loading
در حال بررسی درخواست شما
اورتون 1 - آرسنال 0 : شوک بزرگ به توپچی ها
اورتون 1 - آرسنال 0 : شوک بزرگ به توپچی ها

اورتون ۱ - آرسنال ۰ : شوک بزرگ به توپچی ها

همه چیز برای آرسنال بسیار خوب پیش می رفت تا به دیوار شان دایچ برخورد کردند. این بدان معنا بود که روند 14 بازی بدون شکست ما در لیگ برتر به پایان رسید، در حالی که ما هنوز منتظر اولین پیروزی خود در گودیسون پارک از سال 2017 هستیم.

سرمربی جدید اورتون در اولین بازی خود در گودیسون پارک، پیروزی 1-0 را برای اورتون انتهای جدولی رقم زد. این نوع باخت برای تیم میکل آرتتا در این فصل غیرمعمول شده بود و اکنون منچسترسیتی با برد مقابل تاتنهام می تواند فاصله با صدرنشین را به 2 امتیاز کاهش دهد. دایچ، که در این سال ها به عنوان سرمربی برنلی مطرح بود با کمک بازیکنان سابقش، دوایت مک‌نیل و جیمز تارکوفسکی با گلی که با ضربه سر از روی یک کرنر مشکوک به ثمر رسید پیروز بازی شد. گلی که باعث تفاوت شد. تنها شکست دیگر توپچی ها در لیگ در ماه سپتامبر برابر منچستریونایتد بود.

اورتون 1 آرسنال 0

این پایان دنیا برای آرسنال نیست. باخت هایی از این دست گاهی برای تیم های خوب اتفاق می افتد، انرژی در گودیسون پارک در اولین بازی سرمربی دایچ بالا بود، اما کاری که آرسنال باید انجام دهد این است که اطمینان حاصل کند که باخت یک شکست است و نه شروع یک روند ناامیدی در آستانه بازی با منچسترسیتی، اینها دلایلی است که توپچی ها در ژانویه تیم را با اضافه کردن جورجینیو، لئاندرو تروسارد و یاکوب کیویور تقویت کردند.

 آمادو اونانا و عبدالله دوکوره که در تمام طول بازی فوق‌العاده بودند، به طوری که مارتین اودگارد بازی ساز نروژی توپچی ها یکی از کم فروغ ترین روزهای خود را سپری کرد و در نیمه دوم جای خود را به فابیو ویرا داد.

عمق برای حفظ فرم یک تیم مهم است و شکی نیست که آرسنال در طول پنجره نقل و انتقالات از این نظر پیشرفت کرده است. اما روز شنبه، این اورتون بود بهتر بازی کرد. اورتون تحت هدایت فرانک لمپارد درمانده شده بودند، آنها مانند یک تیم جدید به نظر می رسیدند که دایچ آن ها را رهبری میکرد زیرا تافی ها توانستند امتیازهای مهمی را در شرایط نزدیک به سقوط به دست آورند و حداقل موقتاً از رده بیستم به هجدهم جدول رسیدند.

بهترین دلیل برای اورتون این بود که آنها واقعا تیم بهتری امروز بودند، این یک نتیجه تصادفی نبود. درست است که آرسنال بر مالکیت توپ مسلط بود، همانطور که از نمودار حرکتی مسابقه می‌بینید که آنها بخش زیادی از بازی را در اختیار داشتند.

اورتون 1 آرسنال 0

اما، این مالکیت تبدیل به گل یا حداقل موقعیت های کلیدی گل نشد. علیرغم 550 پاس صحیح آرسنال به 178 اورتون، اختلاف شوت ها فقط 15-12 به نفع آرسنال بود و همانطور که نمودار گل مورد انتظار زیر نشان می دهد، این اورتون بود که بهترین ضربات را روانه دروازه آرسنال می کرد.

اورتون 1 آرسنال 1

آمادو اونانا روز فوق العاده ای در مرکز زمین برای تافی ها داشت و برخلاف توماس پارتی که دقایقی قبل از دریافت گل تیمش از روی کرنر جای خود را به جدیدترین خرید زمستانی توپچی ها یعنی جورجینیو داد. تعویضی که سوال های زیادی در پی داشت آیا یک تغییر تاکتیکی بود یا توماس بازهم احساس مصدومیت داشت؟

اورتون 1 آرسنال 0

بازی بعدی آرسنال قبل از رویاروی با منچسترسیتی، برنتفورد است. اکنون اورتون تنها تیم پایین جدولی است که می تواند ادعا کند که صدرنشین را شکست داده است.این تفاوت بین منچسترسیتی و آرسنال تا اینجای فصل است.

آرتتا بعد از بازی می گوید :

"شان دایچ و تیمش سزاوار اعتبار است . ما مایوس شدیم برای‌اینکه نتیجه ای که می خواستیم را کسب نکردیم. اورتون بسیار عالی بود‌ و به آن ها تبریک‌ می گوییم.در یک ربع انتهایی به‌ویژه پس از اجرای تغییرات ، به حریف‌ چند ضربه‌ آزاد‌ دادیم و تصمیم هایی شتاب‌آلود گرفتیم . این دقیقا همان چیزی بود‌ که اورتون می خواست یعنی سرعت بازی را کم کنید، همه کارها را خیلی طولانی انجام دهید، زیاد بازی نکنید. ما به اندازه کافی بازی را خوب مدیریت نکرده ایم.

"اما میخوام تیمم بدونه اکنون آن ها را نسبت‌ به هفته پیش‌ یا ماه قبل بیش تر دوست‌ دارم. همراه بودن با تیمی‌ که برنده‌ می شود راحت است‌ . الزاماً باید در این لحظات هم‌دل بمانیم . برای‌ ما فرش‌ قرمز‌ پهن‌ نکرده اند ولی راه ما مشکل و پرچالش خواهد بود‌ . سنگ هایی بزرگ‌ بر سر مسیر ما قرار خواهد داشت که باید‌ آن ها را از پیش‌ رو برداریم . تحت‌ هر شرایطی به این بازیکنان افتخار‌ می کنم. حریف فیزیکی بازی کرد و برای کنترل کردن بازی مقابل این تیم‌ها باید از نظر فیزیکی با آن‌ها برابری کنید. "

اورتون 1 آرسنال 0

جدول لیگ برتر بعد از شکست آرسنال مقابل اورتون

 

امتیاز بازیکنان:

 

اورتون: پیکفورد (7)، کلمن (7)، تارکوفسکی (8)، کودی (8)، میکولنکو (7)، اونانا (8)، گانا (7)، دوکور (7)، ایووبی (7)، کالورت لوین (7)، مک نیل (7)

 

تعویض: موپی (6)

 

آرسنال: رمزدیل (5)، وایت (5)، سالیبا (5)، گابریل (5)، زینچنکو (5)، پارتی (5)، ژاکا (6)، اودگارد (5)، ساکا (6)، مارتینلی (5). انکتیا (5)

 

تعویض: جورجینیو (6)، تروسارد (6)، ویرا (6)، تومیاسو (-)

 

بهترین بازیکن زمین: جیمز تارکوفسکی

اورتون 1 آرسنال 0

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۴:۲۹
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۳۱۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰