loading
در حال بررسی درخواست شما
11 بازیکنی که برای آرسنال و چلسی در لیگ برتر بازی کرده‌اند
11 بازیکنی که برای آرسنال و چلسی در لیگ برتر بازی کرده‌اند

۱۱ بازیکنی که برای آرسنال و چلسی در لیگ برتر بازی کرده‌اند

جابجایی چند بازیکن بین این دو باشگاه، رقابت آرسنال و چلسی در لیگ برتر را متوقف نکرده است.
 
این یک حرکت جسورانه برای هر بازیکنی است که بین این دو تیم جابجا شود، اگرچه بسیاری از آنها موفق شده‌اند و طرفداران جدید خود را به دست آورده‌اند.
 
نگاهی به بازیکنانی انداخته‌ایم که برای هر دو باشگاه در دوران لیگ برتر به میدان رفته‌اند.
 
امانوئل پتی
 
یکی از اولین و مهم‌ترین خریدهای آرسن ونگر برای آرسنال، پتی در خط میانی تاثیرگذار بود زیرا توپچی‌ها در فصل 98-1997 قهرمان لیگ برتر شدند.
 
پس از سه فصل حضور در شمال لندن، این بازیکن فرانسوی در سال 2000 با 7 میلیون پوند به بارسلونا پیوست، اما به دلیل مصدومیت در آن‌جا موفق نبود.
 
یک سال بعد، او به لندن بازگشت، این بار با چلسی. باز هم، مصدومیت‌های ناخوشایند مانعی برای پتی شد که سه سال در استمفورد بریج حضور داشت. پس از پایان قراردادش به صورت آزاد از چلسی جدا شد و بلافاصله اعلام بازنشستگی کرد.
 
نیکلاس آنلکا
 
یک نوجوان اعجوبه که به واسطه استعداد نابش توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کرد، که تا حدی مانع از رسیدن او به حداکثر ظرفیت‌هایش در پیراهن آرسنال شد.
 
این مهاجم در جریان قهرمانی آرسنال در فصل 1997/98، 9 گل به ثمر رساند و سپس در فصل بعد 19 گل را در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند. این باعث شد او به رئال مادرید برود، تغییری که ناموفق بود.
 
تا اینکه در سال 2008 آنلکا به چلسی پیوست، جایی که در پنج فصل 59 گل به ثمر رساند و یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر و همچنین دو جام حذفی را به دست آورد.
 
اشلی کول
 
شاید جنجالی ترین بازیکنی که نماینده هر دو باشگاه بوده است - کول هواداران کمی در آرسنال دارد.
 
این مدافع چپ برای هفت سال در هایبوری، یکی از بخش‌های کلیدی تیم شکست ناپذیر و مورد علاقه هواداران باشگاه بود.
 
اما در سال 2006 پیراهن چلسی بود که چشم او را گرفت. شایعاتی وجود دارد که چلسی بدون اطلاع آرسنال با بازیکنش مذاکره کرده بود، اما درهرحال اشلی کول تصمیمش را گرفت و آرسنال را به مقصد چلسی ترک کرد.
 
او خیلی زود به نماد چلسی تبدیل شد و در طول مدت حضورش در این باشگاه، قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شد. اما روابط او با آرسنال هرگز بهبود نیافت.
 
ویلیام گالاس
 
وقتی اشلی کول به یک سمت رفت، گالاس به سمت دیگر رفت. او زمانی که در سال 2006 به آرسنال پیوست، به مدت 5 سال بازیکن چلسی بود، بنابراین اتهاماتی مبنی بر اینکه او تهدید کرده بود در صورت عدم اجازه ترک باشگاه، گل به خودی خواهد زد، عجیب به نظر می‌رسید.
 
در هر صورت، مدافع فرانسوی به شمال لندن رفت و چهار سال خوب (البته بدون جام) زیر نظر ونگر را تجربه کرد.
 
در سال 2010، گالاس یک تغییر بحث برانگیزتر انجام داد و آرسنال را به مقصد تاتنهام ترک کرد و دوران حرفه ای خود در لیگ برتر را در وایت هارت لین ادامه داد.
 
سسک فابرگاس
 
کمتر هوادار فوتبالی می‌تواند حس بدی به فابرگاس داشته باشد، بازیکنی با آن سطح از هوش و توانایی.
 
پیش از حضور او در چلسی، یک انتقال رویایی به بارسلونا انجام شد و سال‌های اولیه حضور او در آرسنال واقعا لذت بخش بود.
 
لاسانا دیارا
 
دیارا تأثیر کمی در هر دو باشگاه گذاشت و در اوایل دوران حرفه‌ای خود نقشی حاشیه‌ای در آرسنال و چلسی داشت.
 
این هافبک 13 بازی در لیگ برتر برای چلسی انجام داد و سپس راهی آرسنال شد، جایی که تنها 7 بازی را انجام داد.
 
دیارا بعداً در رئال مادرید به موفقیت های بسیار بیشتری دست یافت و نام خود را به عنوان بازیکنی در غول های اسپانیایی مطرح کرد.
 
یوسی بنایون
 
نقل و انتقالات قرضی بین چلسی و آرسنال نادر است، اما این دقیقا همان کاری است که بنایون هافبک اسرائیلی در سال 2011 انجام داد.
 
بازیکن سابق لیورپول ثابت کرد که یک بازیکن مفید برای توپچی‌ها است، اگرچه او بهترین سال های خود در لیگ برتر را در آنفیلد تجربه کرده بود.
 
پتر چک
 
دروازه‌بانی که در بیش‌از یک دهه حضور خود در استمفوردبریج به اسطوره آبی‌ها تبدیل شد، در سال 2014 تصمیم گرفت دوران خود را با پیراهن توپچی‌های لندن ادامه دهد.
 
عده‌ای‌ از هواداران چلسی تصمیم چک به خروج از باشگاه برای اینکه حاضر به نشستن بر روی نیمکت نبود را قابل قبول نمی‌دانستند.
 
درحال حاضر چک به چلسی بازگشته است تا به‌عنوان مشاور در باشگاه فعالیت کند.
 
داوید لوئیز
 
او برای همیشه به‌واسطه موهای فر و بلند خود، و سبک بازی مدرنش در یادها خواهد ماند.
 
او در سال 2011 با مبلغ 21.5 میلیون پوند به چلسی پیوست که علیرغم اشتباهات گاه به گاه تا حد زیادی تحت تأثیر قرار گرفت. پیشنهاد بزرگ 50 میلیون پوندی پاریسن ژرمن در سال 2014 باعث شد این مدافع برزیلی راهی پاریس شود.
 
دو سال بعد، او به چلسی بازگشت و سه فصل دیگر در آنجا ماند. سپس دوره دو ساله او در آرسنال شروع شد، دوره ای که به طور مساوی با لحظات درخشش و عدم تمرکز تعریف می‌شود.
 
لوئیز اکنون با فلامینگو به برزیل بازگشته است و دوران حضورش در لیگ برتر را به پایان رسانده است.
 
اولیویه ژیرو
 
ژیرو قد بلند، قدرتمند و در عین حال ماهر، زمانی که در سال 2012 از مون پلیه آمد، حضور خاصی را به خط حمله آرسنال اضافه کرد.
 
این بازیکن فرانسوی در طول 6 سال حضورش در امارات چند گل عالی به ثمر رساند و در 253 بازی در مجموع 105 گل به ثمر رساند.
 
او که در سال 2018 آرسنال را به مقصد چلسی ترک کرد، دچار افت در آمار گل‌زنی خود شد، اما درعین‌حال نشان داد که مهاجم بازی‌های بزرگ است و گل‌های تاثیرگذاری برای آبی‌ها به‌ثمر رساند.
 
ژیرو اکنون در میلان در سری آ حضور دارد و امیدوار است که به تیمش برای قهرمانی کمک کند.
 
ویلیان
 
ویلیان در چلسی موفقیتی بی چون و چرا داشت و در طول هفت فصل حضورش در غرب لندن، مرتباً تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایش دورقمی می‌شد.
 
همین را نمی‌توان برای یک سال حضور او در آرسنال گفت. شروع خوبی بود، با دو پاس گل در اولین بازی او مقابل فولام، اما این نقطه اوج او بود.
 
ویلیان فقط یک بار برای توپچی ها گل زد و نتوانست ثباتی پیدا کند و تابستان گذشته راهی کورینتیانس برزیل شد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۱۱۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰