loading
در حال بررسی درخواست شما
5 نفر از بهترین بازیکنان مشترک آرسنال و منچسترسیتی در لیگ برتر
5 نفر از بهترین بازیکنان مشترک آرسنال و منچسترسیتی در لیگ برتر

۵ نفر از بهترین بازیکنان مشترک آرسنال و منچسترسیتی در لیگ برتر

پاتریک ویرا
 
هیچ لیستی از بهترین هافبک های لیگ برتر بدون حضور پاتریک ویرا، کامل نمی‌شود.
 
دوران ویرا در این بخش بیشتر با یک دوره 9 ساله در شمال لندن همراه است که در اواسط دهه نود آغاز شد و نقش اساسی در موفقیت های آرسنال و به یاد ماندنی ترین دوران آرسن ونگر در آرسنال داشت.
 
ویرا به سادگی تمام ویژگی های مورد نیاز برای یک بازیکن کامل در خط میانی لیگ برتر را داشت.
 
او نقش بسیار تاثیرگذاری در هر یک از سه قهرمانی توپچی‌ها ایفا کرد و در سال‌های 1998 و 2002 دبل داخلی را به دست آورد، قبل از اینکه کاپیتان تیم شکست ناپذیران در فصل 2003/04 باشد.
 
او که به عنوان یک فرد نسبتاً ناشناخته وارد آرسنال شد، به ضربان قلب و مهره بزرگ آرسنال تبدیل شد، ویرا شش افتخار بزرگ را در طول مدت حضورش در این باشگاه کسب کرد و سپس در سال 2005 راهی یوونتوس شد.
 
او به لیگ برتر بازگشت و با حضور کوتاهی در منچسترسیتی، با انجام 46 بازی و 6 گل در تمامی رقابت‌ها، دوران حرفه‌ای خود را به پایان رساند.
 
نیکلاس آنلکا
 
نیکلاس آنلکا، قبل از اینکه خود را به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای جوان فوتبال انگلیس معرفی کند، توسط آرسن ونگر از گمنامی بیرون کشیده شد.
 
دستمزد 500 هزار پوندی به این نوجوان تیم پاریسن ژرمن، یکی از بهترین خریدهای مقرون به صرفه باشگاه را ثابت می‌کند. آنلکا با زدن 9 گل در تمام رقابت‌ها در طول فصل دبل 1997/98، تأثیری فوری بر جای گذاشت.
 
سال بعد شاهد پیشرفت بیشتر این مهاجم نوجوان بودیم و پس از به ثمر رساندن 17 گل در لیگ برتر، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال PFA انتخاب شد اما کفش طلای لیگ برتر را از دست داد.
 
او بازیکنی سریع، قدرتمند و کشنده در مقابل دروازه حریف بود، اما رویای تبدیل شدن او به یک سوپراستار در پیراهن آرسنال به درازا نکشید. هرچند او در آن تابستان در شرایطی عجیب آرسنال را با رقم 22.3 میلیون پوند به مقصد رئال مادرید ترک کرد.
 
این انتقال به نتیجه نرسید و پس از مدت کوتاهی در PSG و لیورپول، او با یک رکورد نقل و انتقالات باشگاهی به منچسترسیتی نقل مکان کرد. خرید آنلکا تا حدودی نشان‌دهنده کودتای تیم سیتی بود که به تازگی به لیگ برتر بازگشته بود و این بازیکن فرانسوی از دوران بسیار پرباری در نیمه آبی منچستر لذت خواهد برد.
 
او در طول دو سال و نیم حضور در سیتی، تنها در 103 بازی، 45 گل به ثمر رساند و سپس به دوران کوچ نشینی خود ادامه داد. سپس در تیم هایی مانند فنرباغچه، بولتون و چلسی حضور داشت، قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد و یک کفش طلا در دوران حضورش در استمفورد بریج برد.
 
کولو توره
 
توره در کنار ویرا در فصل تاریخی آرسنال با عنوان "شکست ناپذیران" بازی کرد، این بازیکن ساحل عاجی 326 بازی برای توپچی‌ها در تمامی رقابت‌ها انجام داد و خود را به عنوان یک مدافع قدرتمند معرفی کرد.
 
ظاهراً این مدافع میانی، آرسن ونگر را با تکلی خنده‌دار در طول دوره آزمایشی‌اش در شمال لندن تحت تأثیر قرار داد، اگرچه این عزم او بود که باعث شد توره در بالاترین سطح پیشرفت کند.
 
ظهور توره به پر کردن خلاء ناشی از بازنشستگی بزرگان خط دفاعی که ونگر در آرسنال به ارث برده بود، کمک کرد و بخشی از تیمی بود که رکورد 10 کلین شیت متوالی را برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در سال 2006 به ثبت رساند.
 
نمایش‌های توره توجه منچسترسیتی تازه‌ثروتمند را به خود جلب کرد و در تابستان 2009، کولو به برادر خود، یحیی در اتحاد پیوست.
 
توره چهار فصل را با این باشگاه گذراند و بخش مهمی از تیمی را تشکیل داد که اولین قهرمانی لیگ برتر را در فصل 2011/12 به دست آورد، 102 بازی انجام داد و سه گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و بعداً در لیورپول و سلتیک حضور پیدا کرد.
 
سمیر نصری
 
در دوره ظهور منچسترسیتی با حمایت میلیاردرها به عنوان یک نیروی بزرگ، شاهد این بودیم که چندین بازیکن از شمال لندن به سمت شمال غرب حرکت کردند و سمیر نصری یکی از این بازیکنان بود.
 
بازیساز فرانسوی از مارسی وارد لیگ برتر شد و به سرعت خود را به عنوان یک بازیکن مهم در آرسنال تثبیت کرد، تکنیک و خلاقیت نصری در تیمی تهاجمی در کنار بازیکنانی مانند سسک فابرگاس و رابین فن پرسی شکوفا شد.
 
عملکرد نصری باعث شد که این هافبک 15 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر برساند تا در فصل 2010/11 در تیم منتخب PFA قرار گیرد، اما ناتوانی توپچی‌ها در رقابت برای افتخارات بزرگ باعث شد که ملی‌پوش فرانسوی در جستجوی جام‌ها، آرسنال را ترک کند.
 
پس از آن‌که رابطه میان نصری و هواداران آرسنال به واسطه موضع‌گیری‌های او علیه هواداران و عدم توانایی آرسنال برای کسب جام‌های بزرگ به سردی می‌گرایید، او تصمیم به خروج از باشگاه گرفت و در این میان پیشنهاد 24 میلیون پوندی منچسترسیتی برای آرسنال کافی بود که مخالفتی با این جدایی از خود نشان ندهد.
 
این هافبک بازیساز به سیتی کمک کرد تا دو عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام اتحادیه را به دست بیاورد و در 176 بازی در تمامی رقابت‌ها 27 گل به ثمر رساند.
 
با این حال، بهترین لحظات نصری زودگذر بود و با وجود نبوغ در پیراهن سیتی، دوران حرفه‌ای او در اتحاد در نهایت به پایان رسید، بازیکنی با استعداد اما با خلق و خوی که شاید نتوانست به حداکثر پتانسیل خود برسد.
 
امانوئل آدبایور
 
این مهاجم ظاهراً تمام تلاش خود را می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همیشه بازیکنی کاملاً نامحبوب در شمال لندن خواهد بود.
 
بازیکن ملی پوش اهل توگو از موناکو به آرسنال پیوست و پس از یک دوره سازگاری، شروع به پیشرفت در سطح بالای انگلیس کرد و خلاء ناشی از خروج تیری آنری به بارسلونا را با یک دوره پربار به عنوان مهاجم مرکزی توپچی‌ها پر کرد.
 
بهترین عملکرد او در فصل 2007/08 با 30 گل زده به ثبت رسید، عملکرد این مهاجم باعث شد تا او در رده دوم بهترین گلزن لیگ قرار گیرد و به عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا انتخاب شود.
 
آدبایور با قراردادی 25 میلیون پوندی به تیم منچسترسیتی پیوست. شروع او در باشگاه با گلزنی در چهار بازی اول آغاز شد، از جمله گلی که به تیم سابقش زد و جشنی را در مقابل هواداران آرسنال به راه انداخت.
 
او در 45 بازی برای سیتی، 19 بار گلزنی کرد، اما افت و افزایش رقابت برای حضور در ترکیب اصلی باعث شد که او مدت کوتاهی را به صورت قرضی در رئال مادرید سپری کند و سپس با امضا قرارداد با تاتنهام، اعتبار خود را نزد هواداران آرسنال بیشتر از اینها لطمه زند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : The Football Faithful
بازدید: ۱,۶۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰