loading
در حال بررسی درخواست شما
پیروزی در شهر پیره
پیروزی در شهر پیره

پیروزی در شهر پیره

شاید هنر فوتبال بود. شاید هم ذهنیت هجومی وارد ناخودآگاه تمام بازیکنان ما شده بود، که مجبورشان می‌کرد به کارهای فاجعه‌بار دست بزنند. یک نسخه فوتبالی از «کاندیدای منچوری» [عنوان یک فیلم آمریکایی مهیج جنگ سرد به کارگردانی جان فرانکن هایمر] با حضور قاتلانی که ناآگاهانه دست به کشتار خودشان می‌زنند.
 
صدای خفه‌ای که در عمق وجودشان می‌گفت: «داری کارتو درست انجام می‌دی، واقعا داری خوب بازی می‌کنی. حالا وقتشه که یه کار احمقانه ازت سر بزنه»
 
و این همان چیزی است که رخ می‌دهد! عجیب است! می‌دانم که پیش از هر چیز باید از آن‌که ٣-١ در خانه حریف پیروز شدیم و با اندوخته سه گل زده در خانه حریف بازی برگشت را انجام خواهیم داد صحبت کنم؛ اما اصلا نمی‌شود که درمورد توانایی خاص‌ و عطشمان برای گاز زدن به سیب ممنوعه صحبت نکنم.
 
آن صدای کذایی دست از سر بازیکنان‌مان برنمی‌دارد: «داریم به پایان نیمه اول نزدیک می‌شیم. ١-٠ جلوییم. می‌دونی که حالا نوبت چه کاریه!»
 
و به‌عنوان مثال داوید لوئیز در گفتگوی ذهنی‌اش به این صدا پاسخ می‌دهد: «بله می‌دونم، باید یه پاس وحشتناک توی محوطه جریمه خودی ارسال کنم، درست مثل همونی که گرانيت توی بازی قبلی انجام داد.»
صدای درونی: «زدی توی خال!»
لوئیز:: «ای بابا، نشد که.»
صدای درونی: «عیب نداره، صبور باش.»
صدای درونی: «حالا ١-٠ جلوییم و بازی دست ماست. می‌دونی الان نوبت چه کاریه.»
برند لنو: «آره، توپو به یکی از هم تیمی‌هام که دورش پر از بازیکنای حریفه پاس می‌دم، با این‌که چند تا از هم‌تیمی‌هام موقعیت بهتری دارن.»
دنی سبایوس: «منم یجوری توپو کنترل می‌کنم که انگار دمپایی پام کرده‌م!»
صدای درونی: «آفرین رفقا!»
 
وقتی از میکل آرتتا درمورد این ادعا که بدترین دشمن‌ آرسنال خودش است پرسیده شد، در پاسخ گفت: «درست است، بی‌راه هم نمی‌گویند. واقعیت این است که باید فورا برایش راه‌حلی پیدا کنیم.»
 
اشتباهات زیادی در این مدت از بازیکنان سر زده است که باید مورد توجه قرار گیرند، اما بیایید تمام تمرکزمان را صرف آن‌ها نکنیم. آرتتا قبل و بعد از بازی درمورد بازی‌سازی از عقب زمین صحبت کرده بود، که از دیدگاه من ذاتا مشکلی ندارد. مشکل از تصمیم‌گیری‌های اشتباه است، و وقتی بازی‌سازی از عقب را آغاز می‌کنیم، بازیکنان زیادی داریم که در تصمیم‌گیری دچار اشتباهات عجیبی می‌شوند.
 
الننی
 
آرتتا در این زمینه نیز می‌گوید: «صحبتم این نیست که مانع بازیکنان برای این سبک از بازی شویم، یا آن‌ها را دلسرد کنیم، فقط باید بدانیم چه زمانی برای انجام این کار ایده‌آل است، و نکته اصلی نیز همین جاست.» هرچند مسئولیت انتقال این نکات برعهده شخص آرتتا است. و اگر بازیکنان توانایی یادگیری ندارند، یا باید جایگزین شوند و یا باید استراتژی تیم براساس بازیکنان فعلی اندکی تغییر یابد.
 
به هر صورت، بیایید درمورد مسائلی که در آستانه دربی شمال لندن موجب وحشت من می‌شوند صحبت نکنیم و برروی نکاتی تمرکز کنیم که در پایان بازی یک نتیجه فوق‌العاده را برای‌مان رقم زد. ما کار را بسیار عالی آغاز کردیم، و مدافعان راست و چپ ما موقعیت‌های زیادی را خلق کردند. کیران تیرنی همان ابتدای کار یک موقعیت عالی برای اودگارد ایجاد کرد، و پس از آن ضربه سر اوبامیانگ روی ارسال بیرین با واکنش استثنایی دروازه‌بان حریف همراه شد.
 
عدم تمرکز در تمام‌کنندگی یکی دیگر از نکات نگران‌کننده درمورد تیم است، اما نکته دلگرم‌کننده این‌جاست که در خلق موقعیت وضعیت مناسبی داریم. اوبامیانگ و لوئیز هم ضربات آزاد خود را به سمت چارچوب شلیک کردند، و در ادامه نیز بازیکنان المپیاکوس به‌طور کلی توپ را فراموش کرده بودند و تنها بوکایو ساکا را می‌زدند. این وضعیت اندکی نگران‌کننده است چرا که ممکن است یکی از این ضربات به حدی جدی باشند که منجر به مصدومیت این بازیکن جوان شوند، و آرتتا نیز باید در حین بازی در مجاب کردن داور برای نشان دادن کارت به مدافعان حریف باتجربه‌تر شود.
 
اندکی بعد شاهد یک شلیک پرقدرت از سوی مارتین اودگارد بودیم که سرعت توپش آن‌قدر زیاد بود که در فرآیند محاسبات مغز دروازه‌بان المپیاکوس اختلال ایجاد شد! این گل زیبا زمانی از راه رسید که عملکردمان اندکی افت کرده بود، و آن لحظه اودگارد توانست به آن صدای کذایی غلبه کند.
 
نمی‌خواهم درمورد گل‌ آن‌ها زیاد صحبت کنم چرا که خیلی ساده‌لوحانه اجازه گلزنی به آن‌ها دادیم. اگر مشخص شود که اخیرا آرسنال مدیر مبارزه با حماقت برای تیم استخدام کرده آن‌چنان موجب تعجبم نخواهد شد. چرا که خود سرمربی هم تأکید کرد این اشتباهات باید به سرعت برطرف شوند. می‌دانم که برای آن‌هایی که هوادار آرسنال نیستند سوژه طنز مناسبی است و از بازیکنان‌مان می‌خواهم برای شاد کردن دل هواداران عمومی فوتبال انرژی خود را صرف نکنند.
 
باید به این نکته نیز اشاره کرد که بعد از انجام چنین اشتباهاتی، بازگشت به روند نرمال دشوار است. مثلا در بازی هفته گذشته مقابل برنلی بعد از اشتباهی که منجر به گل شد، زمان زیادی طول کشید که تیم بتواند خودش را جمع کند و این افت اعتمادبه‌نفس را مقابل المپیاکوس که یک تیم کاملا معمولی است شاهد بودیم. آن‌ها با زدن گل دوم فاصله زیادی نداشتند و اگر چنین اتفاقی می‌افتاد اوضاع برای ما بسیار دشوار می‌شد. چنین اشتباهاتی نه‌تنها به خودمان آسیب می‌زند، بلکه انگیزه بسیاری به حریف می‌دهد.
 
وقتی صاحب یک کرنر شدیم آرتتا سه تعویض همزمان انجام داد. پیش از آن دوربین الننی را نشان داد که برای ورود به زمین آماده می‌شود، و با دیدن آن صحنه اندکی ذوقم کور شد، اما وقتی حضور اسمیت رو و پپه را هم دیدم حس بهتری نسبت به تعویض‌ها پیدا کردم. شاید انتظار داشتم تعویض‌ها زودتر انجام شوند، اما اتفاقاتی در ادامه‌ رخ دادند جایی برای انتقاد باقی نگذاشت.
 
باید به ویلیان بابت پاس گلش اعتبار داد، اما اگر بخواهیم به نقش سازنده گل و زننده‌ی آن وزن بدهیم، باید %٩٩.٩٩٩٩٩ آن را متعلق به گابریل بدانیم، چراکه چنین پرواز بلندی روی سر مدافع حریف و فرستادن توپ به گوشه‌ی دروازه کار فوق‌العاده دشواری است. این یک گل استادانه بود و کیفیت‌های گابریل را بیش‌از پیش نمایان ساخت.
 
با وجود گل ناامیدکننده‌ای که دریافت کردیم، اما نتیجه ٢-١ نسبت به ١-٠ بهتر است (واضح است که ترجیح می‌دادیم ٢-٠ جلو باشیم،) و وقتی محمد الننی از فاصله دور یک راکت به سمت دروازه تیم یونانی شلیک کرد، خیالمان از بازی راحت شد. ما بر بسیاری از احتمالات منفی که می‌توانست کار را برایمان دشوار کند فائق آمدیم. درست است که نکات منفی کم نداشتیم، اما خروج از خانه حریف با نتیجه ٣-١ عملکرد بسیار خوبی است و حالا با روحیه مناسبی به استقبال داربی شمال لندن می‌رویم.
 
تماشای آرسنال کنونی مانند تماشای بندبازی است که از یک آسمان خراش به یک آسمان خراش دیگر بندبازی می‌کند. از صمیم قلب می‌خواهید که آرامش خود را حفظ کرده و گاهی اوقات از بی‌احتیاطی‌‌شان اعصابتان نابود می‌شود! ای کاش این‌قدر کار را برای خودشان و ما سخت نمی‌کردند.
 
مصاحبه میکل آرتتا با بی‌تی اسپرت پس از بازی از آن‌هایی نبود که سرمربی با رضایت کامل درمورد عملکرد تیمش صحبت می‌کند. درست است که از نتیجه و گل‌هایی که به‌ثمر رساندیم راضی است، اما می‌داند که مشکلات عدیده‌ای وجود دارند که باید برای برطرف کردن‌شان تلاش کنیم، چراکه در غیر این صورت امتیازات بسیاری را تا پایان فصل از دست خواهیم داد.
 
داربی شمال لندن فرصتی برای تولد دوباره است، تولد آرسنال بی‌اشتهباهی که آن صدای درونی کذایی را در با قرارداد دائمی به تاتنهام فرستاده است!
 
نویسنده: اندرو مانگان

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۸۸۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰