loading
در حال بررسی درخواست شما
یان رایت هواداری بدون تاریخ انقضا
یان رایت هواداری بدون تاریخ انقضا

یان رایت هواداری بدون تاریخ انقضا

یان رایت هفت سال برای آرسنال بازی کرد و در 221 بازی 128 گل در لیگ به ثمر رساند. در دوران حضورش در آرسنال، او قهرمان لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و جام در جام اروپا شد (اگرچه برای فینال محروم شد). او در کل دوران حرفه‌ای خود 581 بازی لیگ انجام داد و 387 گل به ثمر رساند. او همچنین 33 بازی ملی برای انگلیس انجام داد.
 
از نظر گلزنی در آرسنال، یان رایت با زدن 185 گل در لیگ و جام حذفی در 288 بازی، در رتبه دوم لیست گلزنان آرسنال قرار دارد. صدمین گل او در 143ــمین بازی او به ثمر رسید - دستاوردی که تنها تد دریک رکورد بهتری در آن ثبت کرده است، به ثمر رسیدن صدمین گل او در 108ــمین بازیش برای آرسنال.
 
جای تعجب نیست که تیری آنری با 228 گل در 377 بازی در صدر لیست قرار دارد - اما او 181 بازی را انجام داد تا به 100 گل برسد.
 
19 بازیکن 100 گل یا بیشتر برای آرسنال به ثمر رسانده اند - در میان اسامی جدیدتر در جدول آگوست ما جان رادفورد، رابین فنپرسی، دنیس برکمپ، آلن اسمیت، فرانک استاپلتون و تئو والکات و اولیویه ژیرو را داریم.
 
نکته قابل توجه درمورد دوران فوتبالی یان رایت همیشه به نظر من این است که وقتی برای اولین بار سعی کرد با باشگاه هایی مانند ساوتند و برایتون قرارداد حرفه‌ای ببندد، شکست خورد و بنابراین به فوتبال آماتور بازگشت.
 
در نهایت او به عنوان یک بازیکن نیمه حرفه‌ای با گرینویچ بورو قرارداد امضا کرد و پس از چند بازی توسط کریستال پالاس دیده شد و سپس در سن 21 سالگی با آن‌ها قرارداد امضا کرد. در دومین فصل حضورش در این باشگاه، او 33 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند.
 
او در اولین بازی خود در لیگ برای ما (مقابل ساوتهمپتون) هت تریک کرد و دیگر هت تریک او در آخرین بازی فصل به ثمر رسید، در آن فصل 31 گل در لیگ به ثمر رساند (از جمله 5 گلی که برای پالاس قبل از انتقال به آرسنال به ثمر رسانده بود). او بهترین گلزن لیگ بود و برای شش فصل متوالی بهترین گلزن آرسنال بود.
 
زمانی که آرسن ونگر به آرسنال آمد. رایت 33 ساله بود، اما با تغییر رژیم غذایی و تمرین، توانست در فصل 1996/97 با گلزنی در برابر 17 حریف از 19 حریف آرسنال در لیگ، به دومین گلزن برتر لیگ جزیره تبدیل شود که یک رکورد برای یک فصل 20 تیمی در لیگ برتر است که بعداً توسط فنپرسی شکسته شد.
 
او با به ثمر رساندن هت تریک مقابل بولتون به بهترین گلزن تبدیل شد و به طور به یاد ماندنی پیراهن آرسنال خود را برداشت تا تیشرتی با نشان "فقط انجامش دادم" را به نمایش بگذارد. اما او گل دوم را در همان بازی به ثمر رساند و دوباره پیراهن آرسنال را در آورد تا "فقط انجامش دادم" را به یک ادعای معتبر تبدیل کند.
 
او در سال 2000 بازنشسته شد. او حمایت خود، از آرسنال را هرگز پنهان نکرده است و گفته می‌شود که فریادهای او زمانی در استدیو پخش زنده ورزشگاه امارات بود، بعد از گل آرسنال در فینال جام حذفی 2020 در ورزشگاه خالی، توسط همه بازیکنان آرسنال در زمین شنیده می‌شد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع :
بازدید: ۶۴۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰