loading
در حال بررسی درخواست شما
تیم آرتتا در وضعیت ناخوشایندی است
تیم آرتتا در وضعیت ناخوشایندی است

تیم آرتتا در وضعیت ناخوشایندی است

شرایط بازی را به‌یاد بیاوریم؛ آرسنال نباید از گرفتن یک امتیاز از الند رود ناراضی باشد. در حقیقت، باوجود ده نفره بودن در اکثر لحظات نیمه دوم و درحالی که در مقابل فشار لیدز سه‌بار تیرک دروازه‌مان به لرزه درآمد، واقعا خوش‌شانس بودیم. با فشار بی‌امان لیدز برند لنو محکوم به انجام واکنش‌های پی‌درپی بود و باوجود این‌که می‌توانستیم در اندک موقعیت‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم، اما وقتی این‌چنین عقب می‌نشینید، برای کسب حداقل نتیجه هم باید بسیار خوش‌شانس باشید.
 
آرتتا بازی را با حضور اوبامیانگ در نوک و پپه و ویلیان در کناره‌ها آغاز کرد، و ویلوک را هم در خط میانی گذاشته بود. تغییراتی قابل توجه در مقایسه با بازی گذشته، که صرفا در پرسنل و آرایش بازیکنان رخ داده بود، نه در عملکرد تیم. در همان نیمه اول در فاکتور شوت‌زنی هیچ حرفی برای گفتن مقابل لیدز نداشتیم؛ ۵ شوت در برابر ١٣ شوت. آن‌ها مالکیت توپ بیشتری داشتند، ٢۴۵ پاس داشتند و ما ١۵۰ پاس ارسال کردیم، و ۵۴ پاس در یک سوم میانی ما ارسال کردند و ما ٢۵ بار موفق به انجام این‌کار شدیم. عزم آن‌ها در بازپس‌گیری توپ هم مشهود بود، که ١٨ مرتبه تکل زدند و ما ٧ بار. ما پابه‌پای آن‌ها حرکت نمی‌کردیم و بارها فرصت جلو افتادن از ما را از دست دادند.
 
آرتتا در نیمه دوم نلسون را به‌جای ویلیان وارد زمین کرد. ابتدا به نظر می‌رسید که یک تصمیم تاکتیکی بوده باشد، چرا که وینگر برزیلی تیم با بی‌تفاوتی در نیمه اول بازی می‌کرد و یک عملکرد نامناسب دیگر را از خود نشان داد، اما آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی اعلام کرد که مهاجم اسبق چلسی دچار مصدومیت ماهیچه‌ای شده است. انگار که پرواز هفت ساعته و غیرضروری او به دبی ایده جالبی نبوده است، چرا که با عدم دعوت شدنش به ترکیب تیم ملی برزیل در وقفه بازی‌های ملی، انتظار می‌رفت آمادگی جسمانی بالایی از خود به نمایش بگذارد. هرچند عدم حضور او در ترکیب اصلی برایم اصلا ناراحت‌کننده نیست، اما وقتی یک پرواز طولانی و غیرضروری انجام داده‌اید، برای جبرانش یک عملکرد عالی به سرمربی و هم‌تیمی‌های خود بدهکار هستید. هرچند جای نگرانی وجود ندارد، حداقل دو سال و نیم دیگر باید شاهد این وضعیت از سوی او باشیم.
اندک زمانی از نیمه دوم نگذشته بود که نیکولاس پپه با ازگجان آلیوسکی سر به سر شد. دو بازیکن اندکی قبل درگیری مختصری با هم داشتند، و ناگهان وقتی هیچ‌کدام‌شان صاحب توپ نبودند، وینگر ساحل عاجی ما سرش را به صورت بازیکن حریف تکیه داد. هرچند ضربه‌ای وارد نشد، اما شدت این‌کار آن‌قدری بود که بازیکن مقابل خود را نقش بر زمین کند و چنین هم شد. بله، بازیکن لیدز تاجایی که می‌توانست نقشش را ایفا کرد، اما هیچ‌گونه بهانه‌ای برای کار احمقانه‌ی پپه وجود ندارد. بعد از آن‌که بصورت عمومی نارضایتی خود را بابت عدم حضور در ترکیب اصلی ابراز می‌کنید، حق ندارید با انجام چنین کار ناپخته و بی‌موردی به اعتماد مربی پاسخ دهید. واقعا دلم می‌خواست عملکرد مناسبی از او ببینم، و در نیمه اول رگه‌هایی از تلاش برای گلزنی از خود نشان داد، اما این بازی فرصتی بود که پپه بتواند خودش را به بهترین نحو ممکن اثبات کند. فردی لیونبرگ که به‌عنوان کارشناس در برنامه اسکای اسپرت دعوت شده بود گفت که فکر می‌کرد پپه برگ برنده آرسنال در این بازی باشد، اما خودش را به مخمصه انداخت. بطور واضح پپه بازیکنی بوده است که اعتماد آرتتا را به خود جذب نکرده، و این بار هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت انجام نداد.
 
آرتتا پس از بازی اقدام پپه را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد و تعجب می‌کنم که عده‌ای آرتتا را متهم به عدم حمایت از بازیکنش کرده‌اند. اگر این یک تصمیم پنجاه پنجاه بود و پپه می‌توانست اخراج نشود، آن موقع اوضاع متفاوت بود. اما آن‌قدر کار او بی‌مورد و ابلهانه بود که جایی برای حمایت شدن از سمت مربی باقی نمی‌گذارد. آرتتا پپه را زیر اتوبوس پرتاب نکرد؛ پپه درحالی‌که می‌دید اتوبوس با سرعت به سمت او حرکت می‌کند، بدترین تصمیم را گرفت و خودش را مقابل آن پرتاب کرد! حالا در سه بازی مقابل ولوز، اسپرس و برنلی در اختیار تیم نخواهد بود و برای بازپس‌گیری جایگاهش باید تلاش خود را چندین برابر کند.
 
 
بوکایو ساکا به‌جای ویلوک به میدان آمد، و با این‌که لیدز ١٢ موقعیت دیگر روی دروازه ما ایجاد کرد، همزمان با مدافعان تیم با تمام توان ایستادگی می‌کردند، تنها کورسوی امید آرسنال برای بازگرداندن بازی به‌شمار می‌رفت. حرکات ترکیبی او در سمت چپ با کیران تیرنی عالی بود، و پاس چشم‌نوازی که هکتور بیرین برای ساکا ارسال کرد تنها موقعیت خطرناک ما در بازی بود. هرچند او باید این توپ را گل می‌کرد، اما واکنش استثنایی دروازه‌بان لیدز را هم فراموش نکنیم. صحنه‌ای که او مصدوم برروی زمین افتاده بسیار نگران‌کننده است، هرچند امیدوارم این صرفا یک ضربه باشد نه مصدومیتی طولانی مدت. این بازیکن ١٩ ساله که از آکادمی به ترکیب اصلی راه یافته بسیار فراتر از انتظارات عمل کرده، بسیار بهتر از هم‌تیمی‌های پرهزینه‌اش یعنی ویلیان و پپه. ساکا استعداد و ظرفیتش را به همه نشان داده و از طرفی می‌بینیم هزینه‌ای که برای پپه و ویلیان صورت گرفته بهینه نبوده است.
عملکرد فوق‌العاده لنو درکنار ایستادگی‌های تیرک دروازه توانست اولین تساوی فصل را برای توپچی‌ها به ارمغان بیاورد. بازی مقابل لیدز درهرصورت دشوار خواهد بود، چه بسا که بیشتر نیمه دوم را با ده نفر مقابلشان بازی کنید. آرتتا بعد از بازی گفت: «ما براساس شرایط باید یک امتیاز بدست می‌آوردیم. هيچوقت با یک امتیاز قانع نمی‌شوم اما می‌دانستیم ادامه کار با ده نفر به مدت ۴۵ دقیقه کار آسانی نخواهد بود. آن‌گونه که واکنش نشان دادیم، ایستادگی‌مان، تلاشی که تمام بازیکنان برای غلبه بر برتری حریف انجام دادند، مثال‌زدنی بود. درنهایت باید یک امتیاز از این بازی می‌گرفتیم چراکه باید این اعتبار را به لیدز بدهیم که شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتند.
 
نمی‌دانیم اگر یازده نفره ادامه می‌دادیم سرنوشت بازی چگونه می‌شد، و با توجه به سه مرتبه‌ای که لیدزی‌ها تیرک را به لرزه درآوردند، نمی‌توان درمورد احتمال هند بودن فلان صحنه که اگر برای یونایتدی‌ها اتفاق می‌افتاد داور حتما پنالتی می‌گرفت، صحبت کنیم. این یک روی مأیوس‌کننده‌ی دیگر در این فصل برای ما بود. وقتی در نیمه اول این چنین تحت فشار باشید، وقتی ده نفره هم بشوید تنها هدفتان باقی ماندن در بازی است. به نظرم باید درمورد نظم دفاعی تیم ابراز خوشحالی کرد، اما برخی صحنه‌های پنجاه پنجاه درنیمه دوم بود که در زمینه عملکرد تدافعی نگران‌کننده ظاهر می‌شدیم.
 
به‌نظر می‌رسد درحال حاضر در یک چرخه معیوب گیر افتاده‌ایم. به اتفاقی احتیاج داریم که کمک کند از این چرخه خارج شویم، حالا چه گلی که با ضربه باسن یکی از بازیکنان موجب پیروزی ما شود، چه درحالت ایده‌آل، از یک عملکرد باطراوت و قدرتمند خودمان حاصل شود! کارت قرمز و فشاری که بعد از آن به ما وارد شد تاحدودی روی مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم سرپوش گذاشت. درحال حاضر تیم در وضعیت خوبی قرار ندارد و آرتتا هم موفق نشده اوضاع را سروسامان بدهد، و حالا که ساعت‌ها از آخرین گلی که در جریان بازی به‌ثمر رساندیم می‌گذرد، پیدا کردن کورسوی روشنایی در این تونل تاریک دشوارتر از قبل شده است.
حرفم این است که آرسنال بسیار بهتری را در گذشته‌ای نه‌چندان دور سراغ داریم. درست است که بی‌عیب و نقص نبودیم و جا برای پیشرفت زیاد بوده، اما ظرفیت خیلی بیشتری نسبت به عملکردی که نشان می‌دهیم داریم. درهرصورت، این دوره‌ای چالش‌برانگیز در دوران حرفه‌ای آرتتا به‌حساب می‌آید و باید برای بهبود شرایط تلاش بسیار زیادی انجام دهد. پس از بازی پنجشنبه شب در لیگ اروپا باید یکشنبه در بازی خانگی در لیگ برتر به مصاف ولوز برویم، همان روزی که شکست‌های ما در مقابل لستر و استون ویلا رقم خورد.
باید هرچه در توان داریم بگذاریم تا از سومین شکست خانگی پیاپی جلوگیری کنیم.
 
مقاله‌ای از وبلاگ Arseblog
نویسنده: اندرو مانگان
برگردان: سپهر بهارلوئی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۹/۶
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arseblog
بازدید: ۱,۲۵۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰