loading
در حال بررسی درخواست شما
ضرر 218 میلیون پوندی آرسنال از فروش بازیکنان در 6 سال گذشته
ضرر 218 میلیون پوندی آرسنال از فروش بازیکنان در 6 سال گذشته

ضرر ۲۱۸ میلیون پوندی آرسنال از فروش بازیکنان در ۶ سال گذشته

در حالی که آرسنال به دلیل عملکرد ضعیف خود در نقل و انتقالات در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است، آنها همچنان در تلاش برای سودآوری از بازیکنان خود هستند.
 
محصولات آکادمی مانند جو ویلوک و الکس ایوبی به درآمدزایی کمک کرده اند، اما ارزش بسیاری از قراردادهای آنها در طول مدت حضورشان در امارات کاهش یافته است.
 
ما به 16 بازیکنی که آرسنال در شش سال گذشته با ضرر فروخته است نگاه کرده ایم.
نکته: ما فقط بازیکنانی را در نظر گرفته‌ایم که حداقل 500 هزار پوند به باشگاه ضرر زده‌اند.
 
 
داوید لوئیز
 
لوئیز دو دوره موفقیت آمیز را در چلسی سپری کرد تا اینکه در روز پایانی مهلت نقل و انتقالات در سال 2019 با یک انتقال شگفت انگیز 8 میلیون پوندی به آرسنال پیوست.
 
در حالی که اولین فصل او با توپچی ها با اشتباهات فراوان همراه بود، او همچنان نقش مهمی در قهرمانی آنها در جام حذفی داشت.
 
این مدافع میانی در سال 2020 قرارداد خود را به مدت یک سال تمدید کرد اما پس از آن در پایان فصل دوم خود به عنوان یک انتقال آزاد اجازه ترک را پیدا کرد.
 
مسوت اوزیل
 
اوزیل پس از انتقال 42.5 میلیون پوندی به آرسنال در سال 2013، سه جام حذفی را در چهار سال اول حضورش در انگلیس به دست آورد و در عین حال کلاس بازی‌اش را به نمایش گذاشت.
 
اما پس از بازنشستگی آرسن ونگر، همه چیز برای این هافبک رو به افول شد و هم اونای امری و هم میکل آرتتا او را از تیم کنار گذاشتند.
 
آرسنال که از دستمزد 350 هزار پوند در هفته اوزیل ناامید شده بود، قرارداد او را شش ماه پیش از موعد در ژانویه 2021 فسخ کرد.
 
شکودران موستافی
 
زمانی که آرسنال در سال 2016، 35 میلیون پوند برای یک مدافع قهرمان جهان خرج کرد، آنها امیدوار بودند که بالاخره مردی را پیدا کنند که برای یک دهه دفاع خود را فرماندهی کند.
 
ملی پوش آلمانی نتوانست قیمت خود را توجیه کند و در عوض به دلیل انجام اشتباهات فاجعه بار در طول چهار سال و نیم حضورش در باشگاه مشهور شد.
 
او که تنها سه بازی در لیگ برتر در فصل 2020/21 انجام داد، قبل از پیوستن به شالکه با انتقال آزاد، موافقت کرد که قرارداد خود را در فوریه 2021 فسخ کند.
 
سوکراتیس پاپاستاتوپولوس
 
سوکراتیس یکی از 12 خرید اونای امری در آرسنال، در سال 2018 با قراردادی 17 میلیون پوندی از بوروسیا دورتموند به توپچی ها پیوست.
 
مدافع میانی زیر نظر میکل آرتتا به بازی گرفته نمی‌شد و قراردادش با توافق دوجانبه در ژانویه 2021 لغو شد.
 
هنریک مخیتاریان
 
مخیتاریان به عنوان بخشی از قرارداد معاوضه، به آرسنال نقل مکان کرد که باعث شد الکسیس سانچز در ژانویه 2018 به منچستریونایتد بپیوندد.
 
ملی پوش ارمنستانی علیرغم ثبت هت تریک در اولین بازی خود، نتوانست جای خالی جدایی سانچز را پر کند.
 
پس از یک دوره قرضی موفق در رم، قرارداد او با آرسنال با توافق دوجانبه در سال 2020 لغو شد و به او اجازه داد تا به صورت رایگان به تیم سری آ بپیوندد.
 
لورن کوشیلنی
 
کوشیلنی در سال 2010 با قراردادی 8.5 میلیون پوندی به آرسنال پیوست و در مدت 9 سال به ستون اصلی خط دفاعی آن ها تبدیل شد و 353 بازی در تمامی رقابت ها انجام داد و در این مدت سه جام حذفی را به دست آورد.
 
او در سال 2019 به مبلغ 4.6 میلیون پوند به بوردو فروخته شد، اما در این مورد آرسنال قطعاً ارزش پول خود را به دست آورد.
 
تاکوما آسانو
 
آسانو که در سال 2016 با مبلغ 3.5 میلیون پوند با آرسنال قرارداد امضا کرده بود، هرگز در ترکیب اصلی آرسنال ظاهر نشد و در سال 2019 با قراردادی 900 هزار پوندی به پارتیزان بلگراد پیوست.
 
ناچو مونرئال
 
در حالی که مونرئال با انتقال 8.5 میلیون پوندی به آرسنال در ژانویه 2013 نسبتاً بازیکن ناشناخته‌ای بود، به دلیل فداکاری خود به این باشگاه به یک بازیکن محبوب بین هواداران تبدیل شد.
 
پس از سپری کردن 6 سال و نیم خدمت به توپچی ها، این مدافع چپ در سال 2019 با تنها 250 هزار پوند به رئال سوسیداد ملحق شد.
 
دنی ولبک
 
ولبک باشگاه دوران کودکی‌اش منچستریونایتد را ترک کرد و با قراردادی 16 میلیون پوندی در ددلاین سال 2014 به آرسنال پیوست.
 
این مهاجم علیرغم شروع قدرتمند در امارات، با مشکلات مصدومیت مواجه بود و در پایان فصل 19-2018 با به ثمر رساندن 32 گل در 126 بازی، بازیکن آزاد شد.
 
آرون رمزی
 
آرسنال بر سر رمزی با منچستریونایتد مبارزه کرد و 4.8 میلیون پوند برای امضای قرارداد با رمزی در سال 2008 هزینه کرد.
 
ملی پوش ولزی پس از شکستگی پای خود بهبود یافت و در نهایت به قول اولیه خود عمل کرد و در سال های 2014 و 2017 گل های قهرمانی جام حذفی را به ثمر رساند.
 
پس از 11 سال حضور در شمال لندن، این هافبک با توپچی ها خداحافظی کرد و در سال 2019 با انتقالی آزاد به یوونتوس پیوست.
 
لوکاس پرز
 
طبق گزارش اتلتیک، آرسنال در تابستان 2016، 17.1 میلیون پوند برای پرز هزینه کرد، علیرغم اینکه فرانسیس کاگیگائو، استعدادیاب آرسنال، به باشگاه هشدار داد که این مهاجم "یک بازیکن میانی جدول" است.
 
این مهاجم در 11 بازی لیگ برتر تنها یک گل برای توپچی ها به ثمر رساند و در سال 2018 با قراردادی 4 میلیون پوندی به وستهم فروخته شد.
 
سانتی کازورلا
 
پس از پیوستن به آرسنال از مالاگا در قراردادی 15 میلیون پوندی در سال 2012، کازورلا بلافاصله تبدیل به یک قهرمان در باشگاه شد و تقریباً همیشه در بازی های بزرگ خوش می‌درخشید.
 
متأسفانه او دو سال پایانی خود را در باشگاه به دلیل مشکلات مصدومیت در کنار زمین گذراند و در سال 2018 بازیکن آزاد شد.
 
''وقتی در باشگاه بزرگی مانند آرسنال هستید، گاهی اوقات تا زمانی که آن‌جا هستید، متوجه نمی‌شوید که آنجا بودن چیست. من هرگز نتوانستم به درستی خداحافظی کنم.
 
این بزرگترین تیمی بود که در دوران حرفه ای ام برای آن بازی کردم و دلم برای همه چیز آرسنال تنگ شده است.''
 
گابریل پائولیستا
 
پائولیستا که در ژانویه 2015 با مبلغ 11.3 میلیون پوند به آرسنال پیوسته بود، به طور متوسط ​​هر چهار بازی یک کارت زرد دریافت می کرد و حتی توسط آرسن ونگر به عنوان "تندخو" لقب گرفت.
 
توپچی ها همچنان توانستند بیشتر پول خود را پس بگیرند و در سال 2017 این مدافع را به قیمت 10 میلیون پوند به والنسیا فروختند.
 
متئو دبوشی
 
آرسنال برای دبوشی 12 میلیون پوند به نیوکاسل داد، اما او از مصدومیت طولانی مدت رنج می برد و تنها 30 بازی در تمام رقابت ها انجام داد.
 
پس از اینکه آنها در سال 2016 مانع از انتقال او به منچستریونایتد شدند، این مدافع راست در ژانویه 2018 با انتقالی آزاد به تیم سنت اتین پیوست.
 
توماس روسیچکی
 
روسیچکی در سال 2006 با 8 میلیون پوند از بوروسیا دورتموند به آرسنال پیوست و در طول 10 سال حضورش در امارات، خود را به عنوان یکی از محبوب ترین بازیکنان بین هواداران معرفی کرد.
 
او که به دلیل مصدومیت تنها یک بازی در فصل 2015/16 انجام داد، پس از پایان قراردادش، توپچی ها را ترک کرد و به باشگاه سابقش اسپارتاپراگ بازگشت.
 
ولینگتون سیلوا
 
آرسنال با قراردادی 3.5 میلیون پوندی برای جذب سیلوا موافقت کرد، زمانی که او فقط 16 سال داشت، به این معنی که این مهاجم تا 18 سالگی در ژانویه 2011 در فلومیننزه باقی بماند.
 
او در سال 2016 به مبلغ 2.7 میلیون پوند به فلومیننزه فروخته شد و هرگز در تیم اصلی آرسنال به میدان نرفت.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۳۹۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰