loading
در حال بررسی درخواست شما
5 بازیکنی که به آرسنال بازگشتند
5 بازیکنی که به آرسنال بازگشتند

۵ بازیکنی که به آرسنال بازگشتند

زمانی که بازیکنی تصمیم می گیرد به باشگاه سابق خود بازگردد، فوق العاده عاشقانه است - همانطور که هواداران آرسنال بهتر از همه می دانند.
 
تعداد انگشت شماری از بازیکنان، که اغلب سال های اوج خود را در شمال لندن گذرانده اند، به باشگاه بازگشته اند و موفق شده اند میراث خود را خدشه دار نکنند.
 
با توجه به اینکه جک ویلشر با بازگشت به آرسنال در ژانویه مرتبط هست، پنج بازیکن دیگر را معرفی کرده‌ایم که دو بار در این باشگاه حضور داشتند.
 
تیری آنری
 
مسلماً آنری بهترین بازیکن تاریخ آرسنال است که رکورد گلزنی باشگاه را شکست و جام های زیادی را قبل از رفتن به بارسلونا در سال 2007 به دست آورد.
 
هواداران آرسنال هرگز انتظار نداشتند که او دوباره به آرسنال برگردد تا اینکه مصدومیت مروان شاماخ و ژروینیو باعث شد که آرسن ونگر در آغاز سال 2012 دوباره آنری را با قراردادی قرضی دو ماهه به خدمت بگیرد.
 
این مهاجم در دومین بازی خود در جام حذفی گل پیروزی مقابل لیدز را به ثمر رساند و سپس در لحظات پایانی پیروزی 2-1 مقابل ساندرلند در لیگ، گل پیروزی را نیز به ثمر رساند.
 
سول کمپل
 
کمپل پس از پیوستن به آرسنال در سال 2001 در بین هواداران تاتنهام به چهره ای نفرت انگیز تبدیل شد، اما این انتقال برای مدافع انگلیسی سودآور بود زیرا او در پنج سال اولیه حضورش در هایبوری، دو قهرمانی لیگ و سه جام حذفی به دست آورد.
 
پس از سه سال حضور در پورتموث و به دنبال آن یک بازی کوتاه و دلهره آور در ناتس کانتی، کمپل در سال 2009 با توپچی ها تمرین کرد تا تناسب اندام را حفظ کند.
 
اما او در نهایت در ژانویه 2010 قراردادی کوتاه مدت امضا کرد و در نیم فصل دوم در میان یک بحران جزئی آسیب دیدگی به بازیکن کلیدی تبدیل شد و به تیم کمک کرد تا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کند.
 
ینس لمن
 
همه ما اولین دوره لمن در آرسنال را به یاد داریم. چشمان دیوانه، دروازه بان عجیب و غریب و درگیری‌اش با دروگبا در سال 2006 که بیشتر شبیه یک پانتومیم بود.
 
چیزی که کمتر یادآوری می شود این است که چگونه این ملی پوش سابق آلمان در سال 2011 پس از مصدومیت سه دروازه بان آرسنال به باشگاه بازگشت.
 
شانس او ​​زمانی بود که مانوئل آلمونیا در تمرین گرم کردن قبل از بازی در بلکپول مصدوم شد و در سن 41 سالگی به آرسنال کمک کرد تا 3-1 پیروز شود.
 
او (دوباره) در پایان فصل 11-2010 بازنشسته شد.
 
مارتین کیون
 
کیون قبل از اینکه به عنوان یک پسر بچه مدرسه ای با آرسنال قرارداد ببندد، فوتبالش را در گالیک شروع کرده بود. این مدافع میانی اولین بازی خود را در سال 1985 برای باشگاه انجام داد اما یک سال بعد توسط جرج گراهام به استون ویلا فروخته شد.
 
پس از یک دوره پربار در اورتون، کیون در سال 1993 دوباره توسط گراهام به خدمت گرفته شد و 11 سال فوق العاده موفق را در قلب خط دفاعی آرسنال تجربه کرد.
 
شاید طرفداران جوان‌تر، کیون را عمدتاً به خاطر نقشش در نبرد اولدترافورد در سال 2003 به یاد بیاورند، اما این ملی پوش انگلیسی یک مدافع فوق العاده ماهر بود و شرکت در فصل شکست ناپذیران، کارنامه مناسبی برای دومین دوره او در آرسنال بود.
 
متئو فلامینی
 
فلامینی با ورود به تابستان 2004، به تدریج خود را به عنوان یک بازیکن ثابت در تیم اصلی زیر نظر ونگر تثبیت کرد و بهترین فصل دوران حرفه ای خود را در فصل 08-2007 قبل از انتقال به میلان تجربه کرد.
 
بازیکن دیگری که برای حفظ آمادگی جسمانی به باشگاه بازگشت، فلامینی بود که قرارداد دیگری در اوت 2013 با باشگاه به ثبت رساند و به آرسنال کمک کرد فصل را عالی شروع کند.
 
ملی پوش سابق فرانسه در طول دومین دوره حضورش در این باشگاه دو بار قهرمان جام حذفی شد، اما در هر دو جام بازیکن ثابت تیم نبود.
 
او در تابستان 2016 پس از 246 بازی و 13 گل پس از دو دوره حضورش در امارات راهی کریستال پالاس شد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۰۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰