loading
در حال بررسی درخواست شما
سومین گلزن برتر تاریخ آرسنال را چقدر می‌شناسید...
سومین گلزن برتر تاریخ آرسنال را چقدر می‌شناسید...

سومین گلزن برتر تاریخ آرسنال را چقدر می‌شناسید...

هفت گل به خودی خود کافی است تا ارزش جشن گرفتن این مسابقه را داشته باشد. اما چیز دیگری نیز وجود داشت، زیرا آن گل ها برای آنری به این معنی بود که او با رکورد کلیف باستین به عنوان بهترین گلزن آرسنال برابری کرد.

 

کلیفورد سیدنی باستین در 14 مارس 1912 در اکستر به دنیا آمد و برای مدرسه و تیم های تفریحی محل خود بازی می کرد.

 

پس از ترک مدرسه، او شروع به آموزش به عنوان برقکار کرد، اما همچنین به اکستر سیتی نیز پیوست. اولین بازی او در 24 دسامبر 1927 در سن 15 سالگی برای تیم ذخیره ها در لیگ جنوبی مقابل باث سیتی بود. او در آوریل بعد با سن 16 سال و 1 ماه در تیم اصلی قرار گرفت و در تساوی 0-0 برابر کاونتری بازی کرد. در اولین بازی خانگی خود برای تیم اصلی، او دو گل در پیروزی 5-1 مقابل نیوپورت کانتی به ثمر رساند. او در مجموع 17 بار برای اکستر بازی کرد و 6 گل زد.

 

طبق آمار، او فقط 17 بار برای اکستر بازی کرد و گفته می‌شود که هربرت چاپمن در واقع به سنت جیمز پارک رفت تا بازیکنی از واتفورد را تماشا کند که قصد خرید آن را داشت، اما چاپمن آنقدر مبهوت کلیف شده بود که او برای خرید او مذاکره کرد و موفق هم شد.

 

باستین در زندگی نامه خود می گوید که بلکبرن نیز او را دنبال می کرد و قبل از رسیدن به آرسنال، او قبلاً با اکستر بر سر دستمزد اختلاف داشت، آنها سعی می کردند به او کمتر از حد معمول دستمزد بدهند، احتمالاً به این فکر می کردند که وی به عنوان یک بازیکن 16 ساله، جایی نخواهد رفت.

 

با این حال، هنگامی که چاپمن وارد شد، باستین پیشنهاد آرسنال را رد کرد. باز هم در زندگی نامه باستین از چاپمن می گوید که برای امضای قرارداد با او، وی را تا خانه اش تعقیب می کند. در نهایت، باستین موافقت کرد، اما پس از آن به اجازه مادرش نیاز داشت. او ظاهراً گفت: "هر کاری که دوست داری انجام بده." بنابراین او قراردادش را امضا کرد.

 

آرسنال دو هزار پوند برای باستین در 27 آوریل 1929 پرداخت، و خود باستین این داستان را تعریف می‌کند که وقتی در روز اول در آرسنال ظاهر شد، دروازه‌بان به او اجازه ورود نداد و فکر می‌کرد که او فقط یکی دیگر از هواداران است که تلاش می‌کند امضا بگیرد.

 

این زمانی بود که هربرت چاپمن در حال تغییر نقش وینگرها بود، به عنوان بخشی از بازنویسی کامل رویکرد تاکتیکی خود پس از تغییر قانون آفساید در سال 1925. وینگرها، تا این لحظه بالا و پایین بازی می کردند و خط ایده چاپمن این بود که وینگرها به داخل بیایند.

 

او فکر می کرد که باستین بهترین بازیکن برای انجام این کار است. این یک نوآوری تاکتیکی بود که بخشی از انقلابی بود که پس از سال 1925 پدیدار شد.

 

در اولین فصل کامل خود (1930/31) او 28 گل در 42 بازی به ثمر رساند و آرسنال پس از چهارده سال قهرمان لیگ شد.

 

در مجموع باستین در 350 بازی برای آرسنال 150 گل به ثمر رساند. او پنج بار قهرمان لیگ و دو بار قهرمان جام حذفی شد و 21 بار برای تیم ملی انگلستان بازی کرد.

 

کلیف باستین در بازی دوستانه مقابل آلمان در می 1938 به میدان رفت که انگلیس 6-3 پیروز شد و او اولین گل را به ثمر رساند. شما همچنین می توانید او را در فیلم "معمای استادیوم آرسنال" و در فیلم "یکی از هواپیماهای ما گم شده" محصول 1942 ببینید.

 

در سال 1936 باستین از یک حمله جدی آنفولانزا رنج برد که منجر به عفونت داخلی گوش شد که باعث ناشنوایی کلیف شد. اگرچه فرم بازی او تا حدودی افت کرد، اما توانست به بازی ادامه دهد، و در طول سه سال گذشته قبل از جنگ، اغلب در پست هافبک به جای وینگر بازی می کرد.

 

جنگ زمانی شروع شد که باستین 27 ساله بود و او به دلیل رد شدن در آزمون شنوایی ارتش از خدمت سربازی معاف شد و در عوض به عنوان یک نگهبان در هایبوری مشغول به کار شد. در طول جنگ او 241 بازی انجام داد و 70 گل به ثمر رساند.

 

او در شش بازی اول پس از جنگ در فصل 1946/47 بازی کرد، اما با بالا رفتن سن و کاهش شنوایی او پس از آن بازنشسته شد. او مجموعاً در بازی های دیگر رقابت‌ها، 178 گل در 395 بازی برای آرسنال به ثمر رساند و با آرسنال 5 بار قهرمان لیگ و 2 بار قهرمان جام حذفی شد.

 

در دوران بازنشستگی، کافه‌ای را در محله‌اش اداره می‌کرد و برای نشریه ساندی پیکتوریال می‌نوشت. او در تاریخ 4 دسامبر 1991 در سن 79 سالگی در دِوون درگذشت. در سال 2000 اکستر یکی از غرفه های خود را به نام او نامگذاری کرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۸:۲۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۲۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰