loading
در حال بررسی درخواست شما
4 خرید آرسنال از لیگ هلند در دوران لیگ برتر
4 خرید آرسنال از لیگ هلند در دوران لیگ برتر

۴ خرید آرسنال از لیگ هلند در دوران لیگ برتر

گلن هلدر
 
هلدر بازیکن آکادمی آژاکس که قبل از پیوستن به آرسنال در فوریه 1995 ، در اسپارتا روتردام و ویتس آرنهم هم سابقه بازی داشت.
 
این وینگر توسط جورج گراهام به آرسنال آورده شد اما هرگز زیر نظر این مربی بازی نکرد ، چون یک هفته پس از ورود هلدر ، گراهام اخراج شد.
 
او 43 بازی با هدایت استوارت هیوستون و بروس ریوچ برای آرسنال انجام داد اما نتوانست تأثیر زیادی بگذارد و فقط یک گل برای آرسنال به ثمر رساند.
 
پس از آنکه آرسن ونگر در اکتبر 1996 به عنوان سرمربی آرسنال منصوب شد ، هلدر به صورت قرضی به بنفیکا رفت اما در مدت حضور در پرتغال دچار آسیب دیدگی شدید شد.
 
پس از بازگشت به شمال لندن ، متوجه شد که یک وینگر دیگر هلندی جایگزین وی شده است و سپس تصمیم گرفت با قراردادی دائم به ناخ بردا بپیوندد.
 
او بعدها در چین و مجارستان هم به میدان رفت و در بازی خداحافظی دنیس برکمپ در سال 2006 یک بار دیگر با پیراهن آرسنال به میدان رفت.
 
 
 
مارک اورمارس
 
اورمارس که در دوره حضور خود در آژاکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود و سه بار هم عنوان قهرمانی لیگ هلند را به دست آورده بود ، تصمیم گرفت در تابستان 1997 به آرسنال بپیوندد.
 
ملی پوش سابق هلند در اولین فصل حضورش در آرسنال به این باشگاه کمک کرد تا قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود.
 
او در فصل 1997/98 ، 16 گل در 46 بازی به ثمر رساند ؛ از جمله یک گل مقابل نیوکاسل در فینال جام حذفی
 
ونگر بعد از فینال جام حذفی گفت: "تمام اروپا تصور می كردند كه اورمارس به دلیل آسیب دیدگی زانوی خود مرده است ، اما در هر بازی مهمی كه در این فصل داشته ایم ، او گلزنی كرده است." وی از قدرت ذهنی بالایی برخوردار است. او یک بازیکن کلاس جهانی است.
 
عملکرد وی مورد توجه قرار نگرفت و بارسلونا در سال 2000 با مبلغ 25 میلیون پوند او را به خدمت گرفت و او را به گرانترین بازیکن هلندی تاریخ تبدیل کرد.
 
 
 
رابین فنپرسی
 
ون پرسی جوان 20 ساله نسبتاً ناشناخته ای بود که در سال 2004 با قراردادی 2.75 میلیون پوندی از فاینورد به شمال لندن رفت.
 
این مهاجم اولین بازی خود را در پیروزی آرسنال مقابل منچستریونایتد در کامیونتی شیلد انجام داد.
 
باوجود اینکه در چند فصل ابتدایی حضور خود در جمع توپچی‌ها استعداد خاص خود را به نمایش گذاشت، اما در ادامه‌ی راه درگیر یک سری مشکلات و مصدومیت‌ها شد.
 
 وی سرانجام پتانسیل بالای خود را نشان داد و به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل شد و در سال‌های 2010/11 تا 2011/12 در همه مسابقات 57 گل به ثمر رساند.
 
در پایان فصل 2011/12 فنپرسی اعلام کرد که از قرارداد جدید امتناع می کند و با ثبت قراردادی 24 میلیون پوندی به منچستریونایتد پیوست و میراث خود را خراب کرد.
 
 
 
توماس فرمالن
 
پس از پیوستن به آرسنال از آژاکس در سال 2009 ، فرمالن یک فصل بسیار خوب را در امارات سپری کرد و در تیم منتخب فصل قرار گرفت
 
اما در سال های بعدی این مدافع میانی هرگز بیش از 45 بازی که در آن فصل اول با پیراهن آرسنال به میدان رفته بود را در طول یک فصل تجربه نکرد و مصدومیت ها باعث شد وی در 5 سال بعدی حضورش در آرسنال 150 بار با پیراهن این باشگاه به میدان رود.
 
گفته می شود که او در سال 2014 به مانند رابین فنپرسی قصد داشت به منچستریونایتد بپیوندد اما سرانجام با بارسلونا قرارداد امضا کرد.
 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۱۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۲۰۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰