loading
در حال بررسی درخواست شما
4 بازیکنی که آرسنال از لیگ پرتغال خریداری کرد
4 بازیکنی که آرسنال از لیگ پرتغال خریداری کرد

۴ بازیکنی که آرسنال از لیگ پرتغال خریداری کرد

ویرا حدود 36 میلیون پوند برای توپچی ها هزینه داشت و به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که مستقیماً از لیگ برتر پرتغال به آرسنال رفت. ما نگاهی به چهار بازیکن قبلی و نحوه عملکرد آنها در آرسنال انداخته ایم.
 
استفان شوارتز
 
 
شوارتز پس از کمک به سوئد برای کسب مقام سوم در جام جهانی 1994 تصمیم گرفت بنفیکا را ترک کند و با قراردادی 1.8 میلیون پوندی به آرسنال پیوست.
 
این بازیکن در ابتدا به عنوان جایگزین دیوید روکسل در پست هافبک طراح در نظر گرفته می‌شد، اما در تیم جورج گراهام به‌عنوان آچار فرانسه در بسیاری از پست‌ها بازی کرد.
 
ورود او همچنین با یک دوره انتقالی برای توپچی ها مصادف شد و آنها فصل فاجعه باری را در لیگ برتر پشت سر گذاشتند و در رده دوازدهم ایستادند.
 
شوارتز هنوز یک چهره محوری در راه آرسنال به فینال جام برندگان جام اروپا در سال 1995 بود و گل تساوی دیرهنگام مقابل سمپدوریا را در نیمه نهایی به ثمر رساند.
 
اما شکست 2-1 آنها مقابل رئال ساراگوسا در فینال، چهل و پنجمین و آخرین حضور او برای این باشگاه بود. پس از جانشینی گراهام توسط بروس ریوچ، آرسنال دیوید پلات را به خدمت گرفت و شوارتز با انتقالی 2.5 میلیون پوندی به فیورنتینا ملحق شد.
 
او در سال 2021 به FourFourTwo گفت: «نمی‌توانم بگویم جورج گراهام در آرسنال کار اشتباهی انجام داد، زیرا او بردهای زیادی به دست آورد، اما این یک روش بسیار مستقیم برای بازی بود، بیشتر از آنچه من عادت داشتم.
 
من می‌خواستم بیشتر در جنبه تهاجمی از من استفاده شود. اگر سبک بازی تیم کمی متفاوت بود، شاید تاثیر بیشتری می‌گذاشتم.»
 
بازگشت او به لیگ انگلستان با حضور در ساندرلند همراه بود، که باشگاه بند عجیبی در قرارداد او گنجانده بود، که در صورت سفر شوارتز به فضا، قرارداد او باطل بشود! که البته این سفر هرگز رخ نداد.
 
لوئیس بوآمورته
 
 
یکی از اولین خریدهای آرسن ونگر در آرسنال، بوآمورته از آکادمی باشگاه اسپورتینگ لیسبون در دوران نوجوانی وارد باشگاه شد و سپس در سال 1997 به شمال لندن نقل مکان کرد.
 
او در 21 بازی در اولین فصل خود دو گل به ثمر رساند و آرسنال در فصل 98-1997 قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد.
 
اما وینگر سابق پرتغالی هرگز خود را به عنوان بازیکن ثابت تیم اصلی نشان نداد و در سال 1999 تنها با 500 هزار پوند به ساوتهمپتون فروخته شد.
 
روی فونته
 
 
آرسنال با جذب بوآمورته از آکادمی اسپورتینگ در سال 1997، در سال 2006 دوباره به این باشگاه پرتغالی سر زد و با فونته 16 ساله قرارداد امضا کرد.
 
این وینگر در تیم های جوانان امیدهای زیادی داشت و اولین بازی خود را در بزرگسالان در سال 2008 انجام داد و در پیروزی مقابل ویگان در جام اتحادیه از روی نیمکت به زمین آمد.
 
این تنها حضور او برای توپچی ها بود و او تصمیم گرفت پس از پایان قراردادش در سال 2009 به اسپورتینگ بازگردد.
 
فونته در سال 2017 گفت: "16 ساله بودم و تا 19 سالگی در آنجا ماندم. خوب بود اما سخت بود زیرا خیلی جوان بودم."
 
زمانی که شما آنقدر جوان هستید، اگر از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی نباشید، زمانی که روزهای سخت فرا می‌رسد، واقعاً سخت می‌شود، اما اکنون من 27 ساله هستم، از آن زمان مدت زیادی می‌گذرد. با این حال، قوی شدن از نظر ذهنی برای حرفه من چیز خوبی بود."
 
نونو تاوارس
 
 
تاوارس که در تابستان 2021 با قراردادی 7.2 میلیون پوندی از بنفیکا به آرسنال آمد، به عنوان پوشش کیران تیرنی در دفاع چپ به خدمت گرفته شد.
 
ملی پوش زیر 21 سال پرتغال در اولین فصل خود 28 بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد و اولین گل خود را برای آرسنال در پیروزی 3-1 مقابل منچستریونایتد به ثمر رساند.
 
اما او اغلب از نظر دفاعی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید و پس از نمایش پراشتباه مقابل ناتینگهام فارست در جام حذفی، در دقیقه 35 نیمه اول تعویض شد.
 
میکل آرتتا پس از اینکه تاوارس در نیمه دوم مقابل کریستال پالاس به میدان رفت، گفت: "در طول دوران حرفه ای خود، باید لحظات بسیار سختی را پشت سر بگذارید."
 
او زمانی که به باشگاه آمد دوره های بسیار خوبی داشت و دقایق بسیار بیشتری از آنچه که احتمالاً انتظار داشت بازی می‌کرد.
 
این پیشرفت هر بازیکن جوانی است. شما فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذارید و ما اینجا هستیم تا به او کمک کنیم تا حرفه اش را بهتر کند. او آماده است و مایل است. او ناامید خواهد شد اما این بخشی از کار است."

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۷:۵۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰