loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی 21 بازیکن آرسنال در دوران شکست ناپذیری بر اساس اثرگذاری
رتبه بندی 21 بازیکن آرسنال در دوران شکست ناپذیری بر اساس اثرگذاری

رتبه بندی ۲۱ بازیکن آرسنال در دوران شکست ناپذیری بر اساس اثرگذاری

به تازگی مستند «آرسن ونگر: شکست ناپذیر» منتشر شد - مستندی با تمرکز بر تیم شکست ناپذیر آرسنال که فصل ۲۰۰۳/۰۴ لیگ برتر را بدون شکست پشت سر گذاشت و آخرین عنوان این باشگاه را در لیگ کسب کرد.
 
تیمی با ترکیبی قوی، اما مهمترین بازیکن آن‌ها چه کسی بود؟ احتمالاً پاسخ آن را از قبل می‌دانید، اما در اینجا ما بازیکنان آن تیم را بر اساس اثرگذاری‌شان رتبه بندی کرده‌ایم.
 
 
21. گراهام استاک
 
استاک در طول این دوره افسانه‌ای بهترین صندلی را در خانه داشت. این دروازه بان در تمام فصل روی نیمکت نشست و فقط در جام اتحادیه بازی کرد.
 
با صفر دقیقه بازی در لیگ، هیچ راهی وجود نداشت که استاک بتواند از قرار گرفتن در رده بیست و یکم در این لیست اجتناب کند، و فقط به دلیل گلر دوم به مدال رسید. بازیکنان خارج از زمین برای دریافت مدال باید ده بازی انجام دهند.
 
20. جرمی آلیادایر
 
مهاجم فرانسوی ده بازی در لیگ را در فصل 2003/04 انجام داد تا به مدال دست یابد. او در هیچ یک از این ده بازی 90 دقیقه کامل بازی نکرد، در حالی که گلی به ثمر رساند. با این حال، فرم او در جام اتحادیه بسیار چشمگیر بود، با زدن چهار گل در سه بازی. آرسنال در نیمه نهایی توسط قهرمان آن فصل و باشگاه آینده آلیادایر، میدلزبورو شکست خورد.
 
19. مارتین کیون
 
کیون در شروع تعداد کمی بازی به او رسید اما به توپچی ها کمک کرد تا مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد به تساوی 0-0 برسند، تساوی به یادماندنی پس از اینکه فن نیستلروی هلندی یک پنالتی دیرهنگام را به تیر افقی توپ زد، او روی فن نیستلروی پرید و بر سر او فریاد کشید. این پنالتی می توانست خیلی زودتر از این قضایا پایانی بر روند شکست ناپذیر آرسنال باشد.
 
چهار بازی اولیه که مرد انگلیسی در آنها شروع کرد دقایق کمی به او بازی رسید. در حالی که چهار بازی باقی مانده بود، کیون مجبور شد در همه آنها بازی کند تا به مدال دست یابد. او در هر چهار مسابقه بازی کرد و در هر مسابقه خیلی دیر به بازی می‌آمد. اگر داستان آخرین بازی مقابل لستر را نشنیده اید، توصیه می کنم آن را گوش کنید.
 
18. گائل کلیشی
 
کلیشی قطعا به موفقیت آرسنال در فصل 2003/04 کمک کرد - جای اشلی کول را پر کرد در حالی که مدافع چپ انگلیس مصدوم شد. او 12 بازی در لیگ برتر انجام داد و توپچی ها به قهرمانی لیگ رسیدند. دو بازی کامل 90 دقیقه ای او در تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد در هایبوری و پیروزی خارج از خانه مقابل چلسی بود، بنابراین این بازیکن فرانسوی قطعاً مدال خود را به دست آورد.
 
او در آن زمان تنها یک نوجوان بود و پس رفتن اشلی کول به چلسی در سال 2006، به عنوان مدافع چپ انتخاب اول لندنی‌های شمالی شد.
 
17. پاسکال سیگان
 
این مدافع میانی که در سال 2002 از لیل به خدمت گرفته شد، 18 بازی در لیگ برتر در فصل 2003/04 انجام داد. او مطمئناً مورد علاقه هواداران در هایبوری نبود و هر زمان که نامش در برگه تیم قرار می گرفت، هواداران آرسنال را عصبی می کرد. اما سیگان تقریباً در نیمی از بازی ها به میدان رفت و بدیهی است که در این روند طعم شکست را تجربه نکرد.
 
پس از دوره‌ای که در آن مرد فرانسوی 90 دقیقه کامل را در ده بازی متوالی انجام داد، سپس ونگر از او بسیار کم استفاده می کرد و اغلب در وقت های تلف شده به میدان می آمد.
 
16. سیلوین ویلتورد
 
ویلتورد یکی از معروف ترین گل های تاریخ باشگاه را در فصل 01/02 به ثمر رساند، در پیروزی 1-0 در اولدترافورد برای کسب عنوان قهرمانی در خانه رقیب
 
با این حال، چنین لحظه ای برای ویلتورد در طول فصل شکست ناپذیر وجود نداشت. با نزدیک شدن به 30 سالگی، این مهاجم 12 بازی انجام داد و سه بار گلزنی کرد. همه گل های او در لیگ در چهار بازی ابتدایی فصل به ثمر رسید، از جمله یکی در برد 2-1 خارج از خانه مقابل منچسترسیتی که در آن زمان خیلی خوب نبودند.
 
15. نوانکو کانو
 
کانو تنها ده مرتبه به میدان رفت، و بهترینش در پیراهن آرسنال به فصل 2003/04 بازمی‌گردد که یک گل بسیار مهم به ثمر رساند و جایگاه خود را بالاتر آورد.
 
این بازیکن نیجریه ای در تساوی 1-1 مقابل اورتون گل اول را زد. احتمالا اگر کانو آن گل را به ثمر نمیرساند، توپچی‌ها بازنده از میدان خارج می‌شدند.
 
14. ادو گاسپار
 
علیرغم اینکه ادو شکست ناپذیر است، بیشتر به خاطر دوران مدیریت فنی باشگاه در یادها خواهد ماند. او هنوز در این نقش است و دقیقاً مرد محبوبی در امارات نیست.
 
ادو در ژانویه 2002 با قراردادی از کورینتیانس به توپچی ها پیوست. او در اولین فصل حضورش در انگلیس کم بازی کرد و بعد از آن به عنوان یک گزینه ذخیره زیر نظر ونگر به میدان رفت. هافبک میانی 48 بازی برای آرسنال در فصل 03/04 انجام داد، از جمله 30 بازی در لیگ برتر. این برزیلی در راه رسیدن به قهرمانی دو گل در لیگ به ثمر رساند، هر دو در پیروزی 2-1 مقابل چلسی، به اندازه کافی عجیب.
 
او بازیکن بسیار مهمی بود که می‌توانست در هر جایی در خط میانی بازی کند، و اگر زمان او به عنوان مدیر فنی بیشتر از زمان او به عنوان بازیکن باشد، سخت خواهد بود.
 
13. خوزه آنتونیو ریس
 
خیلی وسوسه انگیز بود که ریس را به دلیل گلی که در اواخر فصل به پورتموث زد، کمی بالاتر قرار دهیم. تساوی 1-1 در فراتون پارک یکی از مواردی بود که آرسنال خود را خوش شانس دید که شکست نخورد. این سومین بازی آخر آنها در این رقابت ها بود و آخرین بار آنها نتوانستند هر سه امتیاز یک بازی را به دست آورند.
 
ریس در ژانویه پس از انتقال از سویا به تیم ملحق شد و با سرعت باورنکردنی خود خط دفاعی حریف را می‌ترساند. او به دوران حرفه ای مناسبی ادامه داد و در سال 2012 پس از حضور در اتلتیکو مادرید و بنفیکا به سویا بازگشت، قبل از اینکه در سال 2019 به طرز غم انگیزی از این دنیا رود.
 
12. ری پارلر
 
شاید پارلر به خاطر این واقعیت که او یک عضو بسیار تأثیرگذار در رختکن و همچنین بازیکن مهمی بود، می توانست به جمع 11 بازیکن برتر راه پیدا کند. این نوع شخصیت در عنوان آنها نقش اساسی داشت.
 
هافبک شماره ده انگلیس بیش از 400 بار برای توپچی ها بازی کرد و 13 سال را در شمال لندن گذراند و سپس در پایان فصل 03/04 به میدلزبورو رفت.
 
در آخرین فصل حضورش در این باشگاه، او 25 بار در لیگ برتر بازی کرد - 16 بار به عنوان یار اصلی - و موفق به زدن گل نشد.
 
11. فردی لیونبرگ
 
زمان برای ترکیب اصلی فرا رسیده است، بدون اینکه هیچ بازیکن حاشیه ای وارد این لیست نشود. تک تک افراد در ترکیب ونگر فوق العاده مهم بودند و در جایگاه خود واقعاً در کلاس جهانی قرار داشتند. این چیزی است که برای گذراندن یک فصل کامل بدون شکست لازم است: تیمی پر از فوتبالیست های سطح جهانی.
 
لیونگبرگ نیز از این قاعده مستثنی نبود. هافبک راست 27 بازی از 38 بازی را برای آرسنال در ترکیب اصلی حضور داشت و 4 گل به ثمر رساند. او گل پیروزی مقابل من سیتی در اتحاد و همچنین گل پیروزی مقابل تاتنهام را در دربی شمال لندن به ثمر رساند. همانطور که می بینید، او به ندرت گل می زد، اما عاشق گل های مهم بود.
 
آمار همه چیز نیست. پویایی او در جناح راست بسیار مهم بود و موقعیت های زیادی برای هم تیمی هایش ایجاد کرد. اینکه بگوییم او کم اهمیت ترین بازیکن در ترکیب اصلی بود، گواه این است که این تیم چقدر خوب بود.
 
10. لاورن
 
لاورن که در رتبه دهم یا یازدهم این لیست به میدان رفت، یک مدافع راست محکم بود و به یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. هفت سال او به عنوان یک توپچی حاضر بود.
 
او نیز مانند کیون، وارد درگیری با فن نیستلروی شد و به دلیل واکنشش به ضربه پنالتی مهاجم هلندی توسط اتحادیه فوتبال انگلیس جریمه و محروم شد. در شش مسابقه ای که او در فصل 03/04 از دست داد، آرسنال سه تساوی و سه برد کسب کرد.
 
لورن بازیکنی بود که مظهر شکست ناپذیران بود. او تهاجمی بود، از نظر جسمی و روحی قوی بود و البته در فوتبال عالی بود.
 
9. کولو توره
 
تنها یک بازیکن در تیم در تمام 38 بازی فصل بازی کرد - نه کولو توره، اما با 37 بازی نزدیک بود. تنها 22 سال سن داشت و در شروع فصل، مدافع ساحل عاج پس از حضور و خروج از تیم، به یکی از گزینه های اصلی ونگر تبدیل شد.
 
توره مدافع بی نظیری بود. شریک دفاعی او در طول فصل، سول کمپل بود، که برای تیم بسیار عالی بود.
 
این مدافع جوان 37 بار در فصل 03/04 بازی کرد و با یک گل که در برد 3-1 خارج از خانه مقابل ولورهمپتون به ثمر رسید. او هر زمان که لاورن غایب بود، در پست دفاع راست قرار می گرفت و تطبیق پذیری و پوشش بسیار مهمی برای ونگر فراهم می کرد.
 
8. اشلی کول
 
اینجاست که تقریباً غیرممکن می شود. رده بندی کول به عنوان هشتمین بازیکن مهم تیم سخت به نظر می رسد، اما این نشان دیگری از درخشش کامل این تیم است.
 
کول 32 بار در لیگ و 47 بار در تمامی رقابت ها بازی کرد. او به راحتی بهترین دفاع چپ لیگ در اکثریت قریب به اتفاق دوران حرفه ای خود بود. عملکرد او چه در دفاع و چه در حمله دیوانه کننده بود، اغلب در حملات نقش داشت و در عین حال هافبک راست حریف را در جیب عقبش فرو می کرد.
 
همه می دانند که کول در مورد چه چیزی بود و اینکه او بهترین دفاع چپ در تاریخ لیگ برتر است.
 
7. گیلبرتو سیلوا
 
گیلبرتو در کنار پاتریک ویرا یکی از بهترین خط هافبک های تاریخ لیگ را تشکیل می‌داد. او به همتای فرانسوی خود فرصت نفوذ می‌داد تا رو به جلو حرکت کند و موتور محرکه خط میانی ونگر باشد.
 
برنده جام جهانی 2002 در تساوی 1-1 مقابل لستر در دسامبر 2003 گلزنی کرد. ضربه سر او باید برای پیروزی کافی می بود، اما کارت قرمز کول در نیمه دوم توپچی ها را تحت فشار قرار داد و گل دقیقه 90 کریگ هیگنت بازی را به تساوی کشاند.
 
گیلبرتو نیز مانند لاورن تهاجمی، قوی و از نظر فنی فوق العاده بود. او کارهای زیادی در خط میانی انجام داد و می دانست چه زمانی باید جلو برود.
 
6. دنیس برکمپ
 
برکمپ پیوند کاملی بین خط هافبک و حمله بود و مسلماً با استعدادترین بازیکنی است که از نظر فنی به فوتبال زیبایی بخشیده است. او 35 ساله بود که در می 2004 جام قهرمانی را بالای سر برد و بدون شک از بهترین های دوران خود بود و هرگز هوشیاری و توانایی فنی شگفت انگیز خود را از دست نداد.
 
"هلندی غیرپرواز" در بیشتر دوران حرفه ای خود در هایبری زیر نظر ونگر در نقش مهاجم سایه عمل کرد و این موقعیت او در فصل 03/04 بود که پشت تیری آنری ایستاده بود.
 
بدیهی است که او به عنوان یک بازیکن در اواسط 30 سالگی، در هر مسابقه بازی نمی کرد. برکمپ 28 بار در لیگ بازی کرد و تنها در 4 بازی 90 دقیقه بازی کرد. در دوران اوج خود، او در لیست بسیار بالاتر بود. او در آن فصل تنها چهار بار گل زد، از جمله تنها گل پیروزی مقابل بلکبرن.
 
5. سول کمپل
 
ستاره ای با سابقه 73 بازی ملی، در آن فصل 35 بار در لیگ به میدان رفت و در اکثر نبردهای خود با مهاجم حریف پیروز شد. کمپل در هوا مسلط، سریع، با توپ خوب و قوی به عنوان یک گاو نر، جلوتر از زمان خود بود و در بازی مدرن به نظر نمی رسید.
 
کمپل در اولین بازی فصل 24 دقیقه دوام آورد. اخراج شدن زودهنگام در پیروزی خانگی مقابل اورتون. این تنها مسابقه ای بود که او در طول فصل تا پایان مسابقه در زمین حاضر نبود و آن را تمام نکرد و در 34 بازی 90 دقیقه را تکمیل کرد.
 
4. ینس لمن
 
گلر آلمانی بارها آرسنال را نجات داد و به عنوان آخرین مرد خط دفاع، سیوهای او بیشتر از تکل‌ها، بلاک‌ها و مهارهای بازیکنان مقابلش دیده می‌شد.
 
لمن در تمام دقایق لیگ بازی کرد، تنها بازیکنی که در تمام 38 بازی فصل حضور داشت و در تمام فصل فوق العاده بود. 03/04 اولین فصل او در آرسنال بود زیرا او جایگزین دیوید سیمن اسطوره باشگاه شد. او همچنین در هر دقیقه در لیگ قهرمانان، جام حذفی و کامیونتی شیلد بازی کرد و فقط در جام اتحادیه حضور نداشت.
 
در سال 2020، لمن اعتراف کرد که توپچی ها گاهی اوقات "خوش شانس" بودند، اما همچنین گفت: "من معتقدم که باید سخت تلاش کنید تا موفقیت خود را به دست آورید" که مطمئناً مردان ونگر این کار را کردند.
 
لمن در طول تساوی مقابل بولتون، بیرمنگام، منچستریونایتد و پورتموث خوش درخشید که در همه آن بازی‌ها آرسنال می توانست به راحتی شکست بخورد.
 
3. رابرت پیرس
 
حیله گری و توانایی او در حرکت روی هر دو پا باعث شد مدافعان مدام حدس بزنند زیرا او تبدیل به خاری در چشم هر مدافع کناری می شد.
 
پیرس 36 بار به میدان رفت و 14 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل داد. او در بردهای مقابل اورتون، لیورپول، تاتنهام، ساوتهمپتون، چارلتون و بولتون و همچنین تساوی مقابل تاتنهام و بولتون گلزنی کرد.
 
مانند رابین فنپرسی، کار پیرس هم تحت الشعاع آنری قرار گرفت. با نگاهی به گذشته، عملکرد او یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین عملکردها در تاریخ لیگ برتر است و او یکی از سپاس نشده ترین بازیکنانی است (حداقل توسط هواداران مدرن) که تا به حال فوتبال انگلیس به خود دیده است.
 
2. پاتریک ویرا
 
کاپیتان شکست ناپذیران، ویرا ستون فقرات این تیم بود. دویدن های غارتگرانه و رو به جلو با توپ به آرسنال در هر بازی کمک کرد. به خوبی ثابت شده که لندنی‌های شمالی از زمان جدایی ویرا در سال 2005، جانشینی برای وی پیدا نکرده‌اند.
 
در طول رقابت های فصل 03/04، این هافبک 29 بار بازی کرد و سه گل به ثمر رساند. یکی از گل های او در تساوی 2-2 آنها در وایت هارت لین، مسابقه قهرمانی برای توپچی ها به ثمر رسید.
 
ویرا چند مصدومیت داشت و قبل از شکست مقابل منچستریونایتد در ضربات پنالتی، از زمین اخراج شد. او در مجموع 9 مسابقه را از دست داد، اما تأثیر او در رختکن در طول فصل کلیدی بود. قرار دادن بازیکن فرانسوی کمتر از 30 بازی راحت تر بود، اما او بهترین هافبک لیگ در آن فصل بود.
 
او فصل را با به ثمر رساندن آخرین گل فصل آرسنال به پایان رساند: گل پیروزی مقابل لستر در روز سی و هشتم، کمی قبل از بردن جام در هایبوری.
 
1. تیری آنری
 
هر پاسخ دیگری صرف نظر از اینکه چه استدلالی وجود دارد اشتباه است.
 
آنری در حالی که آرسنال شکست ناپذیر بود، 30 گل در لیگ به ثمر رساند و یکی از درخشان ترین فصل های تاریخ فوتبال را رقم زد. سرعت، قدرت، دریبل زدن، خونسردی، سرزنی، پاس دادن؛ مرد فرانسوی به معنای واقعی کلمه هر کاری را که در زمین می توان تصور کرد انجام داد. اگر هری کین 150 میلیون پوند ارزش داشت، آنری پس از این فصل حداقل 200 میلیون پوند ارزش داشت.
 
بهترین گلزن تاریخ فرانسه در پیروزی 3-2 مقابل نیوکاسل و پیروزی 2-0 مقابل ساوتهمپتون، دو گل به ثمر رساند، علاوه بر یک گل در پیروزی های یک گله مقابل چلسی، ساوتهمپتون، من سیتی، چارلتون، لستر و تساوی مقابل چارلتون و منچستریونایتد. آنری همچنین هت تریک کرد و توپچی ها 4-2 لیورپول را در هایبوری شکست دادند و در پیروزی 5-0 مقابل لیدز 4 گل به ثمر رساند.
 
نیازی به توجیه جایگاه آنری در این لیست نیست، همچنین نیازی به توجیه جایگاه او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر نیست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Football365
بازدید: ۱,۳۲۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰