loading
در حال بررسی درخواست شما
26 خرید عجیب آرسنال
26 خرید عجیب آرسنال

۲۶ خرید عجیب آرسنال

مسلماً آرسنال خریدهای "عجیب" کمتری نسبت به بسیاری از باشگاه های دیگر داشته است، اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید.
 
داشتن تنها یک مربی در عرض 20 سال باید منجر به سطحی از ثبات و قابلیت اطمینان در خریدهای جدید شود و برای مدت طولانی هم همینطور بود، اما آرسن ونگر در اواخر سلطنت خود خریدهای مشکوک تری را انجام داد.
 
مثل همیشه، این بازیکنان نه بر اساس استعداد، بلکه بر اساس عجیب و غریب بودن رتبه بندی می شوند، و در صورت امکان ما به بخش واقعی فوتبال حرفه ای آنها پایبند بوده ایم.
 
 
26. جوئل کمپل
 
در اواخر دوران جوئل کمپبل در آرسنال، تنشی بین تمایل ونگر برای بازی ندادن به ملی پوش اهل کاستاریکا و تمایل او برای نگه داشتن وی در باشگاه، در گرفت.
 
در هفت سال حضور کمپل در باشگاه، او 23 بازی کامل انجام داد. او قراردادی طولانی‌تر از رابرت پیرس و ویلیام گالاس داشت، اما کمتر از اسکات مارشال، رمی گارد و جان هارتسون به میدان رفت.
 
25. میکل سیلوستره
 
ونگر آوازه اش به عنوان مربی که با استعدادهای جوان قرارداد می‌بست درحال گسترش بود و حتی بعضی اوقات این استعدادها در باشگاه های بزرگ شکوفا و در حد انتظار نبودند.
 
بنابراین در سال 2008، مدیر باشگاه میانبری برای این موضوع پیدا کرد و عنوان کرد که چرا حداقل ده سال را برای یک بازیکن زمان صرف کنیم که سنش تازه به 31 سال رسیده در حالی که میتوان حاضر و آماده و آموزش دیده با قیمت پایین تر خریداری کرد.
آیا این هم باز پول زیادیست؟
 
24. لاسانا دیارا
 
زمانی که لاسانا دیارا آرسنال را ترک کرد، آنها به طور مشترک در صدر لیگ برتر بودند و برای عنوان قهرمانی می‌جنگیدند. در پایان فصل آنها سوم شدند، اما دیارا با پورتموث قهرمانی جام حذفی را جشن گرفت.
 
به طور معمول، امضای قرارداد با کسی در روز ددلاین و رهاکردن او در پنجره‌ی بعدی، رتبه‌ی بسیار بالاتری در ریسک‌های عجیب و غریب دارد.
 
23. جان لوکیچ
 
آرسنال در طول دوران حضور خود در لیگ برتر، بازیکنان سابق زیادی را بازگردانده است که برخی مانند تیری آنری نسبتاً موفق بودند.
 
بیشتر آنها مانند جان لوکیچ بودند، به این معنا که احساس می‌کردید آنها بازگشتند تا کارکنان مجبور نباشند نام جدیدی یاد بگیرند.
 
او قبلاً 36 ساله بود که قرارداد امضا کرد، اما به نوعی به عنوان یک بازیکن ذخیره برای مدت طولانی باقی ماند تا مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و تقریباً به طور قطع آخرین بازیکنی باشد که در آن رقابت خاص بازی می کند که در دهه 1970 نیز به صورت حرفه ای بازی می کرد.
 
22. ریو میاچی
 
رکورد ونگر به عنوان ثبت بازیکنان جوان زده شده بود، اما میراثی باقی گذاشت که شاید دچار نقص‌هایی بود.
جرمی آلیادایر بازی خود را در کلیرفانتین آغاز کرد.
سباستین لارسن در آن زمان موهای جذابی داشت. پائولو ناگامورا اسم خیلی جذابی داشت.
 
اما میاچی هیچکدام اینها را نداشت. موهایش خوب بود اما چیز خاصی نداشت، لقب ریودینهو در حد و اندازه ی وی نبود، و او را از یک دبیرستان به خدمت گرفته بودند.
و هیچوقت به کار نخواهد آمد، آیا اینطور نیست؟
 
21. استاتیس تاولاریدیس
 
باید چیزی در عملکرد تاولاریدیس در یونان وجود داشته باشد که ونگر را متقاعد کرد که او را به خدمت بگیرد، اما در سه سال حضورش در شمال لندن کاملا ناموفق بود.
 
در واقع، بزرگترین کمک او به فوتبال انگلیس زمانی بود که او بخشی از تیم لیل بود که با وجود تنها یک گل در شش بازی خود، بالاتر از منچستریونایتد در گروه لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.
 
20. خولیو باپتیستا
 
وقتی شما میخواهید که کادو را دوباره برای یک کریسمس ناخواسته کادو کنید ولی متوجه میشوید که طرف مقابل نیز همین کار را برای شما میخواهد بکند؟!
این چیزی بود که آرسنال و رئال مادرید برای قرارداد قرضی جابجایی خولیو باپتیستا و خوزه آنتونیو ریس تقبل کردند.
 
19. آندره سانتوس
 
وقتی او به باشگاه آمد ونگر را ترساند زیرا گویا که او قدرت خلق بازیکنان خارق العاده را از دست داده بود.
 
او جوان نبود، او خوب نبود و حتی فرانسوی هم نبود.
او باید به سوپر لیگ هند میرفت و آنجا بازی میکرد، و یا لیگ دسته دو ترکیه و یا لیگ دسته دو سوئیس و یا رقابت های قهرمانی برزیل و آنجا بازی میکرد.
برای هرکسی این یک تیره روزی محسوب میشد اما او برای آرسنال یه بازیکن پیچیده و فاجعه بار بود.
 
18. کریستوفر ره
 
خیلی طول کشید که او نه به عنوان اولین سرچ در گوگل در اسامی ۱۴ تا ۱۵ حرفی پدیدار شود، بلکه کریستوفر ره همیشه یک معما بوده و هست.
 
چند ماه بعد از فضاحت علی دیا در ساوتهمپتون، جایی که مهاجم آن ها گراهام سونس را قانع کرده بود که پسرخاله ی ژرژ وه‌آ است، آرسنال متقاعد شد که چون پسرخاله ی وه‌آ هست با او‌ قرارداد امضا کند.
 
اگر این حس سونس را بهتر میکرد که پسرخاله‌ی وه‌آ بودن تفاوتی به حال او نمیکند، اوضاع بهتر بود.
 
17. پارک چو یونگ
 
انتقال پارک چو یونگ از موناکو به آرسنال بسیاری را به یاد خاطرات خوب با تیری آنری می‌انداخت که روزگاری نیز در آن‌جا بازی می‌کرد. احتمالا کريستفر رِی را که مستقیما از موناکو جذب کرده بودیم به‌یاد نمی‌آوردند. احتمالا مشکلاتی که موناکو در فصل پیش از آن تجربه کرده بود را نیز در نظر نمی‌گرفتند.
 
پارک این‌قدر عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت که رابین فن پرسی جای او را در ترکیب گرفت و از آن‌جا که این مهاجم هلندی یک فصل بدون مصدومیت با عملکردی مناسب را پشت سر گذاشت، پارک مجبور به ترک تیم شد.
 
16. ویلیام سالیبا
 
سالیبا زمانی که در تابستان 2019 از سنت اتین به خدمت گرفته شد، به عنوان یکی از آینده‌دارترین مدافعان فوتبال فرانسه شناخته می‌شد.
 
تنها دقایق بازی کردن سالیبا برای تیم اصلی آرسنال در یک بازی دوستانه پیش فصل مقابل ام‌کی داون بود. او در فصل 2019/20 به باشگاه دوران کودکی خود قرض داده شد و پس از آن برای تیم زیر 23 ساله های آرسنال قبل از یک نیم فصل قرضی در نیس حضور پیدا کرد.
 
سالیبا اکنون در مارسی به صورت قرضی حضور دارد.
 
15. جهاد منتَظر
 
چند باشگاه لیگ برتری می‌شناسید که نوادگان چهره‌های سیاسی دنیا با پیراهن‌شان به میدان رفته باشند؟
 
منتظر، که پدربزرگش اولین نخست وزیر لیبی بوده است، با اینکه صرفا زمان کوتاهی را در بازی مقابل بیرمنگام در زمین بود، اما حداقل از هم‌تیمی‌اش جیسون کراو که او هم اولین بازی‌اش بود تجربه بهتری داشت؛ کراو در آن بازی بعد از ٣٣ ثانیه از زمین اخراج شد!
 
14. توماس دانیلویسیوس
 
آرسنال 1 میلیون پوند برای دانیلویسیوس پرداخت کرد، او سه بار برای این باشگاه بازی کرد که هر سه بازی در عرض یک هفته بود.
 
بازیکن لیتوانیایی در اواخر تساوی خانگی مقابل ساندرلند جایگزین تیری آنری شد. اگر او در آن بازی موفق به گلزنی می‌شد، احتمالاً الان او را می‌شناختید.
 
13. ولینگتون سیلوا
 
این مهاجم برزیلی 6 سال را در آرسنال سپری کرد و دقایق کمتری نسبت به جهاد منتظر بازی کرد. همانطور که گفتیم، منتظر یک دقیقه برای آرسنال بازی کرد.
 
12. مایکل پاپادوپولوس
 
 من نمی گویم مایکل پاپادوپولوس گلوله جادویی برای آرسنال بود، اما خلاف این را هم نمی گویم. مهاجم اهل چک یک فصل را به صورت قرضی در هایبوری گذراند و در این مدت باشگاه فصل شکست ناپذیران خود را آغاز کرد.
 
شما ممکن است مرا به مسائل فنی بکشانید و جملاتی مانند "او حتی در لیگ بازی نکرد" یا "چرا زحمت کشیدند او را از بانیک استراوا قرض گرفتن اگر قرار نبود او را بازی دهند" بگویید، اما من پاسخ شما را با اشاره به هفت دقیقه حضورش در مقابل ولوز و بازگشت او به جمهوری چک در سطح باشگاهی به عنوان یک شکست ناپذیر خواهم داد.
 
11. یایا سانوگو
 
کار آسانی نیست که در یک بازی که چهار گل به ثمر رسانده‌اید به عمق ترکیب‌تان فکر کنید، اما سانوگو چنین کیفیت غیر قابل توصیفی داشت. او به موضوع یکی‌ از مشهورترین صحبت‌های ونگر هم تبدیل شد، که موجب شد هر وقت نام او بر زبان می‌آید یاد این جمله نیز بیفتیم: «یایا سانوگو همچنان اینجاست.»
 
درست است که مهاجم فرانسوی سال 2017 آرسنال را ترک کرد، اما حضورش تا ابد حس می‌شود.
 
10. مارت پوم
 
باید به ونگر آفرین گفت که تلاش کرد از هر کشوری در اروپا یک بازیکن جذب کند، و پومِ استونیایی با پیراهن شماره یک وارد زمین شد، تا تعداد بازی‌هایش در این پیراهن با عدد روی آن برابر باشد!
 
9. امیلیانو ویویانو
 
بیشتر اتفاقات عجیب و غریب برای ویویانو پس از ترک آرسنال رخ داد، اما تصمیم برای اضافه کردن او به عنوان رقیب برای وویسخ شزنی و لوکاس فابیانسکی، اما بازی ندادن به او، تصمیمی عجیب است.
 
او در پایان یک فصل حضور خود در آرسنال به سمپدوریا نقل مکان کرد، جایی که پیراهن شماره دو را در اختیار گرفت! بله، او یک گلر است.
 
8. گیوم وارموز
 
بعید می‌دانم نام او را شنیده باشید. این دروازه‌بان به‌عنوان جایگزین برای رامی شعبان به ترکیب اضافه شد و هیچ‌وقت فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا نکرد. احتمالا رامی شعبان را هم یادتان نباشد چه برسد به او!
 
7. ایگورس استپانوف
 
به گفته ری پارلور، استپانوف تنها در نتیجه یک شوخی با آرسنال قرارداد امضا کرد.
 
چند نفر از ما روی نیمکت بودیم و او را در این بازی آزمایشی تماشا می‌کردیم. پارلور در زندگی نامه خود نوشت: استپانوف هر پاسی که می داد، بچه‌ها شروع به تشویق می کردند، فقط به این دلیل که می دانستیم مارتین [کیون] کمی از این کار هیجان زده می شود.
 
وقتی یک هفته بعد به زمین تمرین در لندن کولنی برگشتیم، با یک غافلگیری مواجه شدیم. ایگورس آنجا نشسته بود. گفتم: اینجا چیکار میکنی؟ «آنها با من امضا کردند. قرارداد چهار ساله.»
 
استپانوف بیش از 30 بار برای باشگاه بازی کرد، اما بیشتر به خاطر نقش او در شکست 6-1 در اولدترافورد به یاد می‌آید.
 
6. ینس لمن
 
ما فکر می‌کردیم که جذب یک دروازه‌بان در 40 سالگی منحصراً مربوط به دهه 1990 است.
 
با این حال، نه تنها آرسنال در سال 2011 لمن پا به سن گذاشته را بازگرداند، بلکه در پیروزی مقابل بلکپول در لیگ برتر به او بازی داد.
 
5. سول کمپل
 
جذب سول کمپل از تاتنهام به‌عنوان بازیکن آزاد جای هیچ شک و تردیدی نداشت، اگر از تیمی مثل ناتس کانتی جذب شده بود باید آن‌را یک تصمیم فوق‌العاده خطاب می‌کردیم!
 
بازیکنان زیادی وجود ندارند که در یک فصل از تیمی گمنام مثل مورکامب شکست خورده و از طرف دیگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق به گل‌زنی بشوند؛ هرچند نباید هم اتفاق رایجی باشد!
 
4. آلبرتو مندز
 
زمانیکه مندز با آرسنال قرارداد امضا کرد، شایعات زیادی پیرامون وی بود. وی از نورنبرگ به آرسنال آمد.
وقتی این بازیکن توسط آرسن ونگر خریداری شد او پرسید که برای چه پستی خریداری شده و به وی احتیاج دارند.
 
ونگر اطمینان به توانایی او داشت که یه یک الماس دیگر از وسط سنگ استخراج کرده است.
او نتوانست از لیگ آلمان در لیگ برتر انگلیس خود را جا بیاندازد، اما یک بار برای آرسنال گلزنی کرد، در همان بازی که منتظر و کرو حضور داشتند.
 
3. آموری بیشوف
 
در سال 2008، قدرت شناسایی ونگر او را پیدا کرد.
ونگر پذیرفته بود که امضا قرارداد با او بعد از گذراندن مدت زیادی در نیمکت ذخیره ها یک قمار است.
 
اما این یک قمار ساده نبود، بلکه یک قمار مانند پریدن از پنجره یک ساختمان 3 طبقه و امیداوری برای نشکستن یکی از اعضای بدن.
 
2. کیم کالستروم
 
وقتی وی مصدوم بود قبل از تمام شدن مصدومیتش با وی به صورت قرضی قرارداد امضا شد.
 
کالسترومی که در ماه ژانویه با اطلاع از اینکه شاید مصدومیتش انقدر طولانی شود که نتواند اصلا بازی کند قرارداد امضا کرد و در ماه آوریل از بند مصدومیت خارج شد و برای تیم بازی کرد.
 
آرسنال با وی قرارداد دائمی امضا نکرد زیرا او برای بیشتر از 4 بازی کارایی برای آرسنال نداشت.
 
۱. فابین کابالرو
 
شاید کالستروم برای 4 بازی به کار آرسنال میامد اما فابین کابالرو فقط برای سه بازی برای آرسنال مفید بود.
 
شاید شما این آرژانتینی را بیاد نیاورید ولی او بخشی از پیروزی 2-0 آرسنال مقابل تیم پرستون بشمار میامد.
 
در همین حال، کابالرو آخرین بار به عنوان مشاور یک نامزد سیاسی جناح راست در پاراگوئه کار می کرد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۹۱۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰