loading
در حال بررسی درخواست شما
15 بازیکنی که به صورت آزمایشی در آرسنال حضور داشتند
15 بازیکنی که به صورت آزمایشی در آرسنال حضور داشتند

۱۵ بازیکنی که به صورت آزمایشی در آرسنال حضور داشتند

آرسنال مدت‌هاست که به استعدادهای برتر نگاه می‌کرده و بازیکنان را قبل از اینکه به طور دائم به خدمت بگیرند، آن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دادند.
 
شما احتمالاً از چند مورد، از جمله داستان زلاتان ابراهیموویچ، اطلاع دارید، اما در این بین بازیکنانی هم بوده‌اند که پس از بازی بصورت آزمایشی با یک قرارداد دائمی از سوی آرسنال روبرو شده‌اند.
 
در اینجا به بررسی بازیکنانی که پس از حضور در دوره‌ی آزمایشی به آنها شانس حضور در تیم اول آرسنال را داده‌اند می‌پردازیم. هم بازیکنانی که توانستند در این مسیر موفق شوند و هم آنهایی که نتوانستند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند.
 
 
یحیی توره
 
بیایید با موردی که احتمالاً بیشتر درباره آن می‌دانید شروع کنیم. به توره در یک دیدار پیش فصل با بارنت این فرصت داده شد که تحت تأثیر قرار بگیرد، اما به اندازه کافی موفق نبود.
 
هافبک ساحل عاجی به عنوان مرکز ثقل تیم در ترکیب قرار گرفته بود، اما عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذاشت و در بازی او نشانی از آن که این بازیکن در آینده به یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر تبدیل بشود دیده نمی‌شد.
 
زمانی که متالورگ دونتسک به‌دنبالش آمد، نشانی از بازیکن درجه یک آینده در او دیده نمی‌شد و وقتی در منچسترسیتی به اوج رسید، کسی روزهای سخت او را به یاد نمی‌آورد.
 
 
کولو توره
 
یحیی اولین نفر از برادران توره نبود که در هایبوری حضور پیدا کرد و کولو مطمئناً تأثیر بیشتری داشت.
 
ری پارلور بعداً فاش کرد: "به یاد دارم که توپ به تیری آنری داده شد و کولو توره یک تکل از پشت به او زد."
 
این یک تکل وحشتناک بود، می توانست یک کارت قرمز در یک بازی معمولی باشد و بهترین بازیکن ما روی زمین بود و در حال درد کشیدن بود.
 
این مدافع می‌توانست کار دنیس برکمپ و احتمالا آرسن ونگر را در همان فصل به پایان برساند. اما حالا می‌دانیم که تصمیم درست چه بوده است، چرا که او با پیراهن آرسنال بیش از 300 مرتبه به میدان رفته است.
 
متئو گواردالبن
 
در تابستان 2003، آرسنال مشکلات بزرگتری داشت که با حضور یحیی توره در پیش فصل حل می‌شد.
دیوید سیمن راهی منچسترسیتی شده بود و هیچ جایگزینی برای این کهنه کار پیدا نشد.
 
استوارت تیلور هنوز در حال آماده شدن بود، اما ونگر به وضوح فردی با تجربه تر را می‌خواست و بنابراین گواردالبن، گلر ذخیره سابق جیجی بوفون در پارما، برای یک بازی دوستانه مقابل پیتربورو دعوت شد.
 
این بازیکن ایتالیایی که به تازگی با پیاچنزا از سری آ سقوط کرده بود، نیمه اول را بازی کرد و پس از آن که تیلور مصدوم زمین را ترک کرد، دوباره به میدان رفت. چقدر خوب کار کرد؟ خب، آرسنال دو هفته بعد ینس لمن را به خدمت گرفت.
 
دنیس پرائت
 
وقتی که در ابتدای پنجره نقل و انتقالات تابستانی، پرائت به آرسنال لینک شد، توجه بسیاری از هواداران به نام او جلب شد.
 
به هافبک بلژیکی در سن 16 سالگی فرصتی برای تحت تأثیر قرار دادن در شمال لندن داده شد، اما بعداً ادعا کرد که به دلایل تحصیلی ترجیح داده در اندرلخت بماند.
 
به نظر نمی رسد که ماندن در مدرسه مانع پیشرفت فوتبالی او شده باشد. این بازیکن 25 ساله اولین بازی ملی خود را زیر نظر مارک ویلموتس در سال 2014 انجام داد و از زمان پیوستن به تیم ایتالیایی در سال 2016 بیش از 100 بازی برای سمپدوریا انجام داده است.
 
امبایه نیانگ
 
یکی دیگر از بازیکنانی که پس از یک امتحان بی‌ثمر در آرسنال، در سری آ کار خود را آغاز کرد. نیانگ در تابستان 2012 در حالی که هنوز در فهرست کان بود، در آرسنال آزمایش شد.
 
ملی پوش فرانسوی زیر 21 سال حتی با آرسن ونگر ملاقات کرد اما به جای آن به میلان رفت.
نیانگ در فصل گذشته لیگ اروپا همراه با رن به شمال لندن بازگشت و همچنین یک دوره کوتاه در لیگ برتر داشت که واتفورد او را به صورت قرضی از میلان در زمان والتر ماتزاری به خدمت گرفت.
 
ایوان راکیتیچ
 
راکیتیچ برای بازی مقابل آژاکس در سال 2004 در ترکیب آرسنال قرار گرفت، لس تامپسون، بازیکن سابق آکادمی، نام بازیکنان تیم را در توییتر به اشتراک گذاشت که شامل نیکلاس بنتنر، فابریس موامبا و راکیتیچ بود.
 
این هافبک هنوز برای تیم ملی کرواسی بازی نکرده بود و برای جوانان سوئیس به میدان رفته بود و در تیم بازل حضور داشت و پس از ناکامی در بستن قرارداد با آرسنال در آنجا باقی ماند.
 
چند سال بعد، او به شالکه تغییر مسیر داد و به حرکت خود ادامه داد و با انتقال به سویا و سپس بارسلونا به اوج رسید و در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 مقابل یوونتوس گلزنی کرد.
 
برک شی
 
شی در جوانی یکی از جذاب‌ترین بازیکنان MLS بود و اولین بازی حرفه‌ای خود را مدت کوتاهی پس از 18 سالگی انجام داد و در سال 2011 در سن 21 سالگی، 11 گل برای اف سی دالاس به ثمر رساند.
 
در آن دوره، این جوان همه کاره برای تمرین با آرسنال دعوت شد اما توافق نشد و در عوض در ایالت باقی ماند.
 
تقلاهای شی با استوک دو سال بعد نشان می‌دهد که آرسن ونگر حق داشت او را رد کند و این ملی پوش آمریکایی در حال حاضر در آتلانتا یونایتد، چهارمین باشگاه متفاوت او در MLS است.
 
احمد فتحی
 
اولین حضور فتحی در انگلیس، به عنوان یک جوان 23 ساله در تیم شفیلد یونایتد نیل وارناک، سقوط در لیگ برتر را به ارمغان آورد و آنچنان به میدان نرفت، بنابراین او به سختی کاندیدای واضحی بود که هفت سال بعد بتواند در آرسنال آزمایش شود.
 
این بازیکن مصری بیشتر دوران خود را در خانه با الاهلی گذرانده بود، اگرچه او برای مدت کوتاهی به انگلیس بازگشته بود تا به هال سیتی کمک کند تا به لیگ برتر صعود کند.
 
امتحان سال 2014 وی در آرسنال بی نتیجه ماند و فتحی به ام صلال قطر رفت. او از آن زمان برای دور دوم به الاهلی بازگشته است.
 
رود گولیت
 
گولیت یکی از معدود بازیکنان آزمایشی قبل از ونگر، در اوایل دهه 80 به آرسنال دعوت شد، در حالی که هنوز در تیم هارلم بود.
 
طبق گزارش‌ها آرسنال حاضر به پرداخت مبلغ شش رقمی برای این بازیکن هلندی نشد، که بعد از درخشش او در فاینورد، آیندهوون و میلان حسرت این مسئله بر دل توپچی‌ها باقی ماند.
 
یک دهه بعد، توپچی ها مصمم شدند که اشتباه مشابهی را مرتکب نشوند که یک جوان هلندی دیگر در دسترس قرار گرفت. متأسفانه برای آنها، گلن هلدر رود گولیت نبود.
 
سعد المخینی
 
یکی از بازیکنان کمتر شناخته شده سابق آرسنال، همراه با افرادی مانند سباستین پرز و مارسلو آلنده، المخاینی یک مدافع عمانی است که در ژانویه 2012 در آرسنال از او تست گرفته شد.
 
این مدافع چپ پس از توصیه پل لوگوئن، سرمربی سابق لیون و رنجرز، که در آن زمان هدایت تیم ملی عمان را برعهده داشت، وارد زمین شد، اما آرسنال تصمیم گرفت تا پایان فصل با آندره سانتوس در این پست کنار بیاید.
 
المخاینی در عمان ماند، در حالی که آرسنال چند ماه بعد ناچو مونرئال را به خدمت گرفت.
 
کوهن برامال
 
باتوجه به اسامی ناموفقی که گفته شد، نمی‌توان انتظار داشت که یک جوان 21 ساله تجربه چندان بهتری داشته باشد.
 
با این حال، برامال با تحت تاثیر قرار دادن خود به اندازه کافی همه را شگفت زده کرد تا بتواند یک قرارداد دائمی برای خود به دست آورد و با مبلغ 40 هزار پوند از تیم هدنسفورد به عضویت آرسنال درآمد.
 
این مدافع کناری بخشی از فصل 18-2017 را به صورت قرضی در بیرمنگام گذراند و چند بازی در چمپیونشیپ انجام داد، اما پس از ناکامی در صعود به تیم اصلی، در تابستان امسال آرسنال را ترک کرد.
 
رامی بنسباینی
 
این ملی پوش الجزایری، در هر دو بازی شکست رن در لیگ اروپا مقابل آرسنال در سال 2019 بازی کرد اما به راحتی می توانست خود را در تیم دیگری بیابد.
 
این مدافع در سال 2015 در آرسنال یک تست آزمایشی داشت، در حالی که هنوز در تیم پارادو در کشورش مشغول به کار بود، اما به دلیل مشکلات مجوز کار نتوانست به آرسنال بپیوندد. در آن زمان، او هنوز اولین بازی ملی بزرگسالان خود را انجام نداده بود.
 
''من با تیم اصلی تمرین می‌کردم و با ذخیره‌ها بازی می‌کردم. من چندین بار با آرسن ونگر صحبت کرده بودم.''
 
"قرار بود به آرسنال بروم، اما مشکلاتی در رابطه با قرارداد و ملیت من وجود داشت. در نهایت این اتفاق نیفتاد.''
 
الحربی الجدیاوی
 
یکی دیگر از بازیکنان اهل شمال آفریقا با تجربه حضور در فرانسه، الجدیاوی در انجرز بود که آرسنال نگاهی به این وینگر مراکشی انداخت.
 
او در سال 2013 برای چند روز به لندن آمد، سالی که اولین بازی ملی خود را انجام داد، اما چیزی محقق نشد.
 
این بازیکن فرانسوی الاصل پس از حضور در آذربایجان و تایلند اکنون به گرنوبل بازگشته است. احتمالاً کسی نیست که آرسنال حسرت زیادی برای او بخورد.
 
کانیگیا الوا
 
اگر بازیکنی کانیگیا ژینولا الوا نام دارد، باید حداقل نگاهی بیندازید تا ببینید که آیا او حتی نصف بازیکنی است که دو همنام او بودند یا خیر.
 
این بازیکن جوان کانادایی از نظر تکنیکی بهتر از اوون هارگریوز بود، که معیاری برای استعدادها در کانادا باقی مانده است.
 
رامون میفلین مربی او در کالگری ساوت وست یونایتد (و ملی پوش سابق پرو) گفت: "بعضی بازیکنان سرعت دارند، برخی بازیکنان مهارت دارند. او ترکیبی از هر دو را دارد که یک بازیکن بسیار با استعداد را می سازد.''
 
الوا در نهایت به اشتوتگارت رسید، یکی از تیم‌های دیگری که در سال 2014 با آن آزمایش شد، اما فقط با تیم دوم باشگاه آلمانی بازی کرد. او هنوز در آلمان است و در اینگولشتات حضور دارد.
 
استیون نایسمیت
 
مایکل جانستون، مدیر کیلمارناک در سال 2006، زمانی که نایسمیت 19 ساله به سمت جنوب رفت تا مربی فرانسوی را ببیند، گفت: "ظاهراً آرسنال و آرسن ونگر اینگونه کار می‌کنند. او دوست دارد با بازیکنانی که به آنها علاقه دارد ملاقات کند.''
 
این نوجوان 13 گل در لیگ برتر اسکاتلند در طول فصل قبل به ثمر رسانده بود، که باعث جلب توجه سراسر اروپا شد، اما آرسنال تصمیم گرفت این بازیکن اسکاتلندی را به خدمت نگیرد و چند روز بعد خولیو باپتیستا را به خدمت بگیرد.
 
نایسمیت پس از یک فصل دیگر در کیلی به رنجرز پیوست اما در نهایت با دعوت اورتون در سال 2012 به رویای خود در لیگ برتر جامه عمل پوشاند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۹۴۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰