loading
در حال بررسی درخواست شما
خوزه آنتونیو ریس، نامی جاودان در تاریخ باشگاه
خوزه آنتونیو ریس، نامی جاودان در تاریخ باشگاه

خوزه آنتونیو ریس، نامی جاودان در تاریخ باشگاه

گاهی اوقات یادآوری برخی از نام هایی که در فصل شکست ناپذیر بازی می کردند عجیب به نظر می رسد. منظورم این است که همه ما می دانیم که لمن 38 بازی را انجام داد، رکوردی که هیچ کس دیگری به آن دست نیافت، و آنری، ویرا، پیرس، لاورن، توره، کول، کمپل، لیونبرگ و گیلبرتو را به یاد می آوریم که همگی 30 بازی انجام دادند و البته برکمپ کمتر از بقیه.

اما نام برخی از بازیکنانی که در آنجا حضور داشتند، کمی برایم شوکه کننده است. پاسکال سیگان 10 بار در ترکیب اصلی حضور داشت، فقط دو بار کمتر از ری پارلر. خوزه آنتونیو ریس 7 بازی را شروع کرد و در 6 بازی به عنوان یار ذخیره به میدان آمد.

او در 1 سپتامبر 1983 متولد شد، در سن 16 سالگی با سویا شروع کرد، در 20 سالگی با انجام 86 بازی برای این تیم به آرسنال پیوست. او بین سال‌های 2004 تا 2007، 69 بار در لیگ برتر به میدان رفت و سپس به صورت قرضی به رئال مادرید رفت. بعد از جدایی از آرسنال، به اتلتیکو مادرید پیوست و سپس به بنفیکا، دوباره سویا، اسپانیول، کوردوبا، شین جیانگ و اکسترمادورا رفت.

علیرغم تمایل خواکین کاپاروس، مربی سویا، برای حفظ او، ریس در پنجره نقل و انتقالات ژانویه در فصل 2003/04 با مبلغ 10.5 میلیون پوند که با پاداش‌ها به 17 میلیون پوند افزایش یافت، به آرسنال پیوست.

او اولین بازی خود را در 1 فوریه 2004 در پیروزی 2-1 مقابل منچسترسیتی انجام داد و دو روز بعد در جام اتحادیه مقابل میدلزبورو یک گل به خودی زد. در اواخر همان ماه، او دو گل مقابل چلسی به ثمر رساند تا آنها را از جام حذفی حذف کند و به آرسنال کمک کرد تا فصل شکست ناپذیری خود را در لیگ برتر به پایان برساند.

هت تریک در بازی های دوستانه در تابستان 2004 نشان دهنده پیشرفت ریس بود، و او تأثیر برجسته ای در شروع چشمگیر تیمش در فصل 05-2004 داشت، که در آن او موفق شد در هر یک از شش بازی اول گلزنی کند. او به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر در آگوست 2004 انتخاب شد.

در اوایل سال 2005، گزارش شد که ریس در حالی که در آرسنال بود دلتنگ غربت بود، حتی اگر پدر و مادرش، ماری و فرانسیسکو، و همچنین برادرش ژسوس با او در انگلستان زندگی می کردند. او ظاهراً اعلام کرد که زندگی در لندن با آنچه او تصور می کرد فاصله زیادی دارد و از بازگشت به کشورش استقبال می کند. او همچنین گفته است که می‌خواهد از باشگاه خارج شود زیرا "افراد بد" در آرسنال وجود دارد.

در 21 مه 2005، ریس تنها دومین بازیکن تاریخ شد (پس از کوین موران) که در فینال جام حذفی اخراج شد، زمانی که او به دلیل کارت زرد دوم کمی قبل از پایان وقت اضافه مقابل منچستریونایتد اخراج شد، اما آرسنال در ضربات پنالتی بازی را برد.

او به طور موقت به گمانه زنی ها در مورد جدایی از هایبوری در ژوئیه پایان داد، زمانی که قرارداد شش ساله جدیدی را امضا کرد و اعلام کرد که "به دنبال داشتن سال های موفق بیشتر در باشگاه است."

ریس در فصل 2005/06 به همراه توپچی ها در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید، یوونتوس و ویارئال پیروز شدند و در بازی فینال مقابل بارسلونا که آرسنال با نتیجه 2-1 شکست خورد، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. با این حال، در آگوست 2006، او ابراز تمایل کرد که در مسابقه مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل دینامو زاگرب بازی نکند و انجام این کار باعث شد تا گمانه زنی ها مبنی بر اینکه به زودی با انتقال وی موافقت خواهد شد، دامن زده شود.

او از یک خانواده رومی بود و از همان ابتدا داستان ها این بود که نه تنها نمی توانست انگلیسی صحبت کند، بلکه به سختی می توانست برای هم تیمی هایش در اسپانیا به دلیل ضخامت لهجه اش صحبت کند. او فقط غذاهای محلی را که خانواده‌اش تهیه می‌کردند دوست داشت و به همین دلیل پدر و مادر و برادرش به انگلستان نقل مکان کردند تا با او باشند.

در تابستان 2006، ریس در یک قرارداد تعویض یک ساله با خولیو باپتیستا راهی رئال مادرید شد. در 30 ژوئیه 2007، اعلام شد که ریس برای همیشه آرسنال را ترک کرده است.

ریس در ژوئن 2017 با نولیا لوپز ازدواج کرد. آنها با هم صاحب دو دختر به نام‌های نولیا و تریانا شدند. ریس همچنین یک پسر به نام خوزه آنتونیو جونیور از رابطه قبلی داشت که در ژوئن 2019 در سن 11 سالگی با رئال مادرید قرارداد امضا کرد.

در 1 ژوئن 2019، ریس در سن 35 سالگی به دنبال یک تصادف رانندگی در حین سفر بین اوتررا و سویا با پسرعموهایش، جاناتان ریس، که او نیز درگذشت، و خوان مانوئل کالدرون، که در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد، درگذشت.

پلیس تخمین زد که ماشین بین 111 کیلومتر در ساعت (69 مایل در ساعت) تا 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) حرکت می کرد و او دچار نقص فرمان یا لاستیک شده بود که منجر به از دست دادن کنترل ماشین شد. این گزارش ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه او با سرعت 220 کیلومتر در ساعت (135 مایل در ساعت) رانندگی می‌کرد را رد می‌کرد.

بسیاری از فوتبالیست‌ها و باشگاه‌های سابق او به خانواده ریس تسلیت گفتند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2019 که در همان روز در مادرید برگزار شد، یک دقیقه سکوت برقرار شد. تشییع جنازه او در 3 ژوئن در زادگاهش اوتررا برگزار شد و آخرین تیم او اکسترمادورا کمی بعد پیراهن شماره 19 او را بازنشسته کرد. در فوریه 2020 این شماره به اشتباه به خرید جدید چینی، گائو لیلی، داده شد که بعداً اصلاح شد.

ما به او به عنوان بازیکنی که در تیم شکست ناپذیران حضور داشت، در فینال جام حذفی و فینال جام ملت‌های اروپا بازی کرد، افتخار می‌کنیم و آن روزها در خاطرات ما می‌ماند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۳:۵۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۸۹۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰