loading
در حال بررسی درخواست شما
5 برنده بهترین بازیکن جوان سال از آرسنال
5 برنده بهترین بازیکن جوان سال از آرسنال

۵ برنده بهترین بازیکن جوان سال از آرسنال

بوکایو ساکا، بازیکن جوان آرسنال، پس از یک فصل فوق العاده، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر و بهترین بازیکن جوان سال شده است.
 
توپچی‌ها به پیشرفت بازیکنان جوان در آکادمی و همچنین جواهرات جوانی که از جاهای دیگر به آرسنال آمده‌اند افتخار می‌کنند و در حال حاضر جوان‌ترین تیم لیگ هستند و برای اولین بار در پنج سال اخیر تلاش می‌کنند در جمع چهار تیم برتر قرار گیرند.
 
ساکا در این فصل 11 گل و 6 پاس گل به ثبت رسانده است و باز هم یکی از بازیکنان برجسته آرسنال بوده و در مقابل منچسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام نیز گلزنی کرده است.
 
پنج بازیکن قبلی آرسنال که موفق به کسب جایزه بازیکن جوان سال شده بودند، همگی دوران حرفه‌ای خوبی داشتند، اما برخی از آن‌ها به موفقیت های بیشتری نسبت به سایرین دست یافتند، در حالی که برخی از آن‌ها دور از باشگاه موفقیت بیشتری کسب کردند. در اینجا نحوه عملکرد آن‌ها آمده است.
 
تونی آدامز
 
آقای آرسنال، آدامز از میان رده های جوانان وارد شد تا خود را به عنوان بهترین مدافعی که باشگاه دیده است و یکی از بزرگترین اسطوره های آن‌ها معرفی کند.
 
آدامز در فصل 1986/87 این جایزه را به دست آورد، با انجام 42 بازی در لیگ و زدن 6 گل.
 
آدامز در سه دهه مختلف کاپیتان آرسنال بود و سپس در سال 2002 به عنوان بازیکن یک باشگاه بازنشسته شد.
 
آدامز مجسمه ای در خارج از امارات دارد که او را در باشگاه جاودانه می‌کند.
 
پل مرسون
 
بازیکن بازنشسته‌ای که اکنون در مورد فوتبال نظرات بحث برانگیزی ارائه می‌دهد، زمانی استعداد بزرگ بعدی از آکادمی آرسنال بود و در فصل 1988/89 این جایزه را دریافت کرد.
 
آرسنال با زدن گل دقایق پایانی در آنفیلد به دراماتیک ترین شکل ممکن قهرمان لیگ شد تا قهرمانی را از لیورپول ربوده و مرسون در طول فصل 10 گل به ثمر رسانده بود.
 
مرسون قبل از ترک باشگاه در سال 1997، 86 بار در 369 بازی برای باشگاه گلزنی کرد و به عنوان یک قهرمان در باشگاه در نظر گرفته می‌شود.
 
نیکلاس آنلکا
 
یکی از درخشان ترین مهاجمان جوانی که لیگ برتر به خود دیده است، آنلکا در دو فصل در خط آتش آرسنال حاضر بود و در سال 1999 این جایزه را قبل از انتقال به رئال مادرید به دست آورد.
 
این بازیکن فرانسوی به اولین بازیکنی غیر انگلیسی تبدیل شد که برنده این جایزه شد و با زدن 17 گل در لیگ کاملا شایسته این جایزه بود.
 
سسک فابرگاس
 
فابرگاس یکی از بهترین جوانانی که آرسنال تا به حال داشته است، در فصل 08-2007 وی برای قهرمانی آرسنال در لیگ تلاش کرد، جایی که آنها چهار امتیاز کمتر از منچستریونایتد به دست آوردند، اما عملکرد او بیش از حد شایسته این جایزه بود.
 
فابرگاس با 7 گل و 19 پاس گل در لیگ به عنوان یک جوان 19 ساله به عنوان یکی از بهترین نوجوانان تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شود.
 
او باید به یک اسطوره در باشگاه تبدیل می‌شد، اما شرایط مربوط به جدایی او به بارسلونا، قبل از پیوستن به چلسی، طعم تلخی را در دهان بسیاری از هواداران به جا گذاشته است، اما او در زمان حضورش در شمال لندن بسیار عالی بود.
 
جک ویلشر
 
"سوپر جک" یکی از بزرگترین استعدادهایی است که از آکادمی آرسنال بیرون آمده است و برای مدتی به نظر می‌رسید که او به اوج خواهد رسید.
 
ویلشر در فصل 11-2010 پس از یک فصل درخشان، این جایزه را دریافت کرد، جایی که او در نوجوانی 35 بازی لیگ انجام داد و با تکنیک عالی و توانایی پاس‌های خود هواداران آرسنال را شگفت‌زده کرد.
 
این مرد انگلیسی در آن فصل بر بارسلونا در امارات تسلط داشت و کاملاً شایسته دریافت این جایزه بود، اما مصدومیت در نهایت پیشرفت او را از مسیر خارج کرد.
 
یکی از بدشانس ترین بازیکنان تاریخ آرسنال در مورد مصدومیت ها، او کل فصل 2011/12 را از دست داد تا اینکه در سال 2018 این باشگاه را ترک کرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۹۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰