loading
در حال بررسی درخواست شما
5 تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و وستهم بازی کرده‌اند
5 تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و وستهم بازی کرده‌اند

۵ تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و وستهم بازی کرده‌اند

وستهم این هفته در لیگ برتر در ورزشگاه لندن به مصاف آرسنال می‌رود.
 
آرسنال پس از سه شکست متوالی، در دو دیدار حساس مقابل چلسی و منچستریونایتد پیروز شد تا برای رسیدن به جایگاه کسب سهمیه اروپا، کماکان امیدوار باشد، در حالی که چکش ها قید لیگ برتر و سهمیه را زده‌اند و تمرکزشان را روی قهرمانی لیگ اروپا گذاشته‌اند.
 
قبل از این مسابقه، تصمیم گرفتیم 5 تا از بهترین بازیکنانی که برای هر دو تیم بازی کرده‌اند را معرفی کنیم.
 
نایجل وینتربرن
 
نایجل وینتربرن پس از خروج از ویمبلدون، بیش از یک دهه را در آرسنال گذراند و بخشی از چهار مدافع نمادین باشگاه را تشکیل داد که امروزه هنوز در فوتبال انگلیس بسیار مورد احترام است.
 
این مدافع کناری در کنار تونی آدامز، استیو بولد و لی دیکسون، پایه تیمی را تشکیل دادند که در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود، موفق به کسب دو قهرمانی لیگ زیر نظر جورج گراهام، در کنار یک دبل بی‌سابقه در جام های داخلی و قهرمانی جام برندگان جام اروپا در فصل 1992/93 شد.
 
وینتربرن پس از ورود آرسن ونگر به شمال لندن در اواسط دهه نود، حضور کلیدی خود را حفظ کرد و بخشی از دبل توپچی ها در فصل 1997/98 را تشکیل می‌داد که شروع دوران مدیریتی فرانسوی به سبک آرسن ونگر بود.
 
کیفیت و ثبات این مدافع چپ باعث شد تا او 586 بازی بزرگ در تمام رقابت‌ها انجام دهد که پنجمین چهره برتر تاریخ باشگاه است، قبل از اینکه تصمیم بگیرد دوران حرفه‌ای خود را با امضای قراردادی با وستهم در سن 36 سالگی تمدید کند.
 
وینتربرن سه فصل را با چکش‌ها سپری کرد و 94 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد و یک گل نیز به ثمر رساند.
 
یان رایت
 
یکی از گلزنان بزرگ دوران لیگ برتر، یان رایت در اوج دوران حرفه‌ای خود برای آرسنال یک شخصیت طلسم‌آمیز بود، مهاجمی که گل‌های فراوانی به ثمر رساند تا خود را به عنوان یک اسطوره در شمال لندن تثبیت کند.
 
رایت در سال 1991 طی یک انتقال رکوردشکن از کریستال پالاس راهی آرسنال شد، او در اولین بازی لیگ‌ برتری خود برای آرسنال مقابل ساوتهمپتون هت‌تریک کرد و لیگ را به عنوان بهترین گلزن فصل به اتمام رساند.
 
با شروع لیگ برتر در اوایل دهه نود، گل‌ها همچنان به جریان افتادند، رایت در سه دوره متوالی بیش از 30 گل در همه رقابت‌ها به ثمر رساند و به آرسنال برای موفقیت در جام حذفی، جام اتحادیه و جام برندگان جام اروپا کمک کرد.
 
رکورد گلزنی پربار رایت باعث شد که او با 185 گل در تمام رقابت‌ها به بهترین گلزن توپچی‌ها تبدیل شود، که تنها پس از آن که تیری آنری آن را بهبود بخشید، نقطه عطفی بود.
 
فصل آخر این مهاجم باعث شد که او در سال 1997/98 به آرسنال کمک کند تا در کسب جام دبل کند، قبل از اینکه به وستهام رود و در 25 بازی در همه رقابت ها 9 گل به ثمر برساند.
 
داور شوکر
 
 دوران حرفه‌ای داور شوکر در لیگ برتر هرگز به اوج مورد انتظار نرسید، اما مهاجم کروات پس از پشت سرگذاشتن یک طلسم عجیب در اوج دوران بازی‌اش، در این لیست قرار دارد.
 
شوکر در سال 1999 از رئال مادرید به آرسنال پیوست و نیکلاس آنلکا در جهت مخالف حرکت کرد، این بازیکن 31 ساله به لیستی از گزینه های تهاجمی که شامل دنیس برکمپ و تیری آنری همکار جدیدش می‌شد، پیوست.
 
با وجود دقایق کمی که به او بازی رسید، اما او عملکرد مثبتی در گلزنی به نمایش گذاشت و تنها در هشت شروع لیگ برای آرسنال، هشت گل به ثمر رساند.
 
اولین فصل شوکر باعث شد که او یک پنالتی را در شکست فینال جام یوفا مقابل گالاتاسرای از دست بدهد و در جستجوی حضور در تیم اصلی، تنها پس از یک فصل به وستهم رفت.
 
با این حال، این انتقال ناموفق بود، زیرا او قبل از پیوستن به مونیخ 1860 در 11 بازی فقط دو گل به ثمر رساند، کمک ناامیدکننده‌ای از بازیکنی که کفش طلا و مدال برنز جام جهانی را به دست آورده بود.
 
شوکر 6 بار بهترین بازیکن سال کرواسی شد و در 69 بازی ملی برای کشورش 45 گل به ثمر رساند.
 
فردی لیونبرگ
 
فردی لیونبرگ به عنوان یک بازیکن ناشناخته در فوتبال سوئد، قبل از تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین بازیکنان باشگاه در عصر مدرن، به عنوان یک بازیکن ناشناخته با آرسنال قرارداد امضا کرد، هافبک گلزنی که بخشی جدایی ناپذیر از بزرگترین پیروزی های توپچی‌ها در اوایل دهه 2000 بود.
 
بهترین فصل لیونبرگ در فصل 2001/02 رخ داد، زیرا او 17 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند، از جمله مقابل چلسی در فینال جام حذفی.
 
عملکرد او باعث شد که او به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر معرفی شود، زیرا آرسنال لیگ و حذفی را به دست آورده بود، قبل از اینکه توپچی‌ها یک فصل تاریخی بدون شکست را تکمیل کنند تا یک بار دیگر دو فصل بعد عنوان قهرمانی را به دست آورند.
 
مصدومیت‌ها در فصل‌های بعد روی او تأثیر گذاشت و سپس اجازه رفتن به وستهم را گرفت، جایی که او در طول یک دوره 16 ماهه با چکش‌ها برای فرم و تناسب اندام تلاش کرد.
 
جک ویلشر
 
جک ویلشر زمانی به عنوان استعداد برتر فوتبال انگلیس معرفی شد، هافبکی که به عنوان یک نوجوان با استعداد در آرسنال وارد صحنه شد.
 
ویلشر جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال در لیگ برتر شد، زمانی که در 16 سالگی در لیگ برتر بازی کرد، فارغ التحصیل آکادمی که در فصل 2010/11 به عنوان بهترین بازیکن جوان سال PFA انتخاب شد.
 
ویلشر با تکنیک و سبک بازی خود، بازیکنی بود که در آن زمان به ندرت در انگلستان شبیه به او پیدا می‌شد. اولین مورد از چندین مشکل جدی مچ پایش را در پیش فصل سال 2011 تجربه کرد و کل فصل بعدی را از دست داد.
 
آن مصدومیت شروع یک حرفه‌ای بود که با مشکلات تناسب اندام همراه بود و با وجود لحظات درخشان، از جمله دو بار قهرمانی در جام حذفی و دو جایزه گل فصل، اوضاع آنطور که می‌خواست پیش نرفت.
 
ویلشر 197 بازی برای توپچی ها در طول یک دهه در تیم اصلی انجام داد، قبل از اینکه به صورت رایگان به وستهم برود.
 
ویلشر پس از تنها 19 بازی در سه فصل، با رضایت دوجانبه باشگاه را ترک کرد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : The Football Faithful
بازدید: ۶۲۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰