loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی کاپیتان‌های آرسنال در دوران لیگ برتر
رتبه بندی کاپیتان‌های آرسنال در دوران لیگ برتر

رتبه بندی کاپیتان‌های آرسنال در دوران لیگ برتر

آرسنال می‌تواند ادعا کند که دو تا از بهترین کاپیتان های تاریخ لیگ برتر را داشته است، اما آنها همچنین رهبران ناموفقی هم داشته‌اند.
 
آنها در حال حاضر به دنبال کاپیتان جدیدی هستند که راه تونی آدامز، پاتریک ویرا و بسیاری دیگر را که در این نقش کمتر موفق بودند، دنبال کند.
 
در اینجا ۱۲ کاپیتان دائمی آرسنال در دوران لیگ برتر را مشاهده می کنید که بر اساس عملکرد آنها با بازوبند رتبه بندی شده اند.
 
 
12. گرانیت ژاکا
 
انتصاب ژاکا با استقبال گسترده هواداران مواجه نشد، اما این ملی پوش سوئیسی در سپتامبر 2019 رای بازیکنان را به دست آورد تا کاپیتان شود.
 
در حالی که او ممکن است از حمایت هم تیمی هایش برخوردار بوده باشد، اما رابطه ژاکا با هواداران تنها یک ماه بعد شکرآب شد، زمانی که او در امارات توسط آن‌ها هو شد و پیراهنش را به زمین پرتاب کرد. آنها در حین تساوی 2-2 مقابل کریستال پالاس، از خجالت وی درآمدند.
 
پس از تنها 10 بازی با بازوبند، او در نوامبر 2019 این نقش را از دست داد و پیر امریک اوبامیانگ جایگزین او شد.
 
 
11. ویلیام گالاس
 
اکثر هواداران آرسنال زمانی که گالاس در سال 2007 بازوبند را دریافت کرد، ناامید شدند و این مدافع کار زیادی برای اثبات اشتباه آنها انجام نداد.
 
آرسن ونگر پس از انتقاد علنی گالاس از هم‌تیمی‌هایش در همان سال، کاپیتانی را از او سلب کرد.
 
 
10. لورن کوشیلنی
 
پس از هشت سال موفقیت آمیز در امارات، کوشیلنی در سال 2018 توسط اونای امری به عنوان کاپیتان دائمی آرسنال منصوب شد.
 
او هم مورد نفرین بازوبند قرار گرفت و تنها 17 بازی در لیگ برتر در فصل 19-2018 انجام داد و از امضای قرارداد جدید صرف نظر کرد، از سفر در تور پیش فصل خود به ایالات متحده خودداری کرد و سپس مجبور به انتقال به بوردو شد.
 
 
9. رابین فنپرسی
 
فنپرسی پس از رفتن فابرگاس به بارسلونا بازوبند را گرفت و توپچی ها را با 30 گل در 38 بازی لیگ برتر در فصل 12-2011 به مقام سوم لیگ برتر رساند.
 
اما در پایان فصل اعلام کرد که از امضای قرارداد جدید خودداری می کند و با امضای قرارداد با رقیب سرسخت منچستریونایتد، میراث خود را از بین برد.
 
 
8. توماس فرمالن
 
فرمالن یک مدافع میانی با استعداد و یک رهبر طبیعی بود، اما در بخش قابل توجهی از زمان خود به عنوان کاپیتان آرسنال با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد.
 
حتی در شرایط مناسب هم، این بازیکن بلژیکی پشت سر لورن کوشیلنی و پر مرتساکر قرار داشت.
 
او پیش از امضای قرارداد با بارسلونا در سال 2014 با پیوستن به منچستریونایتد موافقت کرد، جایی که به دلیل مشکلات مصدومیت همچنان اکثر بازی‌ها را از دست داد.
 
 
7. پیر امریک اوبامیانگ
 
اوبامیانگ، در نوامبر 2019 به جای ژاکا به عنوان کاپیتان باشگاه انتخاب شد.
 
این مهاجم فصل 2019/20 را با 29 گل در تمامی رقابت ها به پایان رساند و تیم را به جام حذفی رساند و هر دو گل را در نیمه نهایی و فینال به ثمر رساند.
 
اما او پس از امضای قرارداد جدید 350 هزار پوندی در هفته برای تکرار این فرم تلاش کرد و اغلب به خاطر نظم و نگرش ضعیفش مورد انتقاد قرار گرفت.
 
این ملی پوش گابنی دیر از یک سفر خارج از کشور در دسامبر 2021 بازگشت و کاپیتانی آرسنال از او سلب شد.
 
 
6. پر مرتساکر
 
مرتساکر علیرغم اینکه می دانست بخش بزرگی از فصل بعد را به دلیل مصدومیت زانو از دست خواهد داد، پس از بازنشستگی میکل آرتتا در سال 2016 به عنوان کاپیتان آرسنال انتخاب شد.
 
ونگر می‌دانست که چه مدت دور بودم، اما او به من گفت که هنوز من را شخصیت بزرگی برای باشگاه می‌داند و من اولین انتخاب او هستم. من نمی توانستم آن را باور کنم. مرتساکر به دیلی تلگراف گفت: این برای من بسیار بزرگ بود.
 
«در آن زمان واقعاً غوغا می‌کردم و فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد. شما می خواهید در زمین باشید، توصیه کنید، تفاوت ایجاد کنید، اما گاهی اوقات این نقش نیست و باید آن را رها کنید."
 
او در تمام فصل تنها یک بار در ترکیب حضور داشت، اما آن را در فینال جام حذفی 2017 با پیروزی مقابل چلسی انجام داد و همین عملکرد به تنهایی کافی است تا او را بالاتر از برخی از نام‌های دیگر این لیست قرار دهد.
 
 
5. میکل آرتتا
 
وقتی در سال 2014 به آرتتا بازوبند داده شد، دوران بازی او به پایان می‌رسید و او دیگر بازیکن اصلی آرسنال نبود.
 
اما او تأثیر زیادی در رختکن داشت زیرا آرسنال دو جام حذفی را تحت کاپیتانی او بالا برد. همانطور که از آن زمان بسیار واضح بود، این مرد اسپانیایی یک رهبر متولد شده بود.
 
 
4. سسک فابرگاس
 
زمانی که فابرگاس در سال 2008 به عنوان جانشین گالاس منصوب شد، تنها در 21 سالگی، دومین کاپیتان جوان آرسنال شد.
 
پس از سال‌ها گمانه‌زنی، در نهایت فابرگاس در سال 2011 دوباره با بارسلونا قرارداد امضا کرد. اجازه دهید به موضوع چلسی اشاره نکنیم.
 
 
3. تیری آنری
 
زمانی که آنری پس از جدایی پاتریک ویرا در سال 2005 بازوبند را به دست گرفت، اسطوره آرسنال بود.
 
در فصل بعد، او به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد، به شاهکار منحصربه‌فرد به ثمر رساندن 100 گل لیگ در هایبوری دست یافت و در آخرین بازی تاریخ در آنجا هت تریک کرد.
 
او تا فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 کاپیتانی تیم را برعهده داشت، و اگرچه قبل از رفتن به بارسلونا، فصل بعد را به دلیل مصدومیت از دست داد.
 
 
2. پاتریک ویرا
 
وقتی ویرا در سال 2002 بازوبند افسانه ای تونی آدامز را برعهده گرفت، چالش های بزرگی برای پر کردن داشت، اما این مرد فرانسوی این کار را به خوبی انجام داد.
 
او سه فصل قبل از جدایی دوام آورد، که بیش از بسیاری از بازیکنان در این لیست است، اما مهمتر از آن او کاپیتان باشگاه در طول فصل باورنکردنی 04-2003 بود و پنالتی آخر را در فینال جام حذفی 2005 مقابل منچستریونایتد به ثمر رساند.
 
این آخرین ضربه او برای باشگاه قبل از رفتن به یوونتوس بود.
 
 
1. تونی آدامز
 
آدامز در 21 سالگی در سال 1988 بازوبند را دریافت کرد و تا زمان بازنشستگی در سال 2002 به عنوان کاپیتان آرسنال باقی ماند.
 
این مدافع یک دوره فوق العاده موفق را در آرسنال داشت و کاپیتان توپچی ها به دو عنوان لیگ دسته اول، دو جام لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی، دو جام اتحادیه و یک جام برندگان جام اروپا رسید.
 
آدامز تیم را در زمین به معنای کامل رهبری می‌کرد و همه چیزهایی را که یک کاپیتان باید باشد را به تصویر می‌کشید.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۹۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰