loading
در حال بررسی درخواست شما
10 بازیکن تیم اصلی آرسنال که توسط امری فروخته شد و عملکرد آنها
10 بازیکن تیم اصلی آرسنال که توسط امری فروخته شد و عملکرد آنها

۱۰ بازیکن تیم اصلی آرسنال که توسط امری فروخته شد و عملکرد آنها

اونای امری دوران مربیگری بسیار موفقی داشته است و یازدهمین جام مهم و چهارمین عنوان قهرمانی لیگ اروپا را با ویارئال در تابستان 2021 به دست آورد، اما دوران او در آرسنال چیزی نیست که بتوان آن را به یاد آورد.
 
از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان و تحقیر شدن در فینال لیگ اروپا مقابل چلسی به این معنی بود که امری در نوامبر 2019 از کار اخراج شد.
 
آرسنال در طول 18 ماه هدایت امری شاهد جابجایی بسیار بالایی از بازیکنان بود و ما نگاهی دقیق‌تر به 10 بازیکن تیم اصلی که تحت هدایت این مرد اسپانیایی به فروش رسیدند انداخته‌ایم.
 
ما هر کسی را که در تیم اصلی حضور نداشته است، از جمله استفی ماویدیدی و خاویر آمائچی، به علاوه بازیکنانی مانند سانتی کازورلا، آرون رمزی و جک ویلشر که هیچ پولی بابت‌شان دریافت نشد، حذف کرده‌ایم.
 
 
جف رینه آدلاید
 
رینه آدلاید اولین بازی خود را برای آرسنال زیر نظر آرسن ونگر در سال 2016 انجام داد، اما در اولین تابستان که امری سرمربی بود، پس از گذراندن شش ماه به صورت قرضی در تیم آنجرز، با کمتر از 2 میلیون پوند به این باشگاه فرانسوی فروخته شد.
 
به نظر می رسید آرسنال می تواند از فروش این هافبک پشیمان شود، پس از اینکه او در قراردادی 23 میلیون پوندی به لیون پیوست و به این تیم کمک کرد تا منچسترسیتی را در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 حذف کند.
 
این بازیکن 24 ساله فصل 2020/21 را به صورت قرضی در نیس سپری کرد، جایی که دچار پارگی رباط صلیبی در فوریه 2021 شد و بعد از یک سال هنوز در کنار زمین است.
 
چوبا آکپوم
 
آکپوم که محصول آکادمی توپچی‌ها بود، چهره‌ای محبوب در امارات بود، اما تلاش کرد خود را ثابت کند و در 12 بازی موفق به گلزنی نشد.
 
این مهاجم در سال 2018 به پائوک پیوست و در آنجا تبدیل به یک قهرمان شد و آنها را به یک قهرمانی تاریخی در لیگ و جام حذفی رساند.
 
این بازیکن 25 ساله در سپتامبر 2020 به انگلیس بازگشت و با 2.75 میلیون پوند به میدلزبورو پیوست و در اولین بازی خود مقابل QPR گلزنی کرد، اما در مجموع در 42 بازی تنها 5 گل به ثمر رساند.
 
آکپوم اکنون به پائوک بازگشته است، جایی که در این فصل 9 گل به ثمر رسانده است و به نظر می رسد که جای خود را در یونان پیدا کرده است.
 
لوکاس پرز
 
پرز تنها یک فصل را در امارات سپری کرد و سپس به لاکرونیا قرض داده شد و در نهایت به وستهم فروخته شد. او در استادیوم لندن نیز دوام زیادی نداشت.
 
اما این بازیکن اسپانیایی پس از بازگشت به اسپانیا در سال 2019، در مدت دو سال در آلاوس پیشرفت کرد، به طوری که در فوریه 2020 بارسلونا به دنبال جذب وی بود، اما او رد کرد.
 
پرز به مارکا گفت: "این اولین بار نیست که بارسلونا مانند سایر باشگاه های بزرگ با من تماس می گیرد. حقیقت این است که این حواس من را پرت نمی کند.
 
چیزی که برای من واضح است این است که می‌خواهم عملکرد خوبی داشته باشم و می‌خواهم دوباره احساس کنم که یک بازیکن هستم، همانطور که اینجا این کار را انجام می‌دهم، جایی که آنها از روز اول به من عشق می‌ورزیدند.''
 
پرز که اکنون 33 سال دارد برای الچه بازی می کند و در 18 بازی این فصل دو گل به ثمر رسانده است.
 
جوئل کمپل
 
کمپل پس از ورود به آرسنال از تیم کاستاریکایی دپورتیوو ساپریسا، شش بار به صورت قرضی از آرسنال به تیم‌های دیگر فرستاده شد.
 
تا اینکه در سال 2018، سرانجام به طور دائم فروخته شد و به فروزینونه نقل مکان کرد. پس از عدم گلزنی در 17 بازی برای تیم ایتالیایی، کمپبل به مکزیک نقل مکان کرد تا به لئون بپیوندد.
 
او در آنجا هم نتیجه ای نگرفت و اکنون به صورت قرضی در مونتری مکزیک به میدان می‌رود، اما اخیراً صدمین بازی خود را برای تیم ملی کاستاریکا انجام داد.
 
دیوید اوسپینا
 
اوسپینا که هرگز نتوانست پیراهن شماره 1 را برای خود در آرسنال به دست بیاورد، به صورت قرضی به ناپولی نقل مکان کرد، در قراردادی که در سال 2019 و زمانی که امری، برند لنو را از بایرلورکوزن به خدمت گرفت، دائمی شد.
 
اکثر مربیان دوست دارند به یک گلر بسنده کنند، اما اوسپینا در تمام مدت حضورش در ناپولی اغلب با الکس مرت به طور نوبتی در ترکیب قرار می‌گرفتند.
 
کریستین بیلیک
 
دوران حرفه ای بیلیک در آرسنال در مجموع تنها 33 دقیقه در طول دو بازی در جام اتحادیه زمان برد، در حالی که سه بار به صورت قرضی از آرسنال جدا شد.
 
او در چارلتون به قدری تحت تأثیر قرار گرفت که دربی کانتی را متقاعد کرد که برای جذب این بازیکن ملی پوش لهستانی حدود 10 میلیون پوند که رکورد نقل و انتقالات این باشگاه بود را بپردازد، اما دوران حضور او در دربی کانتی به دلیل مصدومیت جدی تحت تاثیر قرار گرفت.
 
بیلیک همچنان مصدوم است، اما انتظار می‌رود در فوریه 2022 به میادین بازگردد و فرم قبلی‌اش را به دست آورد.
 
لورن کوشیلنی
 
یک نافرمانی و یک معرفی عجیب، 9 سال دوران کوشیلنی در آرسنال را خدشه دار کرد. این مدافع 25 بازی در لیگ 1 انجام داد و بوردو در فصل 20-2019 در رده دوازدهم قرار گرفت.
 
کوشیلنی در بیشتر زمان خود در بوردو به اندازه کافی شایسته بود، اما در ژانویه 2022 از تیم اصلی اخراج شد و انتظار می رود باشگاه را ترک کند.
 
یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین مدافعان لیگ برتر در دوران حضورش در آرسنال که به نظر می‌رسد یک خروج تلخ دیگر برای این بازیکن 36 ساله وجود دارد.
 
کارل جنکینسون
 
مشخص بود که او چیزی نیست که آرسنال در پست دفاع راست به آن نیاز دارد، بنابراین منطقی بود که او با ناتینگهام فارست به توافق برسد.
 
این بازیکن 29 ساله در فصل 2019/20 به دلیل مصدومیت تنها 8 بازی در لیگ انجام داد و برای حضور در ترکیب اصلی فارست در فصل 2020/21 تلاش کرد.
 
جنکینسون در ژانویه 2022 به صورت قرضی به ملبورن سیتی پیوست و امیدوار است که شروعی جدید در استرالیا به او اجازه دهد تا حرفه خود را احیا کند.
 
الکس ایوبی
 
علیرغم 149 بازی برای توپچی ها، به نظر می‌رسید که ایوبی هرگز پتانسیل خود را در آرسنال به دست نیاورد و اورتون برای او یک پیشنهاد بسیار خوب فرستاد، 34 میلیون پوند
 
ایوبی، یکی دیگر از خریدهای اورتون که کمترین نتیجه ای نداشت، تنها سه گل در لیگ در 68 بازی برای این باشگاه به ثمر رسانده و به دلیل عملکردش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
دوران حرفه‌ای بین‌المللی او نیز شکوفا نمی‌شود، زیرا در عرض چند دقیقه پس از ورود به بازی به عنوان بازیکن تعویضی، کارت قرمز دریافت کرد و نیجریه از جام ملت‌های آفریقا 2021 حذف شد.
 
او در فینال لیگ اروپا از روی نیمکت به زمین آمد و یک گل والی خیره کننده به ثمر رساند، اما هیچ سودی نداشت.
 
ناچو مونرئال
 
مونرئال بیش از 250 بار برای آرسنال به میدان رفت و به دلیل فداکاری خود به این باشگاه به یک بازیکن محبوب بین هواداران تبدیل شد.
 
با این حال، همه چیزهای خوب باید به پایان برسد و این بازیکن اسپانیایی در سال 2019 به رئال سوسیداد پیوست، جایی که در سال 2021 قهرمان کوپا دل ری شد و در حال حاضر در کنار داوید سیلوا بازی می کند.
 
مونرئال در سال 2020 به گاردین گفت: "می دانم چه نوع بازیکنی هستم: هرگز ستاره ای نبودم که گل می زند یا تفاوت ایجاد می کند. اما هر بار که پیراهن آرسنال را می پوشیدم، تمام تلاشم را می کردم.
 
من از حضور در آرسنال احساس غرور می‌کردم. می توانید محبت و قدردانی طرفداران را احساس کنید. من هم خیلی آنها را دوست دارم.»

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع :
بازدید: ۶۵۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰