loading
در حال بررسی درخواست شما
اسمیت رو می‌ماند، اما وضعیت ویلوک به شفافیت نیاز دارد
اسمیت رو می‌ماند، اما وضعیت ویلوک به شفافیت نیاز دارد

اسمیت رو می‌ماند، اما وضعیت ویلوک به شفافیت نیاز دارد

آرتتا برای اولین بار در این پیش‌فصل صحبت کرد و خبرهای خوبی برای هواداران به‌همراه داشت.
 
بعد از شکست ٢-١ در بازی دوستانه مقابل هیبرنیان در ادینبورو، سرمربی آرسنال به پرسش‌هایی درمورد بازی و ترکیب تیم پاسخ داد.
 
بعد از صحبت‌های بسیاری که درمورد آینده امیل اسمیت رو در این تابستان در جریان بود، آرتتا با صراحت اعلام کرد که این بازیکن بیست ساله به‌کار خود در شمال لندن ادامه می‌دهد. او در ایستر رود دراین باره گفت: «بدون شک. بله، او ماندنی است. صددرصد.»
 
بعد از آن هم درمورد دو پیشنهادی که استون ویلا برای جذب این بازیکن ارائه کرده است از او پرسیده شد. بعد از درنگی کوتاه و لبخندی بر لب، پاسخ داد: «نظری ندارم.» که این جمله در ادامه با خندیدنش همراه شد.
 
باتوجه به اهمیت ویژه اسمیت رو در بهبود عملکرد آرسنال در نیمه پایانی فصل گذشته، مسئله فروش او از نگاه بسیاری از هوادران نیز خنده‌دار است. این هافبک هجومی که این ماه ٢١ ساله خواهد شد قرار است اولین فصل کامل خود در لیگ برتر را سپری کند و باید به‌عنوان مهره‌ای مهم در برنامه‌های تاکتیکی آرتتا سهم داشته باشد.
 
باتوجه به ذات تیم در بازی‌های پیش‌فصل، خصوصا بازی ابتدایی، نمی‌توان تفسیر آن‌چنان از وضعیت و استراتژی‌های تیم داشت. به‌عنوان مثال آرسنال در مقابل هیبرنیان که فصل گذشته در لیگ برتر اسکاتلند سوم شده است، با ترکیب ٢-۴-۴ به میدان رفت، سیستمی که احتمالا در اکثر موارد از آن استفاده نخواهد شد. اما نکته‌ای که در راستای وضعیت تیم در فصل گذشته بود آن است که آرسنال با حضور اسمیت رو تیم بهتری است.
 
مهارت او در پا به توپ شدن با کمترین لمس توپ موجب می‌شود در سرعت بخشیدن به بازی مهره‌ای بدون جایگزین باشد. او تنها گل مقابل حریف اسکاتلندی را به‌ثمر رساند و گل‌زنی همان مهارتی است که او سعی در بهبود آن دارد و چنین پیشرفتی می‌تواند به حفظ اعتمادبه‌نفسش نیز کمک بسیاری کند.
 
اگرچه آرسنال تاکنون تنها یک بازیکن را به ترکیب خود اضافه کرده است، یعنی نونو تاوارس، و مسیری که درحال طی کردنش است کاملا با جذب این بازیکن ٢١ ساله از بنفیکا قابل پیش‌بینی است. این دفاع چپ پرتغالی آمده تا جانشین تیرنی روی نیمکت باشد. تاوارس در اولین مصاحبه خود برای معارفه‌اش برای اشاره به امیل اسمیت رو از عبارت The Smith استفاده کرد [در زبان انگلیسی حرف تعریف The پشت سر نام افراد قرار نمی‌گیرد]، اما دلیلی که از این بازیکن نام برد را «چون هر دو از یک نسل هستیم» عنوان کرد.
 
همانطور که گفتیم، رویکرد آرسنال در این پنجره نقل و انتقالاتی واضح است؛ جذب بازیکنان جوانی که در باشگاه قبلی‌شان ظرفیت پیشرفت از خود نشان داده‌اند، به‌جای بازیکنان باتجربه‌تری که امثال‌شان در پنجره‌های پیشین وارد تیم شده‌اند . با اتخاذ چنین رویکردی، شناسایی بازیکنانی که دارای این کیفیت باشند از اهمیت خاصی برخوردار است، خصوصا که آرسنال بازیکنان بااستعدادی همچون اسمیت رو را در آکادمی خود پرورش داده است.
 
جو ویلوک نیز در چنین چارچوبی جای می‌گیرد. او به‌خاطر مصدومیت جزئی در ترکیب تیم مقابل هیبرنیان حضور نداشت.
 
به‌تازگی گزارش‌هایی از مذاکرات نیوکاسل با آرسنال بر سر جذب او منتشر شده‌، و باتوجه به عملکرد چشمگیر او در نیم‌فصل دوم، علاقه نیوکاسل به او کاملا منطقی است. آرتتا تأکید کرد که ویلوک در برنامه‌های او در فصل جاری جای خواهد داشت، اما به‌اندازه اسمیت با صراحت از ماندن او صحبت نکرد. سرمربی ٣٩ ساله دراین باره می‌گوید: «خب، ویلوک امروز به‌خطر مشکل جزئی در کشاله ران حاضر نبود. دیروز به‌خوبی تمرین کرد اما نمی‌خواستیم درموردش ریسک کنیم.
 
«جو بخشی از برنامه‌های ماست، اون بازیکن تیم هستش و تا زمانی که اینجا حضور داره تلاش می‌کنیم که به حداکثر پتانسیل برسونیمش. تجربه عالی‌ای توی دوره قرضیش داشت. به‌نظرم یکی از مهم‌ترین عوامل موندن نیوکاسل در لیگ بود و خیلی خوشحالیم که در اختیار داریمش.»
برگ برنده‌ای که ویلوک در سنت جیمز پارک در اختیار داشت این بود که نسبت به شرح وظایف خود آگاه بود.
 
سرمربی نیوکاسل استیو بروس به یک هافبک باکس تو باکس احتیاج داشت که قدرت حمل توپ داشته، حرکت بدون توپش مناسب باشد، و در یک سوم خود نیز به دفاع تیم کمک کند.
 
این هافبک ٢١ ساله وقتی در پست ٨ به‌کار گرفته می‌شد می‌توانست کارهایی که در آن‌ها مهارت دارد را به‌خوبی انجام دهد.
 
او در آرسنال از چنین شفافیتی برخوردار نبود. در نیمه ابتدایی فصل گذشته زمانی‌که در لیگ اروپا به میدان می‌رفت نقش هافبک باکس تو باکس را برعهده داشت. اما در لیگ برتر در پست شماره ١٠ به‌کار گرفته می‌شد و در مقایسه با زمانی که عقب‌تر بازی می‌کرد نمی‌توانست عملکرد مناسبی را به‌نمایش بگذارد.
 
پست هافبک آرسنال لاغرتر شده است. سبایوس و اودگارد بعد از دوران قرضی‌شان به مادرید بازگشته‌اند و گرانيت ژاکا هنوز در تعطیلات پس‌از یورو ٢٠٢٠ به‌سر می‌برد و موجب می‌شود ویلوک، توماس پارتی، محمد الننی و اینزلی میتلند نایلز تنها گزینه‌های خط میانی آرسنال باشند، درکنار اسمیت رو که در پست ١٠ به‌کار گرفته می‌شود.
 
باتوجه به اهداف نقل و انتقالاتی، که آلمبرت سامبی لوکونگا محتمل‌ترین آن‌هاست، گزینه‌ها و استراتژی‌ها در خط میانی شکل بهتری برای هفته‌های آینده خواهند گرفت.
 
آرتتا باید در این پیش‌فصل ثابت کند که آرسنال «از داشتن ویلوک خوشحال است»، خصوصا اینکه درمورد آینده او به‌اندازه اسمیت رو قاطع نبود.
 
او به‌زودی به شرایط جسمانی مناسب خواهد رسید و تصویر بهتری از انتظارات آرتتا درمورد نقش او در اختیارمان قرار خواهد گرفت. بعد از آن‌که فصل گذشته در پست‌های مختلفی به‌کار گرفته شد، حالا زمان آن رسیده که بدانیم پست‌ مناسبش کجاست، کاری که نیوکاسل از پس آن به‌خوبی برآمد.
 
اگر ویلوک در آرسنال بتواند جایگاه مشخص و مناسبی پیدا کند باید به عملکرد او امیدوار باشیم.
 
حالا که آرسنال تصمیم گرفته تا‌ دست به جوان‌سازی ترکیب بزند، باید برای بازیکنان بومی خود در تیم فضا ایجاد کند، حتی اگر ویلوک فعلا برای تبدیل به یک بازیکن ثابت در ترکیب مسیر زیادی را برای طی کردن پیش‌رویش داشته باشد.

به‌قلم: آرت دو روشه

برگردان: سپهر بهارلوئی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۴
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : theathletic.com
بازدید: ۱,۳۹۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰