loading
در حال بررسی درخواست شما
9 بازیکنی که در سال 2011 در کنار میکل آرتتا به آرسنال پیوستند
9 بازیکنی که در سال 2011 در کنار میکل آرتتا به آرسنال پیوستند

۹ بازیکنی که در سال ۲۰۱۱ در کنار میکل آرتتا به آرسنال پیوستند

اینکه عملکرد آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال مرتباً زیر ذره‌بین است، موجب می‌شود گاهی فراموش کنیم که او پنج فصل را بین سال‌های 2011 تا 2016 به‌عنوان بازیکن در آرسنال سپری کرد.
 
توپچی ها 10 میلیون پوند برای بازیکن مورد علاقه هواداران اورتون خرج کردند و او در سه فصل اول حضورش در امارات بازیکن ثابتی بود و در سال های 2014 و 2015 به عنوان کاپیتان باشگاه جام حذفی را بالای سر برد.
 
تابستان 2011 زمان شلوغی برای آرسن ونگر و هیئت مدیره آرسنال بود. نگاهی می‌اندازیم به 9 بازیکن دیگری که در کنار آرتتا توسط باشگاه خریداری شده‌اند.
 
کارل جنکینسون
 
یکی از بازیکنان موفق آکادمی چارلتون، که آرسنال پس از انجام تنها 9 بازی برای چارلتون، متقاعد شد او را جذب کند.
 
مصدومیت‌ها مانع از آن شد که توانایی‌های این مدافع کناری شکوفا شود. دوران قرضی موفق او در وستهم در فصل 2014/15 خبر از بازگشت او به دوران خوبش را می‌داد، اما یک مصدومیت شدید در تقابلش با سرخیو آگوئرو مانع از چنین اتفاقی شد.
 
جنکینسون به دلیل علاقه‌اش به باشگاه، محبوبیت زیادی داشت و از طرفداران آرسنال در دوران کودکی بود، اما او در سطح مورد نیاز باشگاه نبود و زمانی که قراردادش در سال 2019 به پایان رسید، آن‌جا را ترک کرد.
 
این مدافع کناری سپس به ناتینگهام فارست پیوست، اما سه سال بعد انگلستان را به مقصد استرالیا ترک کرد و به صورت قرضی به ملبورن سیتی پیوست.
 
جان تورال
 
یکی از دو خرید 10 سال پیش آرسنال از بارسلونا، که می‌توان به جرات گفت که تورال موفقیت کمتری نسبت به خرید دیگر آرسنال از لاماسیا بود.
 
او هرگز در تیم اصلی توپچی‌ها ظاهر نشد، در عوض، قبل از اینکه در سال 2017 به طور دائم با هال سیتی قرارداد امضا کند، به برنتفورد، بیرمنگام، گرانادا و رنجرز قرض داده شد. تابستان امسال او با تیم یونانی OFI قرارداد امضا کرد.
 
هکتور بلرین
 
دومین بازیکن شکار شده از لاماسیا، تاثیر بلرین در امارات به طور قابل توجهی بیشتر از تورال بوده است.
 
او که دورانی به عنوان یکی از جذاب‌ترین مدافعان راست اروپا شناخته می‌شد، در ژانویه 2019 در تقابل مقابل چلسی متحمل یک مصدومیت سنگین شد که 9 ماه او را از ترکیب دور کرد.
 
بلرین پس از تلاش برای بازگرداندن فرم ثابتش زیر نظر آرتتا، در تابستان 2021 به صورت قرضی به رئال بتیس رفت و در جستجوی شروعی تازه بود و در کنار مانوئل پلگرینی عملکرد مناسبی داشته است.
 
ژروینیو
 
مدل موی ژروینیو همیشه در یاد هواداران آرسنال به یاد می ماند - چه خوب چه بد.
 
ملی پوش اهل ساحل عاج که در تابستان 2011 با مبلغی بیش از 10 میلیون پوند به آرسنال پیوست، تنها دو سال بعد باشگاه را ترک کرد و او با پشیمانی از دورانش در آرسنال یاد می‌کند.
 
او به سان گفت: ''ونگر هرگز به من ایمان نداشت. ناراحتی من این است که خیلی زود آرسنال را ترک کردم. من باشگاهی را که دوست داشتم ترک کردم بدون اینکه واقعاً نشان دهم چقدر خوب هستم. خوشحالم که به آنجا رفتم و توانستم با ونگر کار کنم. هرگز فکر نمی‌کردم بعد از دو فصل کنار بروم.''
 
پر مرتساکر
 
گرچه درمورد او گفته می‌شد که «از لاک‌پشت هم کندتر است»، اما یکی از بهترین مدافعانی بود که آرسنال از زمان انتقال به امارات داشته است.
 
بخش مهمی از تیم آرسنال که توانایی خود را برای کسب جام‌ها بازیافتند. رهبری و هوش او در خط دفاعی باعث شد تا او در فینال جام حذفی 2017، که اولین شروع فصل او پس از دوری از میادین بود، یک بازی معجزه‌آمیز برای آرسنال باشد.
 
از "BFG" در آرسنال به خوبی یاد می شود و اکنون رئیس آکادمی این باشگاه است.
 
الکس اکسلید چمبرلین
 
آرسنال 12 میلیون پوند برای استعداد هیجان انگیز ساوتهمپتون خرج کرد، علیرغم اینکه او در آن زمان در سطحی بالاتر از لیگ یک (سطح سوم جزیره) بازی نکرده بود.
 
اما این قمار نتیجه داد. اوکس در 6 سال بعد 198 بازی برای توپچی‌ها انجام داد و به آن‌ها کمک کرد تا سه جام حذفی را کسب کنند و در نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی در سال 2017 یک نمایش استثنایی به نمایش بگذارد.
 
اینکه او با لیورپول به قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا دست یافت، احتمالا کمی ناراحت کننده است، اما دریافت 40 میلیون پوند برای بازیکنی که نمی‌تواند در طول یک فصل عملکرد ثابتی داشته باشد، نتیجه خوبی است.
 
پارک چو یونگ
 
بدون شک یکی از عجیب ترین خریدهای تاریخ آرسنال است. پس از اطلاع از علاقه ونگر، پارک از تست پزشکی لیل فرار کرد و توپچی‌ها در نهایت پیراهن شماره 9 را به او دادند.
 
او در سه فصل حضورش در آرسنال، تنها هفت مرتبه به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند. وضعیت خدمت سربازی اجباری‌اش حتی جایگاه او در کره جنوبی را هم تحت تاثیر قرار داد.
 
هرچند درون زمین تاثیر آن‌چنانی از پارک به یاد نداریم، اما خارج از زمین مسئله متفاوت می‌شود.
 
آندره سانتوس
 
سانتوس هنگام ترک فنرباغچه به خبرنگاران گفت: "من عاشق کشور، استانبول و مردم ترکیه هستم." من می توانم در مراحل آخر دوران حرفه ای‌ام به اینجا برگردم. من در فنرباغچه خوشحال بودم اما برای ادامه دوران حرفه‌ایم کار درستی انجام دادم.
 
او در مجموع 33 بازی در طول دو فصل با توپچی‌ها انجام داد. تعویض پیراهن با رابین فن پرسی در بین دو نیمه بازی مقابل منچستریونایتد در نوامبر 2012 تا حد زیادی با تمسخر مواجه شد.
 
سه ماه پس از این حادثه، او به گرمیو قرض داده شد. در ادامه به هند و سوئیس رفت و دوباره به ترکیه بازگشت، اما این مدافع چپ اکنون یک بازیکن آزاد است.
 
جوئل کمپل
 
آمدن کمپل اتفاق عجیبی بود. رسماً در تابستان 2011 از تیم کاستاریکا دپورتیوو ساپریسا توسط آرسنال جذب شد، اما در سال 2013 بود که او مجوز کار گرفت.
 
انتقال های قرضی به لوریان، رئال بتیس و المپیاکوس انجام شد تا اینکه جام جهانی 2014 ونگر را متقاعد کرد که این وینگر را در تیم اصلی بازی دهد، اگرچه او در فصل بعد فقط 4 بازی انجام داد.
 
او در فصل 2015/16، 30 بازی انجام داد، اما نتوانست دوران حرفه ای خود را در آرسنال زنده کند. سه دوران قرضی دیگر در اسپانیا و پرتغال به دنبال داشت تا اینکه فروزینونه ایتالیا او را برای همیشه جذب کرد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۶۹۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰