loading
در حال بررسی درخواست شما
بررسی نقل و انتقالات باشگاه آرسنال
بررسی نقل و انتقالات باشگاه آرسنال

بررسی نقل و انتقالات باشگاه آرسنال

باشگاه فوتبال آرسنال مدت هاست که در میان قدرت های درجه یک فوتبال اروپا قرار نمی گیرد. باشگاهی که در روزهای اوج خویش فاصله ای با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نداشت، پس گذشت سال ها از احداث ورزشگاه جدید خود با مدیرانی روبه رو شده بود که تمایل چندانی به فعالیت مفید و موثر در بازار نقل و انتقالات نداشته و بیشتر اقتصاد دان بودند تا مدیر یک باشگاه فوتبال انگلیسی. این روزها اما با تغییرات گسترده ای که در کادر مدیران میانی آرسنال رخ داده است، شاهد وقوع تغییرات مثبتی در سیاست های نقل و انتقالاتی توپچی های لندن هستیم.


برای نخستین بار در یک دهه گذشته مدیران فعال در حوزه نقل و انتقالات آرسنال تلاش کردند تا تمامی نیازهای تیم را برطرف کرده و پس از مدت ها تیمی کامل را روانه فصل جدید لیگ برتر انگلستان و لیگ اروپا کنند. امروز توپچی ها پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات وقتی به ترکیب خود نگاه می کنند هم کیفیت بالاتر و هم عمق بیشتری را در ترکیب آرسنال شاهد هستند.
در ادامه این مطلب به بررسی خریدهای آرسنال خواهیم پرداخت و سعی خواهیم کرد تا جایگاه احتمالی توپچی ها در پایان فصل جدید لیگ برتر را پیش بینی کنیم.


گابریل مارتینلی : یکی از خریدهای سنتی آرسنال امضای قرارداد با یک استعداد برزیلی بود بازیکنی که هواداران با شک و تردید به او نگاه می کنند و از خود می پرسیدند اگر مارتینلی استعداد درخشانی است چرا هیچکدام از تیم های بزرگ اروپا برای خرید او اقدام نکردند؟ حقیقت این است که هیچ تیم بزرگ اروپایی برای خرید مارتینلی اقدام نکرده است اما فراموش نکنید که قرار نیست تمام استعدادهای برزیلی به بارسا و رئال منتقل شوند. اگرچه مارتینلی آمار چندان درخشانی در لیگ برزیل به ثبت نرسانده است اما در رقابت های پیش فصل با نمایش خوب و امیدوارکننده خود نشان داد استعدادیاب های آرسنال چندان هم به خطا نرفته اند و ممکن است با 6.5 میلیون پوند صاحب یک مهاجم گلزن شده باشیم!


دنی سبایوس : سبایوس قرضی آمده ولی چه کسی است که نداند زیدان تمایلی به حفظ او در رئال ندارد. سبایوس هم در ابتدا مانند بیل قصد مقاومت دربرابر بی مهری زیزو را داشت اما بعد مدتی به این نتیجه رسید که همه چیز پول و شهرت رئال نیست و باید از نظرفنی نیز پیشرفت داشته باشد. سرانجام پس از دو فصل نیمکت نشینی در رئال این هافبک خوش تکنیک و خوش آتیه اسپانیایی با دو پیشنهاد از آرسنال و تاتنهام مواجه شد. اگرچه زیدان او را در لیست فروش قرارداده بود، اما این پرز بود که تصمیم سرمربی اش را وتو کرد و ترجیح داد اورا قرضی واگذار کند و این پسر فهیم اسپانیایی آرسنال را به تاتنهام ترجیح داد. سبایوس عمق خط هافبک مارا افزایش خواهد داد او مانند توریرا تکل زن و بازی خراب کن نیست تمایل به حمله داشته و خلاقیت بازی سازی خوبی دارد. فراموش نکنیم که بازیسازی از عمق خط هافبک هنری است که آخرین بار در آندره آ پیرلوی ایتالیایی دیده شده و درحال حاضر کمتر هافبکی در اروپا چنین توانمندی دارد. سبایوس و نحوه بازی او آرسنال را به داشتن یک بازیساز در عمق خط میانی امیدوار کرده است هافبکی که می تواند در تابستان آینده و با فرض باقی ماندن زیدان در رئال به بازیکن دائمی آرسنال بدل شود.

نیکولاس پپه : قمار بزرگ آرسنال و امری بدون شک خرید نیکولاس پپه است. بال راست و نوک حمله جایی است که این ساحل عاجی سریع و چابک می تواند در آنجا بازی کند. یادمان نرود که آرسنال 72 میلیون پوند برای خرید او خواهد پرداخت پس هواداران و مربیان آرسنال بیش از هر زمان دیگری نگران نمایش او در لیگ برتر خواهند بود. پپه تنها 2 فصل است که فرم خوبی داشته و در حال درخشش است فصل گذشته 24 گل زده و 12 پاس گل را به ثبت رسانده که یک آمار ممتاز است و برترین وینگرهای اروپا به سختی چنین آماری را می توانند به ثبت برسانند. با این حال پپه 24 ساله نشان داده دو فاکتور اساسی برای موفقیت در لیگ برتر را دارد سرعت و قدرت بدنی. این دو فاکتور اساسی به احتمال بسیارزیاد منجر به موفقیت نیکولاس پپه در دوران جدید کاری اش خواهد شد. بدون شک فرصت طلبی و سرعت برق آسای پپه به کابوس مدافعان گردن کلفت لیگ برتر بدل خواهد شد. امسال هیچ مدافعی دوست ندارد در مقابل لاکازت اوبا و پپه بازی کند. در این بخش از زمین آرسنال به واقع رعب آور شده است.


ویلیام سالیبا : نمی دانم به دیدن هایلایت ها و کلیپ های بازیکنان در یوتیوب چقدر عادت دارید اما من قبل از چیزی در فیفا 19 با قابلیت های سالیبا آشنا شدم و گفتم عجب دفاع وسطی! فقط 17 سالشه و اورال 71 نشون میده با یه هیولا طرفیم وبلافاصله سالیبارو از سنت اتین خریدم. یادم می آید که سال های قبل پیش از استعدادیاب های لیورپول فن دایک و رابرتسون را در سلتیک و هال سیتی شناسایی کردم و وارد ترکیب تیمم در فیفا شدند. در رابطه با سالیبا دقیقا همان حس فن دایک را داشتم و از خودم پرسیدم چرا آرسنال سالیبا رو ندیده؟ اما این بار برخلاف فن دایک استعدادیاب های ما سالیبا را شکار کردند آن هم چه شکاری! یک مدافع تنومند با تسلط عالی روی توپ بازی خوانی بی نظیر و فوق العاده در دوئل های هوایی آن هم فقط در شرایطی که 17 سال بیشتر سن ندارد. سالیبا تنها یک فصل به صورت منظم بازی کرده و انتقال قرضی او به سنت اتین در رشد و پیشرفت بازی او تاثیر به سزایی خواهد داشت. هواداران آرسنال به زودی درخواهند یافت که ارزش سالیبا بسیاربیشتر از 27 میلیون پوندی است که آرسنال برای او خواهد پرداخت. نکته جذاب در رابطه با سالیبا این است که برای انتقال به آرسنال دست رد به سینه تاتنهام زده است. علت؟ چون از کودکی هوادار آرسنال بوده است.


کیرون تیرنی : آرسنال مدت هاست که از طریق استعدادیاب های خود تیرنی را زیرنظر دارد. او با اینکه بسیار جوان و کم سن و سال است به یک عنصر اساسی و ثابت تیم سلتیک و تیم ملی فوتبال اسکاتلند بدل شده است. درمورد تیرنی شاید نگرانی چندانی وجود نداشته باشد چرا که او در فوتبال اسکاتلند بازی کرده و در کمترین زمان ممکن با لیگ برتر هماهنگ خواهد شد. تیرنی چیزی را دارد که کولاسیناچ از آن بی بهره است. سرعت! تیرنی در برگشت ها به خوبی عمل کرده و کمتر پیش می آید که فضای پشت سر او خالی بماند جایی که در فینال یورولیگ کولاسیناچ بعد از هرنفوذ به 48 ساعت زمان برای برگشتن نیاز داشت و باعث شد از همین سمت زمین 2 گل دریافت کنیم. سانترهای بی نقص و هدفمند تیرنی از جمله دیگر ویژگی های ممتاز این دفاع چپ اسکاتلندی است. 25 میلیون پوند برای یک دفاع کناری آن هم در شرایطی که مدافع کناری باکیفیتی در بازار وجود نداشت رقم بسیار معقولی است.


داوید لوئیز : داوید لوئیز دفاع وسط خوبی است او هم تمایل به تهاجم دارد هم وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام می دهد. در 32 سالگی پخته تر و با تجربه تر از هر زمان دیگری است و پس از ناکامی آرسنال در جذب روگانی و دایوت اوپامکانو بهترین انتخاب ممکن به شمار می رود. تسلط عالی لوئیز روی زمین برتری خوب و قابل قبول او در نبردهای هوایی و همچنین مهارت قابل توجه او در نواختن ضربات آزاد از جمله ویژگی هایی است که امری را برای خرید او متقاعد کرده است. فراموش نکنیم که امری 2 فصل در پاریس با لوئیز کار کرده و 8 میلیون پوند برای این پکیج از مفت هم مفت تر است. درباره خط دفاع اجازه بدهید اعترافی کنم. دوستی گفت لوئیز هم چنان آش دهن سوزی نیست! پاسخ من این بود که در مقایسه با مونرئال و موستافی داوید لوئیز برای من حکم سول کمپل را دارد. ( با عرض معذرت از سول کمپل بزرگ )


خیلی از ما آرسنالی ها از خریدهای تیم هیجان زده ایم و مطمئنم که رویاپردازی هم می کنیم. رویاپردازی و جاه طلبی ایرادی ندارد اما از طرفی باید واقع بین هم باشیم. لیگ برتر به شدت رقابتی شده و به روزگاری رسیدیم که گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان هم سخت شده! من عاشق دیدن قهرمانی آرسنال در لیگ برترم و می خواهم به همه شما بگویم که این فصل دور از دسترس نیست. اما صبرکنید احتمال اش کمتر از 20 درصد است. نگاهی به عمق ترکیب سیتی بکنید برای هر پست دو ستاره! حتی لیورپولی ها بازیکنان باکیفیتی روی نیمکت شان دارند. فاصله تیم اول و دوم ما زیاد شده و خیلی از کارشناسان معتقدند که آرسنال این فصل به راحتی سهمیه لیگ قهرمانان را بدست خواهد آورد جلوتر از چلسی و منچستر .... من هم به همین نتیجه منطقی رسیده ام. اما ... من دوست دارم با رویاهایم زندگی کنم دلم میخواهد سیتی، لیورپول، منچستر، چلسی و از همه مهم تر تاتنهام را چپ و راست کنیم بریم صدر جدول و به همه بگوییم ببینید کی برگشته؟

 


معراج آگاهی
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۲۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۲,۵۵۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰