loading
در حال بررسی درخواست شما
چهار فصل اخیری که آرسنال و تاتنهام تا روز آخر با هم مبارزه کردند
چهار فصل اخیری که آرسنال و تاتنهام تا روز آخر با هم مبارزه کردند

چهار فصل اخیری که آرسنال و تاتنهام تا روز آخر با هم مبارزه کردند

دو باشگاه شمال لندن در حال حاضر با سه بازی باقی مانده، چهار امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و یک دربی شمال لندن در ورزشگاه تاتنهام احتمالاً جایگاه نهایی لیگ قهرمانان را مشخص خواهد کرد. تاریخچه زیادی از پایان های نزدیک بین این دو تیم در لیگ وجود دارد، اغلب برای مشخص کردن رتبه های چهارم و پنجم. آرسنال در جشن "روز سنت تاترینگهام" تایید می‌کند فصل را بالاتر از تاتنهام به پایان می‌رساند. آرسنال برای 21 سال متوالی قابل توجه بالاتر از تاتنهام قرار گرفت، عمدتاً تحت مدیریت آرسن ونگر، اما در پنج فصل اخیر متوالی پایین تر از آنها بوده است. ما چهار مورد از سال 2000 را به خاطر می‌آوریم که همه چیز بین این دو باشگاه در جریان هفته آخر مشخص می‌شد.
 
آرسنال
 
 
2005-06
 
 
آرسنال یک فینال لیگ قهرمانان برابر بارسلونا را پیش رو داشت و همچنین در سال 2006 چشم انداز ترک استادیوم محبوب خود هایبوری و رفتن به امارات را در سر داشت. اما موضوع کوچکی وجود داشت که آن کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد با وجود یک امتیاز بیشتر از تاتنهام، در روز پایانی مسابقات بود. آنچه بعد اتفاق افتاد در تاریخ ثبت شد. آرسنال باید منتظر نتیجه تاتنهام مقابل وستهم می‌ماند و آخرین بازی خود را در هایبوری پیروز شد و ویگان را با هت تریک تیری آنری 4-2 شکست داد. در همین حال، تاتنهام شب قبل از بازی خود دچار مسمومیت غذایی مشکوک شد و در نهایت در وستهم شکست خورد، جایی که یوسی بنایون، توپچی آینده یک گل دیرهنگام گلزنی کرد تا قلب اسپرز را بشکند. جرمین دفو به اتفاقات قبل از بازی مشکوک بود، اما هیچ مدرکی در هتل اسپرز در هتلی که به «لازانی گیت» معروف است، یافت نشد و هنوز هم تا به امروز در نیمه قرمز شمال لندن با علاقه از آن یاد می‌شود.
 
 
2011-12
 
 
روز پایانی در ماه مه 2012 بیشتر به خاطر گل سرخیو آگوئرو به یاد می‌آید، اما رقابت در شمال لندن وجود داشت و علیرغم اینکه هر دو تیم در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتند، یک جایگاه تضمین شده در لیگ قهرمانان اروپا، یک مشکل وجود داشت. حضور چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به این معنا بود که اگر بایرن مونیخ را شکست دهد، جایگاهی را که در غیر این صورت به تیم چهارم می‌رفت، می‌دزدید. تاتنهام، فولام را 2-0 شکست داد و آرسنال برای سوم شدن باید پیروز می‌شد. آن‌ها این کار را انجام دادند، اما آسان به دست نیامد. پیروزی 3-2 در وست بروم به لطف خطای دروازه بان بوآز میهیل و گل پیروزی لورن کوشیلنی و تکل آخر باورنکردنی کیران گیبس، به این معنی بود که آرسنال دوباره بالاتر از همسایه های خود قرار گرفت. پیروزی چلسی در مونیخ به این معنی بود که تاتنهام علیرغم اینکه چهارم شد به لیگ اروپا سقوط کرد. این تکل گیبس تقریباً گریه ونگر را به همراه داشت و هنوز هم تا به امروز در یادها مانده است.
 
 
 
 
 
2012-13
 
یک فصل بعد، نمایش دیگری در شمال لندن اکران شد. گلزنی‌های باورنکردنی گرت بیل همه را به این باور رسانده بود که اسپرز در نهایت فصل را بالاتر از آرسنال به پایان خواهد رساند، اما باز هم این آرسنال بود که لبخند پیروزمندانه خود را بر لب داشت. توپچی‌ها تا هفته 37 تنها یک امتیاز از تاتنهام بیشتر داشتند و برای بازی آخر باید به خانه نیوکاسل می‌رفتند، در حالی که اسپرز در خانه خود میزبان ساندرلند بود.
 
باز هم لوران کوشیلنی در روز پایانی گلزنی کرد و موجب پیروزی 1-0 آرسنال در برابر نیوکاسل شد، در حالی که آنطرف نیز گرت بیل آخرین گل خود را با یک شوت از راه دور برای اسپرز به ثمر رساند که باعث استرس بیشتر در دل هواداران آرسنال شد. در طول نیمه دوم، ستاره سابق اسپرز، آلن شوگر در توییتر خود اعلام کرد نتیجه بازی همزمان آرسنال و نیوکاسل 1-1 است، و این باعث شد هواداران اسپرز با این خیال که پس از پایان بازی به لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهند کرد شروع به شادی در وایت هارت لین کنند اما پس از آنکه طرفداران اسپرز از نتیجه بازی همزمان آگاه شدند لبخندهایشان خشک شد. هیچ‌کس نمی‌داند بازیکن اسبق تاتنهام چرا همچین توئیتی را منتشر کرد، اما این کار او موجب شد اتفاقات روز پایانی فصل برای اسپرز دردناک‌تر و برای آرسنال دلچسب‌تر شود.

 

 

 

 

2015-16
 
از آنجایی که لسترسیتی پیشتر قهرمانی‌اش را مسجل کرده بود، دو باشگاه شمال لندن توانسته بودند به جمع چهار تیم برتر صعود کنند، چیزی نمانده بود جز رقابت در روز پایانی، زیرا آرسنال میزبان استون ویلا بود که قبلاً سقوط کرده بود و اسپرز به مصاف یک تیم دیگر که قبلاً سقوط کرده بود می‌رفت، نیوکاسل. اسپرز پیش از بازی پایانی بالاتر از آرسنال قرار داشت، بنابراین توپچی ها باید نتیجه بهتری را کسب می‌کردند تا روند 21 سال پیاپی حضور در جایگاه بالاتر از تاتنهام را حفظ کنند. آرسنال با هت تریک ژیرو و تک گل آرتتا در آخرین بازی خود برای آرسنال، استون ویلا را 4-0 شکست داد، اما خبر بهتر این بود که نیوکاسل که 10 نفره بود، تاتنهام را 5-1 شکست داده بود. آرسنال با یک امتیاز بیشتر از مرغ‌ها فصل را به پایان برد و اسپرز بهترین فرصت را از دست داد.
 
arsenal 2015/2016

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : planetfootball
بازدید: ۴۶۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰