loading
در حال بررسی درخواست شما
 چرا پاتریک ویرا همیشه اسطوره آرسنال خواهد ماند
 چرا پاتریک ویرا همیشه اسطوره آرسنال خواهد ماند

چرا پاتریک ویرا همیشه اسطوره آرسنال خواهد ماند

در 14 آگوست 1996، آرسنال امضای قرارداد با پاتریک ویرا از میلان را تایید کرد.
 
ویرا در ادامه از دوران 9 ساله خود با توپچی ها لذت برد و 406 بازی زیر نظر ونگر انجام داد که باعث شد او سه بار قهرمان لیگ برتر و چهار بار قهرمان جام حذفی شود.
 
در اینجا هفت دلیل آورده‌ایم که چرا او همیشه در آرسنال یک اسطوره خواهد بود.
 
گلش به منچستریونایتد
 
آرسن ونگر در اولین فصل کامل خود به عنوان سرمربی، آرسنال را به اولین قهرمانی در لیگ از سال 1991 و اولین قهرمانی آنها در لیگ برتر هدایت کرد.
 
این تنها دومین باری بود که منچستریونایتد صدر جدول لیگ برتر را از دست می‌داد و ویرا نقش مهمی در این پیروزی داشت.
 
توپچی ها با ضربه سر دیرهنگام دیوید پلات، مردان سر الکس فرگوسن را 3-2 شکست دادند، اما ضربه درخشان ویرا در دقیقه 27 که نتیجه را 2-0 کرد، به همان اندازه حیاتی بود.
 
این نتیجه ای بود که به دنیای فوتبال نشان داد توپچی ها آماده تبدیل شدن از مدعی به یک رقیب هستند.
 
 
نبرد با روی کین
 
اگر به دوران حرفه‌ای روی کین فکر کنید، ناگزیر به یاد پاتریک ویرا خواهید افتاد و بالعکس. در طول 9 سالی که آرسنال و یونایتد بر فوتبال انگلیس مسلط بودند، لحظات هیجان انگیز زیادی بین این دو در داخل و خارج از زمین وجود داشت.
 
بدنام ترین درگیری آنها در تونل و پیش از پیروزی 4-2 یونایتد در هایبوری در فوریه 2005 رخ داد، جایی که تقریباً تمام اختلافات لفظی در دوربین مشاهده شد.
 
شنیده شد که کین می گفت: "اگر شما اینقدر سنگال را دوست دارید، چرا برای آنها بازی نمی‌کنید؟" همانطور که گراهام پل شجاعانه بین این دو ایستاد.
 
 
دبل دبل
 
در زمان حضور این بازیکن فرانسوی در هایبوری، توپچی ها در سال های 1998 و 2002 دو دبل به دست آوردند.
 
اضافه شدن امانوئل پتی، مارک اورمارس و نیکلاس آنلکا به آرسنال کمک کرد تا در رقابت برای عنوان قهرمانی در سال 1998 از یونایتد پیشی بگیرد، قبل از اینکه نیوکاسل را 2-0 در فینال جام حذفی در ومبلی شکست دهد.
 
در سال 2002 داستان کمی متفاوت بود، زیرا آنها به قهرمانی لیگ برتر دست یافتند، با هفت امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول رده دوم و 10 امتیاز بالاتر از یونایتد، مدافع عنوان قهرمانی.
 
ری پارلور و فردی لیونبرگ در پیروزی 2-0 خود مقابل چلسی در فینال جام حذفی گلزنی کردند تا دبل ویرا تکمیل شود.
 
 
کاپیتان فوق العاده
 
در آگوست 2002، «آقای آرسنال» تونی آدامز پس از یک دوران طولانی و برجسته در این باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد. این فرصتی را برای یک رهبر جاه طلب جدید ایجاد کرد تا جای او را به عنوان کاپیتان باشگاه فوتبال بگیرد و تنها یک نامزد وجود داشت: ویرا.
 
او توپچی ها را تحت هدایت خود به جایگاه جدیدی رساند، از جمله یک فصل کامل بدون شکست. موفقیت ویرا و قبل از او تونی آدامز، به عنوان کاپیتان، شاید با شکست آرسنال در یافتن جانشین مناسب به عنوان رهبر از زمان جدایی او از باشگاه، به بهترین وجه مشخص شود.
 
نام‌های بزرگی مانند تیری آنری، سسک فابرگاس، ویلیام گالاس و رابین فن پرسی همگی تلاش کرده‌اند، اما هیچ‌کدام به ویرا نزدیک نشده‌اند.
 
 
چه بازیکنی
 
ویرا بدون شک سرسخت و یک رهبر برجسته بود، اما هرگز نباید فراموش کرد که او نیز چه فوتبالیست درخشانی بود.
 
حریف قدیمی او، کین، این را به بهترین شکل خلاصه کرد: ''بدون شک، او را در کنار زیدان، اسکولز، جرارد و لمپارد به عنوان یکی از بهترین بازیکنانی که تا به حال با یا مقابل آنها بازی کرده‌ام قرار می‌دهم.
 
 
فصل شکست ناپذیران
 
یکی از قابل توجه ترین داستان ها در تاریخ 25 ساله لیگ برتر، داستان شکست ناپذیری باورنکردنی آرسنال در راه رسیدن به عنوان قهرمانی است.
 
آمار فصل 04-2003 توپچی ها به این صورت است: 38 بازی، 26 برد، 12 تساوی و بدون شکست. رکوردی باورنکردنی در هر لیگی در سرتاسر جهان، اما موفقیتی چشمگیرتر به عنوان یک تیم لیگ برتری.
 
ویرا در 29 بازی از آن بازی ها حضور داشت و دو گل حساس مقابل چلسی و تاتنهام به ثمر رساند.
 
در واقع، گل ابتدایی او پس از سه دقیقه در تساوی 2-2 مقابل تاتنهام باعث شد آنها عنوان قهرمانی را در وایت هارت لین به دست آورند.
 
 
آخرین ضربه
 
اگر بخواهید به عنوان یک فوتبالیست از فوتبال خداحافظی کنید، بازی آخر ویرا برای آرسنال را باید به یاد آورید. این بازی در فینال جام حذفی سال 2005 مقابل رقیب اصلی، منچستریونایتد رخ داد.
 
علیرغم اینکه یونایتد در بیشتر بازی تیم برتر میدان بود، این آرسنال بود که به اولین تیمی تبدیل شد که در ضربات پنالتی فینال جام حذفی را پیروز می‌شود.
 
در حالی که همه بازیکنان به جز پل اسکولز، ضربات پنالتی خود را به گل تبدیل کردند، پنالتی پایانی به دست ویرا بود. او پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا آخرین ضربه‌اش برای آرسنال همراه با یک جام باشد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۳:۵۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۲۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰