loading
در حال بررسی درخواست شما
9 خرید برتر آرسنال از زمان آخرین قهرمانی در لیگ برتر
9 خرید برتر آرسنال از زمان آخرین قهرمانی در لیگ برتر

۹ خرید برتر آرسنال از زمان آخرین قهرمانی در لیگ برتر

تقریبا 18 سال از آخرین قهرمانی آرسنال می‌گذرد. آن‌ها از آن زمان بازیکنان فوق‌العاده‌ای داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها با بودجه محدودی به خدمت گرفته شدند.
 
آنها ممکن است در سال های اخیر پول نقد بیشتری داشته باشند، اما برای مدت طولانی پس از انتقال آنها از هایبوری به استادیوم امارات، نتوانستند مانند برخی از رقبای خود، بازیکنانی را با هزینه های هنگفت وارد تیم کنند. با این حال، این هرگز مانع از جذب بازیکنان باکیفیت آرسنال با مبالغ محدود نشد.
 
در اینجا 9 تا از بهترین خریدهای آنها را معرفی کرده‌ایم که همگی با قیمت 12 میلیون پوند یا کمتر، از زمان تیم شکست ناپذیر افسانه‌ای 2004 به خدمت گرفته شده‌اند.
 
 
اولیویه ژیرو (12 میلیون پوند)
 
این مهاجم به مونپلیه کمک کرد تا با کنار گذاشتن پی اس جی کارلو آنچلوتی در فصل 12-2011 نامحتمل ترین قهرمانی لیگ 1 را کسب کند. او همچنین با 21 گل بهترین گلزن لیگ بود و آرسنال موفق شد با مبلغ نسبتاً کمی او را در تابستان به خدمت بگیرد.
 
او سه جام حذفی و 105 گل در 6 سال حضور در امارات به ثبت رساند. یک جام حذفی دیگر، جام جهانی، جام اتحادیه، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا پس از حضور او در چلسی به دست آمد. اکنون او با میلان به دنبال قهرمانی در سری آ است.
 
لورن کوشیلنی (10 میلیون پوند)
 
این مرد فرانسوی پس از آمدن از لوریان در سال 2010، زمان زیادی را صرف کرد تا در امارات جا بیفتد، با اولین فصلی که با اشتباهات خط دفاعی همراه بود، به یاد ماندنی‌ترین اتفاقی که باعث شد آنها در فینال جام اتحادیه مقابل بیرمنگام شکست بخورند.
 
اما به زودی مشخص شد که او سباستین اسکیلاچی دیگری نبود که در همان زمان وارد تیم شد. تقریباً یک دهه یک ستون قابل اعتماد در خط دفاع تیم بود و شایسته جایگاهش در اینجا بود.
 
میکل آرتتا (10 میلیون پوند)
 
توپچی ها در ابتدای فصل 2011/12 در وضعیت بدی به نظر می‌رسیدند، زیرا با شکست 8-2 مقابل منچستریونایتد در اواخر آگوست، اوضاع خوب پیش نمی‌رفت. سه روز بعد، آنها آرتتا را در روز ددلاین از اورتون به خدمت گرفتند.
 
آرسنال از هفت بازی اول خود تنها 7 امتیاز کسب کرده بود، اما به لطف رهبری آرتتا در مرکز زمین، اوضاع به طور چشمگیری تغییر پیدا کرد، زیرا آنها سوم شدند و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.
 
او از آن زمان به عنوان سرمربی بازگشته است.
 
پر مرتساکر (10 میلیون پوند)
 
گنده‌بک آلمانی تبدیل به یک چهره خاص در آرسنال شد، اما مصدومیت‌های فراوان اجازه ارائه عملکردی باثبات را از او گرفت.
 
مرتساکر در آرسنال از شراکت خوبی با کوشیلنی برخوردار بود. اگر این دو مدافع بیشتر در کنار هم بودند، ممکن بود به انتظار طولانی باشگاه برای یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر پایان می‌دادند.
 
توماس روسیچکی (9 میلیون پوند)
 
دشوار است که به دوران حضور روسیچکی در آرسنال نگاه کنیم و با خود بگوییم «چه می‌شد اگر مصدوم نمی‌شد؟».
 
با این وجود، این هافبک اهل چک به اندازه کافی لحظات عالی را به همراه داشت تا مورد علاقه هواداران آرسنال قرار گیرد، علیرغم آسیب‌دیدگی‌های بسیار زیاد.
 
ناچو مونرئال (8.5 میلیون پوند)
 
نه یک مدافع پر زرق و برق یا پویاترین مدافع کناری لیگ برتر که تا به حال دیده شده است، اما خدمتگزاری قابل اعتماد برای توپچی ها.
 
او بین پیوستن به مالاگا در ژانویه 2013 و انتقال به رئال سوسیداد در سال 2019، 251 بازی انجام داد.
 
گابریل مارتینلی (6 میلیون پوند)
 
او برای تیم دسته چهارمی برزیلی ایتوانو بازی می‌کرد، اما در سال 2019 زمانی که به آرسنال نقل مکان کرد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
 
بنابراین، به دست آوردن یکی از بهترین استعدادهای هجومی برزیل با تنها 6 میلیون پوند، کار باورنکردنی بود و احتمالاً نتیجه ارتباط ادو با جونینیو پائولیستا، مدیر آن زمان ایتوانو بود. این هزینه را با 45 میلیون پوندی که رئال مادرید برای رودریگو پرداخت کرد، مقایسه کنید.
 
مارتینلی از آن زمان تاکنون به دلیل مصدومیت با مشکلاتی مواجه شده است، اما واقعاً اخیراً شروع به پیشرفت کرده است و با خروج پیر امریک اوبامیانگ، او اکنون این فرصت را دارد که به مهاجم اصلی آرسنال تبدیل شود.
 
آرون رمزی (5 میلیون پوند)
 
زمانی که او در پایان قراردادش به یوونتوس نقل مکان کرد، آرسنال نمی‌توانست مبلغی را برای این بازیکن ولزی دریافت کند، اما ارزش پول خود را برای 5 میلیون پوندی که در سال 2008 به کاردیف پرداخت کردند، به دست آوردند.
 
رمزی که به پایان دادن دوران 9 ساله بی جامی آرسنال نقش حیاتی داشت، بیش از یک بار ثابت کرد که قهرمان ومبلی است زیرا به آنها کمک کرد تا در چهار سال سه جام حذفی را بالای سر ببرند.
 
راب هولدینگ (2 میلیون پوند)
 
هولدینگ تونی آدامز جدید نیست و احتمالا هرگز انتخاب اول میکل آرتتا نخواهد بود اما او در دوران سلطنت اونای امری عملکرد خوبی داشت. او در شش فصل حضورش در امارات تاکنون 130 بازی انجام داده است.
 
اگر 9 دفع توپ وی در 19 دقیقه در بازی مقابل ولورهمپتون در اواسط فوریه، به آرسنال کمک کند تا به جای لیگ اروپا سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده را کسب کند، او ده برابر قیمت خریدش ارزش داشته است.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۹۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰