loading
در حال بررسی درخواست شما
پپه نیروی تازه‌ای به تیم تزریق کرده است
پپه نیروی تازه‌ای به تیم تزریق کرده است

پپه نیروی تازه‌ای به تیم تزریق کرده است

در آستانه دیدار مقابل ولورهمپتون، نیکولاس پپه صاحب فرزند شده بود. این قدم نو رسیده موجب شد که پپه جلسه تمرینی پیش از بازی را از دست بدهد و حضورش برای این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.
 
این درحالی بود که پپه مصمم به حضور در ترکیب تیم در این بازی بود. گزینه‌های آرسنال برای خط حمله آن‌چنان متنوع نیست، و با بیماری امیل اسمیت، نیاز بیشتری به مهاجم ساحل عاجی حس می‌شد. در صبح روز بازی پپه به میکل آرتتا پیامکی فرستاد. پیام واضح بود: می‌خواهم بازی کنم و به تيم کمک کنم.
 
و کمک بزرگی هم به تیم کرد. او از روی نیمکت به ترکیب اصلی آمد و بازی را برگرداند. در دقیقه ٨٢ گل تساوی را پیش از آن‌که لاکازت در وقت‌های اضافه کار را تمام کند به ثمر رساند.
 
لاکازت قهرمان آن بازی شد، اما در میان اعضای تیم تعهد پپه به موضوع اصلی بحث و تحسین تبدیل شد. وضعیت رفت و آمدی پپه و حالت رزرو بودنش در ترکیب آرسنال موجب شده که از سوی برخی به‌عنوان برگ برنده نیمکت از او یاد شود. در مقابل ولوز نیز چنین اتفاقی افتاد.
 
آرتتا پیش از بازی در مورد مهاجم ٢۶ ساله گفته بود که او یک انرژی متفاوت به تمرینات تیم آورده است. پس از عملکرد او در این بازی نیز آرتتا بر این نکته تأکید کرد: «هفته گذشته به شما گفتم، من یک نیکو جدید را در تیم می‌بینم. نمی‌دانم چه چیزی بود، انرژی‌اش، روحیه او، مهارتش، عملکردش در تمرینات یا چه چیز دیگری، فقط این‌که متقاعد شده بودم که می‌آید و کاری برای تیم انجام می‌دهد.»
 
لحظات این چنینی هستند که درخشش پپه را به خاطرمان می‌آورند. هماهنگی با تاکتیک‌های آرتتا و حضور مداوم در ترکیب تیم کار آسانی برای او نبوده است، اما همه از کیفیت فردی او و اثرگذاری‌اش در محوطه جریمه آگاه هستند.
 
 
نبوغ پپه از چرخشش و تمام‌کنندگی خیره‌کننده‌اش در گلی که به ولوز زد مشهود است. آرسنال یک تیم جوان و احساسی است، اما پپه از این امر مستثنی است. خونسردی او در مقابل دروازه همان چیزی است که می‌تواند سرنوشت آرسنال تا پایان فصل را تغییر دهد. پرسش این‌جاست که اثرگذاری پپه برای رسیدن آرسنال به چهار جایگاه اول چگونه خواهد بود؟
 
دوران او در آرسنال با اشتباهات و بی‌ثباتی باشگاه نیز هم‌زمان شد. اولین فصل او مصادف شد با افت عملکرد آرسنال در ابتدای فصل و تغییر سرمربی. پپه در آن فصل توانست جایی در ترکیب آرتتا پیدا کرده و در فینال جام حذفی مقابل چلسی درخشش داشته باشد. اما فصل بعد با اضافه شدن ویلیان به ترکیب پپه کار را از روی نیمکت آغاز می‌کرد، و بوکایو ساکا و وینگر برزیلی گزینه‌های اصلی پست وینگر در ترکیب آرتتا بودند.
 
تا بدین‌جا روند باثبات و عملکرد مناسب پپه متعلق به بازه پایانی فصل‌های حضورش در آرسنال بوده است و شروع خوبی در هیچ فصلی نداشته است. او در اولین فصل حضورش در سه مرحله پایانی جام حذفی در هر بازی روی حداقل یک گل اثرگذار بود. در فصل بعد هم نیمی از ده گلی که در لیگ برتر به‌ثمر رساند متعلق به سه بازی پایانی فصل بودند. آیا می‌توان نتیجه گرفت که اثرگذاری‌ او در بازی مقابل ولوز پله اول در شروع همین روند مناسب پایان فصل او بوده است؟
 
پپه بازیکنی نیست که با نیمکت‌نشینی میانه خوبی داشته باشد. پیش از کریسمس، او جلسه‌ای با آرتتا داشته و درمورد عدم حضورش در ترکیب اصلی گفت‌وگو کرده‌اند. سرمربی اسپانیایی اثرگذاری و عملکرد پپه در اواخر بازی را تحسین کرده است، اما آیا حاضر به افزایش دقایق حضور او در میدان نیز خواهد بود؟
 
ساکا بازیکن ثابت پست وینگر راست است و حالا که آرسنال از تمام تورنمنت‌ها حذف شده است، استفاده از بازی چرخشی بیش‌از آن‌که یک ضرورت باشد، یکی گزینه برای آرسنال خواهد بود. احتمالا نقش اصلی پپه همچنان همانی باشد که مقابل ولوز رخ داد: از نیمکت وارد میدان شده تا روزنه‌ای در لایه‌های فشرده دفاعی حریفان پیدا کند. چنین وضعیتی برای پپه ایده‌آل است، و سبک بازی به‌خصوص او موجب پیش‌بینی‌ناپذیر بودن حرکاتش برای دفاع حریف خواهد شد.
 
 
در حقیقت، به نظر می‌رسد عنصر بی‌نظمی در بازی پپه با رویکرد آرتتا در آرسنال هم‌خوانی نداشته باشد و علامت سؤال بزرگ درمورد آینده مهاجم ساحل عاجی همچنان به انتظار آرتتا از یک وینگر گره خورده است. در تابستان پیش‌رو، پپه به دو سال پایانی قرارداد خود می‌رسد و باشگاه بر سر دوراهی تمدید یا عدم تمدید قرارداد او قرار خواهد گرفت.
 
پپه هم تضمینی از سوی باشگاه برای حضور منظم در ترکیب اصلی می‌خواهد. از طرفی ممکن است نظرات اخیر آرتتا درمورد پپه صرفا از سر مصلحت‌اندیشی و عمل‌گرایی بوده و حالا که در ژانویه تقویتی برای خط تهاجمی صورت نگرفته لازم می‌بیند که از توان تمام بازیکن‌ها استفاده کند.
 
هرچند شاید اینکه آرتتا در این مدت بارها پپه را تحسین کرده است فراتر از عمل‌گرایی او باشد و به عملکرد موفق او در جام ملت‌های آفریقا نیز مرتبط باشد. هرچند که تیم‌ملی ساحل عاج در یک هشتم نهایی جام در مقابل تیم‌ملی مصر در ضربات پنالتی حذف شد، اما پپه با عملکردی چشم‌نواز و دو گل و یک پاس گل جام را ترک کرد.
 
به‌نظر می‌رسد پپه و لاکازت از جدایی رفیق صمیمی‌شان یعنی اوبامیانگ متضرر نشده‌اند و عده‌ای معتقدند وضعیت فعلی رختکن آرسنال نسبت به گذشته بهتر شده است.
 
جدایی اوبامیانگ بدین معناست که آرسنال گل‌زن اصلی خود را از دست داده و تمام‌کنندگی پپه می‌تواند بخشی از این جای خالی را جبران کند. فارغ از آن‌که آینده پپه چگونه پیش رود، از این‌جا تا پایان فصل بار بزرگی بر روی دوش او خواهد بود. پپه در مقابل ولورهمپتون نشان داد که آمادگی به دوش کشیدن این بار را دارد.
 
به قلم: جیمز مک‌نیکولاس
برگردان: سپهر بهارلوئی

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : theathletic.com
بازدید: ۵۷۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰