loading
در حال بررسی درخواست شما
سامبی لوکونگا به آرسنال پیوست
سامبی لوکونگا به آرسنال پیوست

سامبی لوکونگا به آرسنال پیوست

آلبرت سامبی لوکونگا با قراردادی بلند مدت از اندرلخت به آرسنال پیوست
 
این بازیکن بلژیکی در لیگ این کشور سال 2014 به این تیم پیوست و سال 2017 در 15 سالگی اولین قرارداد حرفه ای خود را به امضا رساند
 
سامبی اولین دیدار خود برای تیم اصلی را دسامبر 2017 انجام داد و در دو فصل اخیر نقشی کلیدی در اندرلخت داشته و 78 بار برای این تیم به میدان رفته است.
 
او برای تیم زیر 21 ساله های بلژیک بازی کرده و مارس 2021 به تیم اصلی دعوت شد اما بازی با یونان را از روی نیمکت ذخیره های تیمش شاهد بود. 
 
ادو گاسپار درباره این انتقال در مصاحبه با سایت رسمی گفت: " خوشحالیم که آلبرت با تیم ما قرارداد بسته. او بازیکنیست که از باشگاههای زیادی پیشنهاد داشت و از اهداف بزرگ ما بود. آلبرت بازیکنیست که مدتها در رادار ما بود و قدرت را به قلب خط میانی ما اضافه خواهد کرد. مشتاقانه منتظر پیشرفت او در تیممان هستیم."
 
میکل آرتتا نیز درباره لوکونگا گفت: " او بازیکن باهوشیست که  در دوران پیشرفتش بلوغ والایی را در عملکرد خود به نمایش گذاشته است. وینسنت کمپانی در اندرلخت به خوبی او را آموزش و رهبری کرده. به خوبی وینسنت را میشناسم و او درباره آلبرت حرف های زیادی درباره تاثیر مثبت آلبرت در اندرلخت طی سالیان اخیر به من زده است. اطمینان داریم که آلبرت در گام بعدی پیشرفت خود قرار دارد و ما مشتاقیم به عضو جدید تیممان خوش آمد بگوییم." 
 
اما آلبرت نیز پس از امضای قرارداد با باشگاه آرسنال در مصاحبه با سایت رسمی گفت: " انتقال بزرگیست چون من به مدت 10 سال در اندرلخت بازی کردم و اولین بار است که برای انتقال به باشگاهی بزرگ به کشوری دیگر می آیم. گام بزرگیست اما من احساس اطمینان و اعتماد به نفس دارم چون باید داشته باشیم. در سطح فوتبال جهانی شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید. من مشتاق بازی در این لیگ هستم و نمیتوانم بیش از این صبر کنم." 
 
" همکاری خوبی با تیری آنری در تیم ملی بلژیک داشتم. تجربه خیلی بزرگی بود. مدت زمانی کمی که در زمین بودم او چیزهای زیادی به من یاد داد. بنابراین تجربه خیلی بزرگ و خوبی بود. فکر میکنم این برای من خیلی خوب است چون آنری اینجا اسطوره است." 
 
لوکونگا در جواب به این سوال که باکس تو باکس بازی میکند یا مهاجم تهاجمی است پاسخ داد
 
" هر دو را میتوانم بازی کنم. هم پست شماره 6 بازی میکنم هم باکس تو باکس را دوست دارم اما دیگران می گویند در پست شماره 6 بهتر هستم."
 
به آلبرت پیراهن شماره 23 اختصاص داده شده و پست پیراهنش سامبی نوشته خواهد شد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۹
به قلم Vishka
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۶۹۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰