حال حاضر تغییرات زیادی را در پیش روی خود دارد و می خواهد فاصله ی خود را با باشگاه هایی همچون لیورپول و‌منچسترسیتی که در صدر جدول هستند کم کند. اما جای نگرفتن در بین چهار تیم بالای جدول و شکست در مقابل چلسی در فینال لیگ اروپا این معنی را می دهد که آنها در سومین فصل ناکامی خود برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا هستند. به این معنی که پول خرج کردن در آرسنال هنوز هم به سختی انجام می شود، و مالک باشگاه استن کرونکه به هیچ عنوان پول خود را در باشگاه خرج نمیکند و معتقد بر این است که آرسنال باید به درآمدهای خودش متکی باشد.

این به این معناست که اونای امری این فصل نیز فقط ۴۵ میلیون پوند بودجه نقل و انتقالاتی در اختیار دارد، که این رقم فاصله ی بسیاری با مبلغی که بتوان یک تیم را دوباره از نو ساخت دارد. اما این رقم با فروش بعضی از بازیکنان در تابستان قابل افزایش است، با این حال باشگاه نیم نگاهی هم به بازیکنان با استعداد خود دارد که در سطح بالایی هستند و در تلاشند که در تیم اول قرار بگیرند.

این یکی از دلایلی است که فردریک لیونگبرگ از مربی گری تیم زیر ۲۳ سال های باشگاه به کادر مربی گری اونای امری در فصل جدید پیوسته است. در خبرگزاری گل نگاهی به استعداد های جوان آرسنال انداخته شده که در سال های بعد ستارگان کلیدی آرسنال خواهند بود.

ریس نلسون
یکسالی میگذرد که او دارد تلاش میکند تا خودش را در تیم اول آرسنال فیکس کند. بازی قرضی او در لیگ آلمان در فصل گذشته به این بازیکن ۱۹ ساله این فرصت را داد تا چیزهای بیشتری یاد بگیرد، و او در کمپ هوفنهایم بسیار درخشید و به تمرین پرداخت و در فصل گذشته ۶ گل در ۱۱ بازی به ثمر رسانده است. او هنوز نتوانسته فرم خود را نگه دارد و نوسان دارد اما بخاطر حضورش در ۲۹ بازی و درخشش خوب خود توانسته به عنوان یکی از ۶ نامزد جایزه روکی بوندسلیگا معرفی شود. او در تابستان به آرسنال بازمیگردد و به امری نشان میدهد که توان این را دارد که در تیم اول بازی کند، با اینکه احتمال دارد او تور پیش فصل آمریکا را بخاطر حضور در تیم ملی زیر ۲۱ ساله های انگلستان در جام ملت های اروپا از دست بدهد. آرسنال در فصل گذشته به دنبال یک وینگر میگشت و نلسون میتواند در هر دو طرف بازی کند و او قطعا زیر نظر امری میتواند تاثیر ملموسی را بر بازی تیم بگذارد. او بسیار سریع و قدرت حمل توپ بالایی دارد و فیزیک خوبی دارد و در فصل گذشته بوندسلیگا نشان داد میتواند گلزن هم باشد.

امیل اسمیت رو
باید ببینیم که آیا اسمیت فصل بعد در آرسنال خواهد بود یا نه و او پتانسیل را دارد که بار دیگر قرض داده شود. اما اگر حتی این اتفاق بیفتد، با بازگشت به بوندسلیگا او این شانس را دارد که تیم اصلی در باشگاه شمال لندنی برسد. اسمیت نیم فصل اول گذشته ثابت کرد که با اینکه ۱۸ سال دارد اما در حد یک بازیکن با تجربه و ستاره میتواند باشد. او در فقط ۶ بازی سه گل برای تیم اول قبل از مصدومیتش بثمر رساند. این نوجوان نیم فصل دوم در تیم لایپزیگ در بوندسلیگا حضور داشت، اما مصدومیت او از ناحیه لگن باعث شد او فقط سه بازی درآلمان انجام دهد. مثل نلسون، اسمیت هم از بازیکنانی است که اونای امری در تیم اول خود به آنها نیاز دارد. او در نگهداری توپ بسیار عالیست و به دفاع حریف به خوبی نفوذ میکند و در زمان حمله در محوطه ی جریمه بسیار خطرناک است. او یک قرار داد جدید بلند مدت با باشگاه امضا کرده است و میتواند جزو یکی از بازیکنان اصلی آرسنال در این فصل باشد.


بوکایو ساکا
این یک مهره ی با استعداد آرسنال است. این وینگر تازه در ماه سپتامبر ۱۸ ساله میشود، در حالیکه در لیگ برتر و جام حذفی و لیگ اروپا حضور داشته است. او ۲۸ بازی در سطح جوانان انجام‌ داده است ۲۰ تای آنها برای تیم زیر ۲۳ سال بوده است که ۱۱ گل و ۱۰ پاس منجر به گل در پی داشته است. ساکا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آکادمی شناخته شد و با بازی خوب خود نظر فردریک لیونبرگ را بخود جلب کرد. او به عنوان وینگر بازی میکرد وگاهی اوقات هم وینگ بک بود و به طرز قابل ملاحظه ای به درد امری میخورد که از سیستم ۲-۵-۳ استفاده میکند. با اینکه ۱۷ سال دارد، از نظر فیزیکی بسیار قدرتمند است و‌میتواند در فوتبال بزرگسالان به خوبی بازی کند. اگر آرسنال با یک وینگر چپ در تابستان به توافق نرسد، خیلی عجیب نیست که او را در این پست ببینیم و آلکس آیوبی در این پست بشدت تحت فشار قرار خواهد گرفت.

خاویر آمائچی
خاویر به عنوان یکی از بهترین بازکنان تمام کننده و صاحب رنک در میان جوانان آرسنال است. مسئله ی مهم اینست که او یک سال از قرار دادش باقی مانده است و آرسنال میترسد این وینگر را از دست بدهد چون بایرن مونیخ میخواهد او را جذب کند. آرسنال باید خاویار را در تیم اصلی بازی بدهد اگر میخواهد او را نگه دارد، اما امید های او برای بازی در فینال باکو‌ از دست رفت و او نتوانست بازی کند و فقط برای مدت کوتاهی تعویض شد و به زمین آمد. خاویر وینگر راست است و‌تکنیک خارق العاده ای دارد و با سرعت بالایی پاس میدهد و او در دگیری ها موفق است و به راحتی گل میزند. آرسنال باید با او قرارداد امضا کند قبل ازینکه دیر بشود.


متئو گوندوزی
خیلی راحت فراموش میشود که او فقط ۲۰ سال دارد. این هافبک میانی فرانسوی فصل قبل به آرسنال آمد و گمنام بود اما با پایان فصل ۴۷ بازی انجام داد که فقط اوبامیانگ و لاکازت و آیوبی و توریرا از او بیشتر بازی کرده اند. راه بسیاری برای بهبود گوندوزی وجود دارد، بخصوص در نیمه سوم زمین حریف که بسیار میتواند تاثیر گذار باشد و پتانسیل این هافبک میانی برای یادگیری بسیار بالاست. با ۷ میلیون پوند او خریداری شد که میتواند ثابت کند بیشتر ازین ارزش داشته است، که بعدا آرسنال میتواند ادعا کند یک استعداد ناب در میانه ی زمین دارد. درست است که او در نیم فصل دوم انتظارات را برآورده کرد اما فراموش نکنید که او فقط ۲۰ سال دارد و در لیگ برتر انتظارات را برآورده میکند‌. او در این فصل ۱٫۵۹۸ پاس برای آرسنال داده است که فقط موستافی با ۱٫۷۶۵ پاس و ژاکا با ۲٫۲۴۵ تا بیشتر از او پاس داده اند.

فولارین بالوگان
ستاره ای که دارد ساخته میشود. آرسنال دو بازیکن بسیار خوب در پست حمله دارد که ادی انکتیا و تیرس جان جولز هستند که هر دو برای تیم اول در امارات بازی می کنند. انکتیا شانس بیشتری دارد تا خود را تحت نظر امری ثابت کند، درحالیکه جان جولز نیز شانس دارد و با اینکه این پست با خاویر آماچی یکسان است، این بازیکن فقط یکسال از قراردادش باقی مانده و تیم های خارجي زیادی مایل هستند تا او را جذب کنند. اما با داشتن بالوگان ۱۷ ساله، آرسنال یک نوک حمله ی خارق العاده و با استعداد و جوان دیگر دارد که گل های حیاتی زیادی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بثمر رسانده است.او ۲۵ گل در ۱۹ بازی برای تیم زیر ۱۸ ساله ها بثمر رسانده است که شامل ۴ گل در یک بازی در مقابل ردینگ بود که توپچی با نتیجه ۸ بر صفر آن ها را در هم کوبیدند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۲۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Goal.com
بازدید: ۴,۴۳۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰