loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی شماره 14 های آرسنال در لیگ برتر
رتبه بندی شماره 14 های آرسنال در لیگ برتر

رتبه بندی شماره ۱۴ های آرسنال در لیگ برتر

ادی انکتیا پیراهن شماره 14 را در آرسنال دریافت کرده است.
 
تعداد زیادی از بازیکنان شماره 14 را در سرتاسر جهان از آن خود کرده‌اند، از یوهان کرایف گرفته تا ژابی آلونسو، و این تعداد از زمان معرفی شماره های تیم در سال 1993 در آرسنال سابقه تاریخی دارد.
 
انکتیا پس از امضای قرارداد جدید خود در ژوئن 2022 به تلگراف گفت: "من در 14 سالگی به باشگاه پیوستم."
 
من 14 را به صورت قرضی در لیدز پوشیدم و وقتی فرصت استفاده از آن پیش آمد، نه گفتن سخت بود. می دانم برای باشگاه و هواداران چه معنایی دارد. این یک احساس خوب است، یک عدد نمادین."
 
ما تمامی بازیکنان قبلی آرسنال که پیراهن شماره 14 این باشگاه را بر تن کرده بودند، از بدترین به بهترین رتبه بندی کرده‌ایم.
 
4. مارتین کیون
 
شماره پیراهن بازیکنان تا پیش از آغاز فرمت جدید لیگ برتر انگلیس، از اهمیت آنچنانی برخوردار نبود. اما شرایط در فصل 1993/94 تغییر کرد و مارتین کیون نیز یکی از اولین‌ها در این زمینه بود.
 
دومین دوره این مدافع در تیم لندنی (کیون در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 برای استون ویلا و اورتون بازی کرد) بیش از یک دهه به طول انجامید و در سالهای 1998، 2002 و 2004 قهرمان لیگ برتر شد.
 
بخش اعظم آن بازی‌ها با پوشیدن شماره 14 انجام شد، از جمله در فینال جام حذفی 1998 که تیم آرسن ونگر دبل لیگ و جام حذفی را به ارمغان آورد.
 
کیون در نهایت پیراهن شماره 5 استیو بولد را کسب کرد که شاید برای مدافع میانی آرسنال مناسب‌تر باشد.
 
 
3. تئو والکات
 
فصل 08-2007 یک دوره موفقیت آمیز برای والکات در اولین سالی بود که پیراهن شماره 14 را پوشید.
 
جوان سابق ساوتهمپتون اولین گل های خود را در لیگ برتر برای توپچی ها به ثمر رساند و همچنین نقش خود را در اروپا ایفا کرد که حرکت انفرادی‌اش مقابل لیورپول برای مدت طولانی در خاطره ها ماندگار خواهد بود.
 
او قبل از اینکه در ژانویه 2018 آرسنال را به مقصد اورتون ترک کند تقریباً یک دهه کامل این شماره را بر تن داشت.
 
والکات مدت کوتاهی قبل از بازگشت کوتاه آنری در سال 2012 گفت: "من اکنون شماره پیراهن تیری را دارم اما او آن را پس نمی‌گیرد، حتی اگر برای مدتی برگردد."
 
 
2. پیر امریک اوبامیانگ
 
اوبامیانگ در سال 2020 به آرسنال تی وی گفت: "من دو عدد را دوست دارم، نه و هفت."
 
من قبل از آمدن از میکی پرسیدم: آیا شماره 7 را می‌گیری؟» و او گفت بله، بنابراین من گفتم: «باشه، چیز دیگری را امتحان خواهم کرد».
 
نحوه خروج اوبامیانگ هنوز برای خیلی ها بد است، اما او در بیشتر زمان حضورش در ورزشگاه امارات، پیراهن شماره 14 را با افتخار انجام داد و 92 گل به ثمر رساند و در فینال جام حذفی 2020 آرسنال را به تنهایی قهرمان کرد.
 
 
1. تیری آنری
 
آنری، مسلماً بهترین بازیکن تاریخ آرسنال، پیراهن شماره 14 را به تصویر خودش بازتعریف کرده است - اما این انتخاب اصلی او نبود.
 
بر اساس گزارش مترو، آنری در سال 2020 به هم تیمی سابقش سسک فابرگاس گفت: "من [به صورت قرضی در سال 2012] با شماره 12 برگشتم، در واقع این شماره من است." «چهارده شماره من نیست. من شماره 14 را در آرسنال گرفتم زیرا کریستوفر ور شماره 12 را داشت، بنابراین نمی خواستم آن را از او بگیرم.
 
"دلیلش این بود که آن زمان نمیخواستم لباس را از تن او در بیاورم... یکی از دلایلی که برگشتم این بود که پیراهن شماره 12 را بپوشم. شماره 12 را بخاطر اینکه مارکو فان‌باستن در یورو 88 میپوشید دوست داشتم...
 
اگر آنری به جای آن شماره کریستوفر ور را می گرفت، سیر تاریخ ممکن بود بسیار متفاوت باشد. اگرچه احتمالاً اینطور نیست…
 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۳:۵۶
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۰۴۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰