loading
در حال بررسی درخواست شما
نقل و انتقالات آرسنال: اودگارد اولویت اول آرسنال، عزم راسخ نسبت به جذب
نقل و انتقالات آرسنال: اودگارد اولویت اول آرسنال، عزم راسخ نسبت به جذب

نقل و انتقالات آرسنال: اودگارد اولویت اول آرسنال، عزم راسخ نسبت به جذب

آرسنال درحالی وارد پنجره نقل و انتقالات می‌شود که یک لیست مفصل از کارهایی که باید انجام دهد را مقابل خود می‌بیند. توپچی‌ها به‌دنبال دروازه‌بان، مدافع (در تمام پست‌ها)، هافبک وسط و پست شماره ده هستند. از طرفی در پنجره‌ای که سه تورنومنت بین‌الملی در آن برگزار خواهد شد، داشتن استراتژی و آمادگی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. ادو و آرتتا از چند هفته پیش برنامه‌های نقل و انتقالاتی خود را به مدیریت ارائه کرده و فعالیت تیم در بازار در جریان است.
مارتین اودگارد که در نیم‌فصل دوم مادرید را به مقصد شمال لندن ترک کرد، هدف شماره یک آرسنال است. توپچی‌ها در تابستان گذشته به‌دنبال جذب یک هافبک بازی‌ساز بودند که موفق به جذب آن نشدند. هرچند دوره قرضی اودگارد تحت تاثیر مصدومیت او از ناحیه قوزک پا قرار گرفت، اما عملکرد چشم‌گیری با پیراهن آرسنال از خود به نمایش گذاشت؛ نه‌تنها از لحاظ فنی، بلکه شخصیت و قدرت رهبری او نیز توجه‌ها را به خود جلب کرد.
اگرچه تصمیم‌گیری در مورد این انتقال در دستان آرسنال نیست، و برکناری زیدان از هدایت رئال مادرید شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. اودگارد تا پایان سال ٢٠٢٣ با مادریدی‌ها قرارداد دارد‌ و ممکن است سرمربی جدید [این مقاله پیش از اعلام آنچلوتی به‌عنوان سرمربی جدید مادریدی‌ها نوشته شده] روی او به‌عنوان مهره‌ای مهم در ترکیب خود حساب باز کند.
به‌همین خاطر آرسنال باید گزینه‌های دیگری را هم در نظر داشته باشد. دیوید اورنشتین از اتلتیک قبلا از علاقه آرسنال به جذب امیلیانو بوئندیا از نوریچ صحبت کرده است. آرسنال از سال ٢٠١٨ که این بازیکن آرژانتینی وارد انگلستان‌ شد او را مد نظر داشته. نکته قابل توجه در مورد بوئندیا تطبیق‌پذیری اوست، و به‌جز پشت مهاجم مرکزی می‌تواند در کناره‌ها نیز حضور داشته باشد.
می‌توان گفت که در هر حال آرسنال این تابستان یک هافبک بازی‌ساز جذب خواهد کرد. اگرچه حساب زیادی برروی پتانسیل‌های امیل اسمیت رو باز شده، و به‌تازگی قرارداد جدیدی به او پیشنهاد شده است، آرسنال به تنوع و کیفیت بیشتری در این پست احتیاج دارد.
به اتمام رساندن کارهای ناتمام در پنجره قبلی کار آسانی نخواهد بود. عدم جذب یک بازیکن پست شماره ١٠ می‌تواند منجر به این شود که در چنین شرایط اقتصادی پیچیده‌ای آرسنال به صِرف پر کردن این پست به‌دنبال خرید بازیکن باشد، نه بازیکنی طراز اول.
گفته می‌شود آرسنال برای مدافع چپ به‌دنبال جذب یک بازیکن است. به‌نظر می‌رسد شالکه علیرغم سقوط به بوندسلیگا ٢، همچنان خواهان حفظ سئاد کولاسیناچی است که در نیم فصل آرسنال را با قراردادی قرضی به مقصد تیم آلمانی سابقش ترک کرد. همان موقع آرسنال به‌دنبال گزینه‌ای جایگزین برای تیرنی بود، اما تصمیم گرفت که برای داشتن گزینه‌های متنوع و باکیفیت‌تر تا تابستان صبر کند. تایریک میچل از کریستال پالاس و جاش دویگ از هیبرنیان جزو گزینه‌ها هستند، هرچند هیچ‌یک گزینه‌ اصلی آرسنال نخواهند بود.
احتمال دارد در پست مدافع راست نیز شاهد تغییراتی باشیم. هکتور بیرین که تابستان گذشته برای ماندن متقاعد شده بود، در این فصل جایگاه‌ ثابت خود در ترکیب را از دست داد و حالا خواهان ترک باشگاه است. احتمال بازگشت اینزلی میتلند نایلز آن‌چنان بالا نیست. سدریک هم در اواخر فصل به‌طور کامل از حضور در ترکیب اصلی کنار گذاشته شد، اما قرارداد بلندمدت او کار را برای جدا شدنش از تیم دشوار خواهد کرد‌.
کالوم چمبرز بعد از بازگشت از مصدومیت لیگامنتش که فصل گذشته برایش اتفاق افتاد، جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های آرتتا پیدا کرده است. با اینکه نیمه اول فصل را از دست داد، فصل را با انجام ١۶ بازی به‌عنوان بازیکن اصلی به پایان رساند. چمبرز در کنار هولدینگ و تیرنی به‌عنوان شخصیت‌های مهم و مثبت تیم به‌شمار می‌رود. البته که قرارداد چمبرز با آرسنال تا پایان ٢٠٢٢ اعتبار دارد، اما اتلتیک اطمینان دارد که بندی در این قرارداد گنجانده شده که باشگاه می‌تواند یک‌سال دیگر قرارداد را تمدید کند و به احتمال فراوان این اتفاق روی خواهد داد، خصوصا اگر آرسنال بتواند گزینه‌های دیگر دفاع راست را به فروش برساند.
وضعیت دروازه‌بان نیز فعلا نامشخص است. درعین‌حال که توپچی‌ها به‌دنبال یک گزینه شماره دو هستند، درمورد دروازه‌بان شماره یک نیز ابهاماتی وجود دارد، و خروج برند لنو در این تابستان محتمل است. چنین اتفاقی در پنجره‌ای بی‌ثبات، شرایط را برای آرسنال پیچیده‌تر خواهد کرد. فعلا تمرکز اصلی برروی افزایش رقابت و چالش برای این دروازه‌بان آلمانی است. از فصل گذشته صحبت بر سر این بود که آرسنال به‌دنبال یک گزینه بومی برای دروازه‌بان شماره دو است، که چنین نکته‌ای دائمی شدن قرارداد قرضی مت رایان را پیچیده خواهد کرد.
برنامه‌های آرسنال وابسته به فینال پلی‌آف چمپیونشیپ است، که دیوید رایا و فردی وودمن که به‌ترتیب دروازه‌بان‌های برنتفورد و سوانزی و همچنین گزینه‌هایی جدی برای آرسنال هستند، وضعیت‌شان مشخص خواهد شد [این مطلب پیش از برگزاری فینال پلی‌آف چمپیونشیپ و صعود برنتفورد به لیگ برتر نوشته شده است.]
داوید رایا گزینه بلندمدت آرسنال بوده است که در گذشته توسط مربی دروازه‌بان‌ تیم یعنی ایناکی کانا پیشنهاد شده بود. این دو قبلا سابقه همکاری داشته و آرسنال بارها به تشویق کانا اقدام به خرید رایا کرده است. درنهایت اما تابستان گذشته رایا قرارداد جدیدی با برنتفورد امضا کرد و یک بند فسخ در آن گنجانده شده، که با صعود آن‌ها به لیگ برتر این بند فسخ ملغی می‌شود.
وودمن ٢۴ ساله نیز که یک با قراردادی قرضی از نیوکاسل جدا شده بود، فصلی رویایی را با سوانزی پشت سر گذاشت و در ۴۵ مسابقه موفق به ثبت ٢٠ کلین شیت شد. آرسنال مدت‌هاست روند پیشرفت او را زیر نظر داشته، اما اگر سوانزی به لیگ برتر صعود کند احتمالا قرارداد او را دائمی خواهد کرد. از طرفی رابطه خانوادگی آن‌ها با آرسنال از دست رفته است، چرا که پدر او یعنی اندی وودمن که تا ماه مارس مربی دروازه‌بان‌های آکادمی آرسنال بود از آکادمی کنار گذاشته شد.
چنین وضعیتی موجب شده تا آرسنال گزینه‌های دیگری را مد نظر داشته باشد. ترجیح آرسنال بر آن است که به‌دنبال یک دروازه‌بان جوان و مستعد باشد تا آن‌که یک گزینه شماره دو باتجربه را به ترکیب اضافه کند. [این مطلب پیش از اخبار لینک شدن آندره اونانا به آرسنال نوشته شده است.]
در پست مدافع مرکزی نیز همه‌چیز بستگی به ارزیابی آرتتا از وضعیت ویلیام سالیبا دارد. بعد از گذراندن دوره‌ای قرضی در نیس، قرار است که این مدافع جوان فرانسوی‌ به ترکیب آرسنال ملحق شود تا آرتتا تصمیم بگیرد که آیا او به او برای برنامه‌هایش در فصل آینده اعتماد خواهد داشت یا نه.
تا آن موقع، آرسنال گزینه‌های گوناگون‌ در بازار را مد نظر قرار خواهد داد. به گزارش دیوید اورنشتین، آرسنال به پدیده این فصل سویا یعنی جولز کونده علاقه‌مند است، اما موانع زیادی بر سر این انتقال وجود خواهد داشت: اول آن‌که برچسب ۵٠ میلیون پوندی او، و دوم علاقه‌اش به حضور در لیگ قهرمانان اروپا کار را برای توپچی‌ها دشوار خواهد کرد.
آرسنال به مدافع ٢٢ ساله بایر لورکوزن یعنی ادموند تاپسوبا نیز علاقه‌مند است. این ملی‌پوش بورکینافاسویی در اغلب بازی‌های فصل گذشته به‌عنوان مدافع وسط سمت چپ به میدان رفته است، و این درحالی است که او پا راست بوده و در باشگاه قبلی‌ خود یعنی ویتوریا گیمارش در سمت راست قلب خط دفاع توپ زده است. البته که بعید است با مبلغ چندان کمتری نسبت به کونده در دسترس باشد.
شرایط خط میانی نیز با به پایان رسیدن انتقال قرضی دنی سبایوس و بازگشتش به مادرید پس از دو فصل حضور در لندن، نیازمند تغییرات است. احتمال خروج گرانيت ژاکا باتوجه به علاقه چند باشگاه از ایتالیا و آلمان نیز قابل توجه است. می‌توان از ییوس بیسوما و سندر بِرگ به‌عنوان گزینه‌های فصل آینده آرسنال نام برد. هرچند سقوط شفیلد یونایتد باعث کاهش بند فسخ قرارداد او شده، اما آرسنال همچنان برای جذب او باید رقم قابل توجهی را پرداخت کند. اودگارد و بِرگ دوستان خوبی هستند و در زمان حضور اودگارد در لندن چند بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. غیرممکن نیست که فصل بعد هر دو ملی‌پوش نروژی با پیراهن آرسنال به میدان بروند.
آرسنال در زمان استخدام گروه نولان به‌عنوان تیم استعدادیابی جدیدشان، از ارزیابی‌ برگ به‌عنوان یکی از مراحل آزمون استخدامی آن‌ها استفاده کرده است. در پنجره قبلی آرسنال هنوز این تیم استعدادیابی را دراختیار نداشت و تمام برنامه‌ها توسط تیم ادو تنظیم شده بودند. اما درحال حاضر بن نَپِر (مدیر انتقال‌های قرضی)، جیسون آیتو (معاون برنامه‌ریزی استعدادیابی)، تولی کوبرن (سرپرست استراتژی‌های آماری) و مارک کورتیس (استعدادیابِ تیم اصلی) در باشگاه مشغول به کار بوده و در فرآیند جذب بازیکن نقش پررنگی ایفا می‌کنند. اضافه شدن ریچارد گارلیک به تیم مدیریتی نیز به ادو کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در زمینه قرارداد بازیکنان داشته باشد.
فراموش نکنیم که فهرست اهداف نقل و انتقالاتی آرسنال در همین‌جا به پایان نمی‌رسد. آرسنال درمورد وضعیت قرارداد گزینه‌هایش در نوک خط حمله نیز درحال فعالیت است. قرارداد لاکازت و انکتیا در تابستان آینده به پایان خواهد رسید. اگر هردو این بازیکنان در این پنجره از تیم جدا شوند، آرسنال گزینه‌هایی برای مهاجم نوک را بررسی خواهد کرد. هرچند چنین حرکتی می‌تواند آینده گابریل مارتینلی و فولارین بالوگان به‌عنوان سرمایه‌های درازمدت تیم را پیچیده کند.
درنهایت، تنها چیزی که واضح است میزان حساسیت و دشوار بودن این پنجره برای آرسنال است. ادو و آرتتا برنامه‌های خودشان را دارند، اما عملی شدن اهدافشان می‌تواند بسیار دشوار و طاقت‌فرسا باشد. اولویت‌بندی و مدیریت بودجه نقل و انتقالاتی کلید یک پنجره موفق برای آرسنال خواهد بود.
 
به‌قلم: جیمز مک‌نیکولاس
برگردان: سپهر بهارلوئی
 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۳/۱۲
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : theathletic.com
بازدید: ۱,۴۲۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰