loading
در حال بررسی درخواست شما
10 خرید گران قیمت آرسن ونگر در آرسنال و عملکرد آنها
10 خرید گران قیمت آرسن ونگر در آرسنال و عملکرد آنها

۱۰ خرید گران قیمت آرسن ونگر در آرسنال و عملکرد آنها

در این میان خرید های بزرگی نیز انجام گرفت که بیشتر در سال های آخر حضور وی بودند. ما به 10 خرید گران قیمت او نگاه کرده‌ایم تا ببینیم آن‌ها در باشگاه چگونه عمل کردند.
توجه: ما به 10 بیشترین هزینه نقل و انتقالاتی که آرسنال خرج کرده است پایبند بوده ایم و قرارداد معاوضه هنریک مخیتاریان و الکسیس سانچز را درنظر نگرفته‌ایم.
 
10. دنی ولبک – 16 میلیون پوند
 
ولبک باشگاه دوران کودکی‌اش منچستریونایتد را ترک کرد و در روز ددلاین در سال 2014 به آرسنال پیوست.
 
مشکلات مصدومیت کار او را در شمال لندن مختل کرد و این مهاجم در سال 2019 باشگاه را ترک کرد و در 126 بازی 32 گل به ثمر رساند.
 
ولبک در سال 2019 به وب سایت رسمی واتفورد گفت: ''از ابتدای حضورم در آرسنال همیشه عشق و حمایت زیادی از طرف هواداران احساس می کردم. بدیهی است که ما روزهای بسیار خوبی را در آنجا سپری کردیم و همچنین افت های وحشتناکی را نیز در آنجا داشتیم.''
 
9. لوکاس پرز – 17.1 میلیون پوند
 
طبق گفته اتلتیک لوکاس پرز گزینه دوم آرسنال بعد از شکست در خرید جیمی واردی در تابستان 2016 بود. گفته می‌شود که مسئولان باشگاه، معمولی بودن این بازیکن را به مدیران اطلاع داده بودند!
 
این بازیکن اسپانیایی در 11 بازی در لیگ برتر تنها یک گل برای توپچی ها به ثمر رساند و پس از یک فصل به لاکرونیا قرض داده شد و در سال 2018 با قراردادی دائمی به وستهم پیوست و آن‌جا هم نتوانست تاثیرگذار باشد و پس از یک دوره بازی این باشگاه را ترک کرد.
 
8. خوزه آنتونیو ریس – 17.5 میلیون پوند
 
ریس در ژانویه 2004 به آرسنال آمد و این بازیکن اسپانیایی به توپچی ها کمک کرد فصل شکست ناپذیری خود را در لیگ برتر تکمیل کنند.
 
پس از شروعی درخشان، او برای ثبات در شمال لندن تلاش کردو در ادامه جام حذفی را به دست آورد، اگرچه او دومین بازیکنی بود که در فینال جام حذفی اخراج شد و همچنین در فینال لیگ قهرمانان اروپا در طول دوران حضورش بازی کرد.
 
این وینگر فصل 07-2006 را به صورت قرضی در رئال مادرید گذراند و سپس با قراردادی دائمی به تیم رقیب، اتلتیکو مادرید پیوست.
 
در سال 2019، ریس به طرز غم انگیزی در یک تصادف رانندگی کشته شد.
 
7. کالوم چمبرز – 18 میلیون پوند
 
چمبرز در سال 2014 از ساوتهمپتون به آرسنال پیوست و در فصل اول امیدوارکننده نشان داد.
 
اما این مدافع میانی نتوانست جایگاهش را به دست بیاورد و به صورت قرضی در میدلزبورو و فولام حضور داشت و در هر دو مورد از لیگ برتر سقوط کرد.
 
او در سال 2019 به آرسنال بازگشت و در ژانویه 2022 با استون ویلا قرارداد امضا کرد.
 
6. الکسیس سانچز – 32 میلیون پوند
 
چقدر دلمان برای الکسیس سانچز قدیمی تنگ شده است.
 
توپچی ها در رقابت برای جذب سانچز در سال 2014 پیروز شدند و این بازیکن شیلیایی در 166 بازی 80 گل به ثمر رساند.
 
سانچز با پیوستن به منچستریونایتد در ژانویه 2018 میراث خود را در آرسنال لکه دار کرد و از آن زمان همه چیز برای مهاجم شیلیایی تغییر کرده است.
 
5. گرانیت ژاکا – 34 میلیون پوند
 
آرسنال در سال 2016 ژاکا را از بوروسیا مونشن گلادباخ به امارات آورد و انتظارات بزرگی از این هافبک وجود داشت.
 
این بازیکن 27 ساله اغلب در آرسنال چهره بسیار بدی بوده است و پس از اینکه در سال 2019 با هواداران مشکل پیدا کرد، کاپیتانی از او گرفته شد.
 
با این حال، او بیش از 200 بازی برای این باشگاه انجام داده و نشانه هایی از تغییر دوران حرفه ای خود را تحت هدایت میکل آرتتا نشان داده است.
 
ژاکا در فوریه 2020 به وب سایت رسمی آرسنال گفت: "من باید کمی لبخند بزنم زیرا بسیار بسیار خوشحالم که برگشتم و از چیزی که دوست دارم لذت می برم: بازی برای این باشگاه و بازی کردن فوتبال."
 
4. شکودران موستافی – 35 میلیون پوند
 
مانند پرز، درباره شکودران موستافی نیز در اتلتیک نوشته شده است که: در تابستان 2016، وقتی که آرسنال به دنبال خرید دفاعی جدید بود، موستافی از اولویت بالایی در لیست مسئولان آرسنال برخورددار نبود. آمار ها شرایط سختی را برای بازیکن و مدیران بوجود اورده بودند.
 
این مدافع میانی نتوانست قیمت خود را توجیه کند و در سه فصل و نیم، یک سری اشتباهات فاجعه بار داشته و خود را مورد تمسخر هواداران قرار داده است.
 
او در ژانویه 2021 راهی شالکه شد و به سرعت از بوندسلیگا سقوط کردند. موستافی از آن زمان به لوانته پیوست که به نظر می‌رسد در این فصل لالیگا سقوط کند.
 
3. مسوت اوزیل – 42.5 میلیون پوند
 
انتقال اوزیل از رئال مادرید به آرسنال در آخرین ساعت‌های پنجره نقل و انتقالات تابستان 2013 بیانیه رسایی از سوی تیم ونگر برای شروع دورانی جدید بود.
 
این هافبک طراح آلمانی نتوانست ثبات کافی را در عملکرد خود حفظ کند اما حضور او در انگلستان در مجموع دوران موفقی تلقی می‌شود، و توانست در چهار سال ابتدایی خود در پیراهن آرسنال سه مرتبه قهرمان جام حذفی شود.
 
ورود امری به باشگاه منجر به متزلزل شدن جایگاه اوزیل شد، و جایگزینی او با میکل آرتتا تجدید حیاتی برای اوزیل به‌شمار می‌رفت. هرچند که این دوران تازه کوتاه‌تر از آن بود که هواداران انتظارش را داشتند و آرتتا او را کاملا به یک سکونشین تبدیل کرد، و در نهایت اوزیل با فسخ قرارداد به‌عنوان بازیکن آزاد به فنرباغچه پیوست.
 
2. الکساندر لاکازت – 47 میلیون پوند
 
آرسنال رکورد نقل و انتقالات باشگاهی خود را شکست و لاکازت را از لیون در سال 2017 به خدمت گرفت، زیرا توپچی ها به دنبال افزایش قدرت آتش به خط حمله خود بودند.
 
این ملی پوش فرانسوی در 193 بازی برای این باشگاه 70 گل به ثمر رسانده و جایزه بهترین بازیکن سال 2018/19 را به دست آورده است.
 
به نظر می‌رسد این بازیکن 30 ساله با پایان قراردادش در تابستان امسال، امارات را ترک کند.
 
1. پیر امریک اوبامیانگ – 56 میلیون پوند
 
ونگر در اواخر سلطنت خود در آرسنال شروع به سرمایه گذاری کرد و اوبامیانگ را در ژانویه 2018 از بوروسیا دورتموند به خدمت گرفت.
 
مهاجم گابنی در چند فصل اول عالی بود و حتی در نوامبر 2019 بازوبند را از گرانیت ژاکا گرفت.
 
اوبامیانگ در فوریه 2020 به نشنال گفت: "این یک افتخار بزرگ است. وقتی می بینید که آن‌ها چه تعداد کاپیتان بزرگ در این تیم داشتند. من خیلی احساس غرور میکنم.
 
سعی می‌کنم همیشه بهترین عملکردم را ارائه دهم و به بازیکنان جوان هم توصیه کنم. سعی می کنم بهترین عملکردم را برای تیمم انجام دهم."
 
با این حال، به نظر می‌رسید که نفرین کاپیتانی گریبانگیر او هم شده است و همه چیز پس از تمدید قرارداد او در سپتامبر 2020 عوض شد. فقط چند ماه پس از اینکه او قهرمانی جام حذفی در ومبلی را به دست آورد، زیر فشار انتقادات قرار گرفت.
 
درست مانند اوزیل، اوبامیانگ توسط آرتتا از تیم اخراج شد و به او اجازه داد تا در نیم فصل به صورت رایگان از باشگاه برود تا در دستمزد خود صرفه جویی کند. بارسلونا با جذب این بازیکن آزاد در فوریه 2022 از این موقعیت استفاده کرد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۷:۴۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۸۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰