loading
در حال بررسی درخواست شما
10 فروش گرانقیمت آرسنال و عملکرد آنها پس از ترک باشگاه
10 فروش گرانقیمت آرسنال و عملکرد آنها پس از ترک باشگاه

۱۰ فروش گرانقیمت آرسنال و عملکرد آنها پس از ترک باشگاه

در دو دهه گذشته، برخی از بازیکنان آرسنال احساس می‌کردند که برای دستیابی به موفقیت های بزرگ‌تر و بهتر، باید باشگاه را ترک کنند.
 
این اتفاق گاهی اوقات برای آنها کارساز بود، مانند رابین فن پرسی که با منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر شد، در حالی که گاهی اوقات مانند الکسیس سانچز به طرز فاجعه‌باری دچار اشتباهات شد.
 
اما برخی از معاملات این باشگاه در طول سال‌ها هنوز زخم‌های مشهودی بر روی هواداران باقی گذاشته است.
 
با استفاده از داده‌های ترنسفرمارکت، به 10 تا از گران‌ترین فروش های آرسنال در دوره لیگ برتر و نحوه عملکرد آن بازیکنان پس از ترک باشگاه نگاه کرده‌ایم.
 
 
سمیر نصری - 24.8 میلیون پوند
 
نصری پس از سه فصل حضور در شمال لندن راهی منچسترسیتی شد و در آخرین فصل خود (2010/11) در آرسنال، 15 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رساند.
 
او علیرغم اینکه یکی از اعضای کلیدی تیم بود، تصمیم گرفت توپچی ها را به مقصد سیتی ترک کند و گفت که کسب جام یک عامل انگیزشی برای این اتفاق است.
 
در حالی که او به سیتی کمک کرد تا اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را در فصل 12-2011 کسب کند و یک قهرمانی دیگر را در فصل 14-2013 به دست آورد، تبدیل به بازیکن نیمکت نشین شد.
 
حضور کوتاه مدت در سویا، آنتالیا اسپور، وستهم و اندرلخت (به همراه محرومیت به دلیل دوپینگ) باعث شد دوران حرفه ای او به پایان برسد.
 
امانوئل آدبایور - 26.1 میلیون پوند
 
او در دو فصل آخر حضورش در آرسنال 46 گل به ثمر رسانده بود و شروعی رویایی در دوران حرفه ای خود در سیتی داشت و در تمام چهار بازی اولش در لیگ برای این باشگاه گلزنی کرد.
 
این مهاجم فصل 2009/10 را با 14 گل به پایان رساند، اما ورود روبرتو مانچینی باعث شد که او از درجه نوک تیز سقوط کند و به رئال مادرید و تاتنهام قرض داده شود.
 
آدبایور بعداً با قراردادی دائمی به این تیم پیوست و همچنین در کریستال پالاس، باشاک شهیر، کایسری اسپور و المپیا حضور داشت.
 
مارک اورمارس - 26.4 میلیون پوند
 
این وینگر سرعتی، هایبوری را برای سه فصل شگفت زده کرد و بخش مهمی از موفقیت باشگاه در اواخر دهه 90 بود.
 
سپس بارسلونا با آرسنال تماس گرفت و پیشنهادی داد که رد کردنش کار آسانی نبود و او با رفتن به نیوکمپ در سال 2000 تبدیل به گران ترین بازیکن هلندی تاریخ شد.
 
اما دوران حضور او در کاتالونیا با مصدومیت های پی درپی خدشه دار شد و اورمارس هرگز نتوانست فرم درخشان خود در آرسنال را داشته باشد.
 
این بازیکن 48 ساله قبل از آویختن کفش‌هایش در سال 2009، دوران بازی خود را در باشگاه دوران نوجوانی‌اش Go Ahead Eagles تجربه کرد.
 
جو ویلوک - 26.5 میلیون پوند
 
جدیدترین بازیکن این لیست، ویلوک تنها یک گل در لیگ برتر برای توپچی ها به ثمر رساند اما در 14 بازی به صورت قرضی در نیوکاسل در سال 2021 هشت گل به ثمر رساند.
 
این فرم چشمگیر باعث شد که استیو بروس، سرمربی نیوکاسل از مایک اشلی التماس کند که این انتقال را دائمی کند و آنها با پرداخت مبلغ درخواستی آرسنال موافقت کردند.
 
از آن زمان تاکنون وی موفق به گلزنی نشده است، استیو بروس اخراج شد و مایک اشلی باشگاه را فروخت.
 
الکس ایوبی - 27.3 میلیون پوند
 
ایوبی از آکادمی آرسنال وارد تیم اصلی شد و پس از به ثمر رساندن دو گل در دو بازی نخست خود در لیگ برتر، به عنوان یک ستاره آینده دار مورد تحسین قرار گرفت، اما از آن زمان به بعد همه چی عوض شد.
 
در تابستان 2019، اورتون علاقه نشان داد و آرسنال پس از جذب نیکلاس پپه در معامله‌ای بزرگ‌تر، او را به اورتون واگذار کرد.
 
ملی پوش نیجریه ای برای توجیه قیمت 27.3 میلیون پوندی در گودیسون پارک تلاش کرده است و فعلا زیر نظر چهار سرمربی مختلف در آنجا بازی کرده است. نفر پنجم به زودی منصوب می شود.
 
رابین فن پرسی - 27.6 میلیون پوند
 
او آرسنال را ترک کرد و کار زیادی انجام نداد... درست است؟
 
سسک فابرگاس - 30.6 میلیون پوند
 
قبل از اینکه به مرز پختگی برسد، فابرگاس لاماسیا را در جستجوی یک تیم اصلی ترک کرد.
 
او در سال 2003 در سن 16 سالگی به آرسنال پیوست و زیر نظر آرسن ونگر به قدرت رسید و خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک های جهان معرفی کرد.
 
اما در سال 2011 فابرگاس سرانجام تصمیم گرفت به بارسلونا بازگردد، انتقالی که از لحظه ترک باشگاه دوران کودکی خود اجتناب ناپذیر بود.
 
ملی پوش اسپانیایی قهرمان لالیگا شد و بیش از 150 بازی با پیراهن بلوگرانا انجام داد، اما نتوانست ژاوی یا آندرس اینیستا را کنار بگذارد.
 
پس از سه فصل حضور در بارسلونا، او با چلسی به لندن بازگشت و دو قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.
 
این بازیکن 34 ساله سه سال گذشته را در تیم موناکو در لیگ یک فرانسه گذرانده است اما در حال حاضر جایگاه ثابتی در این تیم ندارد.
 
الکسیس سانچز - 30.6 میلیون پوند
 
از بازی نکردن در لیگ قهرمانان و عدم موفقیت در لیگ برتر خسته شد و تصمیم گرفت به منچستریونایتد برود، اما نه در لیگ برتر به چالش کشیده شد و نه در لیگ قهرمانان.
 
او تعداد انگشت شماری بازی خوب داشت، اما اینکه بگوییم هیچ وقت واقعاً نتیجه نداد، دست کم گرفتن است. در نهایت یونایتد مجبور شد به او اجازه دهد که به اینترمیلان رایگان برود تا از شر دستمزدش راحت شود.
 
ملی پوش اهل شیلی هنوز بهترین فرم خود را در اینتر بازیابی نکرده است، اما سری آ را برده است و همچنین گل برتری مقابل یوونتوس در سوپرکاپ ایتالیا را به ثمر رسانده است.
 
نیکلاس آنلکا - 31.5 میلیون پوند
 
او ممکن بود برای هر باشگاهی در جهان بازی کند، اما در آرسنال بود که آنلکا برای اولین بار نام خود را در انگلیس مطرح کرد.
 
پیشنهادی بیش از 31 میلیون پوند برای آرسنال کافی بود تا بهترین گلزن فصل 1998/99 خود را به رئال مادرید بفروشد، اما او تا فوریه 2000 اولین گل خود در لالیگا را به ثمر نرساند.
 
ملی پوش سابق فرانسه بعدها گفت که هرگز نباید آرسنال را ترک می کرد و او فقط یک فصل را در مادرید سپری کرد.
 
او در پاریسن ژرمن، لیورپول، منچسترسیتی، یوونتوس، چلسی و بسیاری تیم های دیگر بازی کرده است.
 
الکس اکسلید چمبرلین - 34.2 میلیون پوند
 
چمبرلین در جوانی از ساوتهمپتون به توپچی ها پیوست و به عنوان بزرگترین اتفاق بعدی در فوتبال انگلیس در نظر گرفته شد.
 
اما او اغلب ناسازگار بود و قبل از انتقال 34 میلیون پوندی به لیورپول در سال 2017 از امضای قرارداد جدید با آرسنال خودداری کرد.
 
آکسلید چمبرلین در سال 2017 به تایمز گفت: ''می‌خواهم از هواداران آرسنال تشکر کنم که همیشه از من حمایت کردند. اما نمی‌توانم از تصمیمم برای جدایی عذرخواهی کنم. می خواهم خودم را به چالش بکشم.''
 
به نظر می رسید این هافبک بازیکن کاملی برای لیورپول یورگن کلوپ باشد، اما در طول مدت حضورش در این باشگاه با یک سری مشکلات مصدومیت مواجه شده است.
 
مسلماً او همچنان در سال‌های اخیر قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شده است، بنابراین احتمالاً از تصمیم خود پشیمان نیست.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۷۹۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰