loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی 21 بازیکنی که در دوران لیگ برتر برای آرسنال هت‌تریک کرده‌اند
رتبه بندی 21 بازیکنی که در دوران لیگ برتر برای آرسنال هت‌تریک کرده‌اند

رتبه بندی ۲۱ بازیکنی که در دوران لیگ برتر برای آرسنال هت‌تریک کرده‌اند

21. جرمین پنانت
 
هواداران آرسنال فکر می‌کردند که وقتی جرمین پنانت در اولین بازی خود در لیگ برتر، در پیروزی 6-0 مقابل ساوتهمپتون، هت تریک کرده است، یک ستاره آینده دار به خدمت گرفته‌اند.
 
پنانت بعداً فاش کرد که پس از شرکت در یک مهمانی در ساعات اولیه قبل از اولین بازی رویایی خود، مقداری نوشیدنی نوشیده است، اتفاقی شاید نمادین در حرفه بازیکنی که هرگز پتانسیل اولیه خود را برآورده نکرد.
 
20. آندری آرشاوین
 
یکی دیگر از ستاره هایی که انتظار زیادی از او میرفت آرشاوین بود که با 15 میلیون پوند خریداری شد و با درخششش در تیم ملی روسیه که به جمع 4 تیم برتر اروپا رسیده بود و زنیت قهرمان جام یوفا 2008 سر و صدای زیادی به پا کرده بود.
 
او با سرعت، مهارت و توانایی خود در گلزنی، بازیکنی خاص برای آرسنال به نظر می‌رسید، اگرچه لحظات جادویی با دوره های متناقض آمیخته شده بود و یک فوتبالیست با استعداد هرگز به عنوان یک توپچی پتانسیل واقعی خود را پیدا نکرد.
 
همه به جز آن شب در مرسی ساید، آرشاوین هر چهار گل را در یک تساوی مهیج 4-4 مقابل لیورپول به ثمر رساند در یک نمایشی که برای مدت طولانی در خاطره ها ماندگار خواهد بود.
 
19. کوین کمپل
 
کوین کمپل از طریق آکادمی باشگاه وارد تیم اصلی آرسنال شد و 228 بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد، اما این مهاجم در رده نوزدهم این لیست قرار خواهد گرفت.
 
کمپبل نقش خود را در کسب عنوان قهرمانی لیگ در سال 1990 و دو جام داخلی در سه سال بعد ایفا کرد و اولین هت تریک باشگاه را در لیگ برتر در پیروزی 4-0 مقابل ایپسویچ در سپتامبر 1993 به ثبت رساند.
 
با این حال، حضور یان رایت دقایق بازی او را محدود کرد و او در سال 1995 به ناتینگهام فارست رفت.
 
18. امانوئل آدبایور
 
امانوئل آدبایور ممکن است در حال حاضر به یک بازیکن منفور در بین هواداران آرسنال باشد، اما باید به خاطر داشت که از لحاظ فنی یک بازیکن فوق‌العاده بود.
 
بهترین فصل این مهاجم توگویی باعث شد تا او 30 گل را در تمام رقابت‌ها برای توپچی‌ها به ثمر برساند، از جمله تبدیل شدن به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر که در همان فصل در خانه و خارج از خانه مقابل یک تیم (دربی کانتی) هت تریک می‌کند.
 
17. اولیویه ژیرو
 
ژیرو در رتبه 17 این لیست است که با زدن گل های خاص و کلاسیک آرسنالی یاد می شود.
 
ژیرو بیش از یکصد گل برای تیم شمال لندن به ثمر رساند و سپس به آن سمت دیگر پایتخت حرکت کرد و با چلسی قرارداد امضا کرد، جایی که او روزهای خود را سپری کرد و قهرمان لیگ اروپا شد.
 
16. تئو والکات
 
نه به اندازه تیری آنری همانطور که ابتدا انتظار داشتیم، اما یک بازیکن مفید که بیش از یک دهه در آرسنال حاضر بود.
 
دو قهرمانی در جام حذفی و 108 گل در 387 بازی مطمئناً نباید از آنها چشم پوشی کرد، به همراه سه هت تریک در لیگ برتر.
 
15. سیلوین ویلتورد
 
زدن گل قهرمانی آرسنال در استادیوم خانگی منچستریونایتد در فصل 2001/02، جایگاه او را در آرسنال تضمین کرد، و این مرد فرانسوی در دوران طلایی زیر نظر آرسن ونگر، یکی از اعضای توانمند باشگاه بود.
 
او دو عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و 49 گل به ثمر رساند، از جمله یک هت تریک مقابل وستهم در اولین فصل خود در شمال لندن.
 
14. نوانکو کانو
 
کانو با انبوهی از مدال‌های قهرمانی به آرسنال آمد و با مدال‌های زیاد دیگر از آرسنال رفت. این مهاجم نیجریه‌ای بخشی از تیم توپچی‌ها بود که در اوایل دهه 2000 دو قهرمانی لیگ را به دست آورد.
 
این مهاجم لحظات واقعاً هیجان‌انگیزی از جمله یکی از نمادین‌ترین هت‌تریک‌هایی را که لیگ برتر به خود دیده است، به ثبت رسانده است، که در 15 دقیقه پایانی دربی لندن مقابل چلسی سه گل به ثمر رساند تا شکست را تبدیل به پیروزی در استمفوردبریج کند.
 
13. آرون رمزی
 
گل لحظات پایانی رمبو در فینال جام حذفی 2014 به آرسنال کمک کرد تا به انتظار 9 ساله خود برای به دست آوردن یک جام پایان دهد و او این ترفند را سه سال بعد تکرار کرد و از محبوبیت ابدی در میان هواداران آرسنال اطمینان حاصل کرد.
 
او تا قبل از اوبامیانگ، آخرین بازیکن آرسنال بود که در لیگ برتر موفق به ثبت هت تریک شده است (مقابل اورتون در دسامبر 2018)
 
12. ری پارلور
 
ما کاملاً مطمئن نیستیم که مارک اورمارس هنگام اعطای نام "رامفورد پله" به ری پارلور چه شباهتی را دید، اما این لقبی بود که برای هافبکی که پس از عبور از رده‌های جوانان باشگاه از موفقیت بزرگی برخوردار بود، به او وصل شده بود.
 
به یاد ماندنی است که در لیگ برتر مقابل نیوکاسل در سال 2000 هت تریک کرد و در فینال جام حذفی در سال 2002 مقابل چلسی گلزنی کرد.
 
11. سانتی کازورلا
 
بازیکنی با استعدادی مقاومت‌ناپذیر که هم‌تیمی‌هایش به او می‌گفتند که با کدام پا ضربات ایستگاهی را بزند، اما بهترین سال‌های سانتی کازورلا متأسفانه به دلیل مشکلات متوالی مصدومیت، مانعی برای ادامه راه او شد.
 
با این حال، کازورلا در بهترین حالت خود یک تکنسین با استعداد فوق‌العاده بود که بازی‌ها را با سهولت کنترل می‌کرد و هت تریکش در برابر ردینگ در سال 2012 باعث می‌شود که او در این لیست قرار بگیرد.
 
10. پیر امریک اوبامیانگ
 
اوبا ممکن است در آخرین فصل حضور خود در آرسنال دوران سختی را پشت سر گذاشته باشد، اما او چیزی کمتر از یک خرید عالی برای شمال لندنی ها نبوده است و پس از هت تریک مقابل لیدز، تنها در 105 بازی لیگ 62 گل به ثمر رسانده است.
 
میکل آرتتا امیدوار بود که این آغازی باشد برای بازگشت بازیکن ملی پوش گابنی به موفقیت های خود (زدن 22 گل در لیگ در دو فصل متوالی)، اما این بازیکن نهایتا با فسخ قرارداد به بارسلونا پیوست.
 
9. الکسیس سانچز
 
ویرانگر و خطرناک در آرسنال، ناامید کننده و سرخورده در منچستریونایتد.
 
واقعاً چه اتفاقی برای الکسیس سانچز افتاد که افت او یکی از بدترین اتفاقات لیگ برتر است.
 
8. نیکلاس آنلکا
 
یکی از بهترین خریدهای آرسن ونگر که با تنها 500 هزار پوند خریداری شد و تنها دو سال بعد با قراردادی 22.3 میلیون پوندی به رئال مادرید فروخته شد.
 
در این بین، یک دبل داخلی و جایزه بهترین بازیکن جوان سال، در کنار عملکردی درخشان از یکی از هیجان انگیزترین استعدادهای نوجوان لیگ برتر و البته هت تریک مقابل لستر در سال 1999، وجود داشت.
 
7. مارک اورمارس
 
مارک اورمارس در حالی وارد لیگ برتر شد که بخشی از تیم نمادین آژاکس در دهه نود بود و با ظهور آرسنال، برای کسب افتخارات بزرگ، فوتبال انگلیس را انتخاب کرد.
 
مدافعان کناری آن دوران چیزی بیش از یک تاری دید نداشتند زیرا سرعت بالای اورمارس باعث شد توپچی‌ها در ضدحمله تهدیدی بزرگ برای دیگر تیم‌ها باشند. وی در برد 5-1 مقابل میدلزبورو در سال 1999 سه گل به ثمر رساند.
 
6. رابین فن پرسی
 
فرار رابین فن پرسی به منچستریونایتد، انتقالی است که هنوز در آرسنال مطرح است، کاپیتان باشگاه که به رقیب مستقیم می‌رود و الهام بخش تیم جدیدش برای قهرمانی در لیگ برتر می‌شود.
 
فن پرسی با کسب دو جایزه بازیکن سال و کفش طلا پس از 30 گل در آخرین فصل حضورش در امارات، در بهترین حالت خود برای آرسنال عالی بود.
 
این مرد هلندی سه هت تریک برای آرسنال به ثبت رساند، از جمله یکی از آن‌ها به عنوان بخشی از پیروزی 5-3 در خانه چلسی.
 
5. فردی لیونبرگ
 
لیونبرگ که قبل از پیوستن به آرسنال بازیکن شناخته شده‌ای نبود، در بهترین دوران آرسنال در لیگ برتر به عنوان بازیکنی سرسخت و گلزن بازی کرد.
 
لیونبرگ در طول فصل دوگانه 2001/02 بسیار درخشان بود و به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انتخاب شد و 17 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و تنها هت تریکش در پیروزی 4-0 مقابل ساندرلند به دست آمد.
 
4. رابرت پیرس
 
قهرمانی های آرسنال در اوایل دهه 2000 با درخشش ستارگانی به دست آمد و رابرت پیرس یکی از آن بازیکنانی بود که قادر بود لحظات شگفت انگیزی از نبوغ داشته باشد.
 
بعد از شروعی آرام ناگهان درخشید و به یکی از بهترین های لیگ برتر تبدیل شد.
 
استعداد بزرگی بود و در کنار اشلی کول و تیری آنری در سمت چپ آرسنال آشوب به پا کرده بود و گل های خوب زیادی به ثمر رساند؛ از جمله بهترین آنها هت تریک مقابل ساوتهمپتون.
 
3. یان رایت
 
گلزنی های یان رایت او را (حداقل برای چند سال) به بهترین گلزن تاریخ آرسنال تبدیل کرد و مجموعه ای از گل های زیبا را به ثمر رساند که شامل ضربات 30 یاردی و گل‌هایی از داخل محوطه شش قدم بود.
 
تعداد کمی از بازیکنان در لیست قهرمانان ابدی آرسنال محبوب هستند که یان رایت یکی از آن‌ها می‌باشد. رایت پنج هت تریک در لیگ برتر در طول یک دوران فوق العاده با آرسنال به ثبت رساند.
 
2. دنیس برکمپ
 
درخشش برکمپ او را در رتبه دوم این لیست قرار می‌دهد، اگرچه سه گل او در برابر لستر شاید بهترین هت تریک در لیگ برتر باشد.
 
این تنها هت تریک برکمپ در لیگ برای آرسنال بود، در دورانی که سه قهرمانی لیگ و بهترین بازیکن سال را در فصل دوگانه به ارمغان آورد.
 
1. تیری آنری
 
بزرگترین بازیکن تاریخ آرسنال و مسلماً بهترین بازیکنی که لیگ برتر به خود دیده است، دوران پر شور او در لیگ برتر که شاهد هشت هت تریک او برای توپچی ها بود.
 
هرگز قرار نبود نام دیگری در صدر این لیست قرار گیرد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۷:۵۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : The Football Faithful
بازدید: ۳۰۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰