loading
در حال بررسی درخواست شما
9 مورد از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال
9 مورد از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال

۹ مورد از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال

پیر امریک اوبامیانگ
 
دوران چهار ساله اوبامیانگ در آرسنال بسیار بد به پایان رسید.
 
توپچی‌ها قرارداد بازیکن گابنی را فسخ کردند و به او اجازه دادند با انتقالی آزاد به بارسلونا بپیوندد.
 
این انتقال به این معنی بود که آرسنال از دستمزد هنگفت 350 هزار پوند در هفته اوبامیانگ خلاص شده است، که یک امتیاز بزرگ برای آن‌ها است.
 
اوبامیانگ در سپتامبر 2020 قرارداد جدیدی را در شمال لندن امضا کرد و از آن زمان تنها 21 گل به ثمر رسانده بود، به این معنی که برای هر گل 1.2 میلیون پوند برای باشگاه هزینه کرد.
 
در حالی که این بازیکن 32 ساله لحظات جادویی زیادی را در آرسنال به ارمغان آورد،  اما تمدید قرارداد او در واقع به عنوان یک معامله بسیار بد ثبت خواهد شد.
 
اولگونار سولسشر
 
تصمیم منچستریونایتد برای دادن پاداش به سولسشر با یک قرارداد جدید سه ساله به ارزش 25 میلیون پوند درست قبل از آغاز فصل 2021/22 تصمیم درستی نبود.
 
تنها چند ماه پس از این قرارداد، سرمربی نروژی پس از نتایج فاجعه‌بار، از جمله شکست خانگی 5-0 مقابل لیورپول و باخت 4-1 خارج از خانه مقابل واتفورد، که ثابت شد آخرین بازی او در سرمربیگری بود، اخراج شد.
 
دنی درینک واتر
 
تا به امروز، ما هنوز نمی توانیم بفهمیم که چرا چلسی درینک واتر را از لسترسیتی به خدمت گرفت. مطمئناً، او فوتبالیست بدی نیست، اما آیا او ارزش 35 میلیون پوند و حدود 120 هزار پوند در هفته دستمزد را دارد؟ قطعا نه.
 
از زمان پیوستن به آبی ها در سپتامبر 2017، این هافبک تنها 23 بازی برای این باشگاه انجام داده است و به برنلی، استون ویلا، کاسیمپاشا و ردینگ قرض داده شده است. اینکه بگوییم او یک خرید هولناک با پول کلان بوده است، دست کم گرفتن است…
 
مسوت اوزیل
 
وضعیت او هم کاملا شبیه به اوبامیانگ بود. آرسنال نا امید به ماندن اوزیل بود و به همین دلیل یک قرارداد چرب و نرم به ارزش 350 هزار پوند در هفته به او پیشنهاد داد.
 
و اما نتیجه آن چه شد؟ هنوز جوهر امضای اوزیل بر روی قرارداد جدیدش خشک نشده بود که او از فرم خوبش فاصله گرفت و تا حدی پسرفت کرد که آرسنال راضی شد 6 ماه پیش از پایان قراردادش او را بصورت رایگان به فنرباغچه واگذار کنند.
اما آرسنال باز هم از این اتفاق درس نگرفت.
 
ویلیان
 
بله، دوباره آرسنال در همان تابستان که اوبامیانگ قرارداد جدید خود را امضا کرد، توپچی ها تصمیم گرفتند ویلیان را به صورت رایگان از چلسی به خدمت بگیرند و به او دستمزدی در حدود 200 هزار پوند در هفته پیشنهاد دادند.
 
علیرغم کسب درآمدهای کلان، این برزیلی بیشتر اوقات خود را در شمال لندن مانند یک فوتبالیست لیگ یک بازی کرد و در 37 بازی تنها یک گل به ثمر رساند. تنها پس از یک سال حضور در آرسنال، ویلیان با رضایت دوجانبه آنجا را ترک کرد و با کورینتیانس به کشورش بازگشت.
 
فیل جونز
 
منصفانه بگوییم، او زمانی که اولین بازی خود در یونایتد را پس از حدود دو سال مقابل وولوز انجام داد، بسیار خوب بازی کرد. با این حال، هنوز از این واقعیت دور نیست که درخواست تمدید قرارداد او در فوریه 2019 بسیار بد بود.
 
این بازیکن انگلیسی حدود 75 هزار پوند در هفته به جیب می‌زند، اما آخرین بازی او برای تیم اصلی شیاطین سرخ قبل از بازی ولوز مقابل ترانمر در جام حذفی در ژانویه 2019، درست قبل از امضای قرارداد جدیدش بود.
 
سول کمپل
 
به یاد دارید زمانی که ناتس کانتی در سال 2009 توسط یک کنسرسیوم خاورمیانه تصاحب شد و تسلط بر فوتبال انگلیس را هدف قرار داد؟ اوقات خوب کمپل با قراردادی چهار ساله با دستمزدی 40 هزار پوندی در هفته توسط تیم لیگ دو امضا شد که دستمزدی بسیار بالاتر از سایرین در این بخش بود.
 
اسطوره آرسنال تنها یک بازی برای این باشگاه انجام داد و در مقابل مورکامب عملکرد افتضاحی داشت. او چند روز پس از آن بازی شوکه کننده به دلیل عصبانی شدن از اینکه تنها بازیکن بزرگی بوده که باشگاه جذب کرده، آنجا را ترک کرد.
 
الکسیس سانچز
 
دوباره منچستریونایتد و این بار انتخاب اشتباه آن‌ها در خصوص عقد قرارداد با الکسیس سانچز در ژانویه 2018 آن هم با قراردادی به ارزش 560 هزار پوند در هفته. سانچز در یونایتد حتی سایه‌ای از سانچز آرسنال هم نبود و در 45 بازی تنها 5 گل برای بونایتد به ثمر رساند.
 
تنها لطف نجات دهنده برای یونایتد این واقعیت بود که سانچز تصمیم گرفت از دو سال آخر قرارداد بزرگ خود چشم پوشی کند تا در سال 2020 به طور دائم به اینترمیلان بپیوندد.
 
آلن پاردیو
 
وقتی یادمان می‌افتد که مایک اشلی در سپتامبر 2012 قراردادی هشت ساله (بله، هشت ساله) با نیوکاسل به پاردیو پیشنهاد داد، هنوز هم هرازگاهی کمی به این موضوع می‌خندیم.
 
این به این دلیل نیست که پاردیو مربی بدی است، این به این دلیل است که زمان طولانی معامله نهایت دیوانگی است. منچسترسیتی حتی جرات پیشنهاد قرارداد 8 ساله به پپ گواردیولا را ندارد.
 
و از شانس و اقبال، پاردیو کمی بیش از دو سال از هشت سال برنامه ریزی شده خود را در نیوکاسل دوام آورد و سپس تصمیم گرفت به کریستال پالاس بپیوندد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : givemesport
بازدید: ۷۹۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰