loading
در حال بررسی درخواست شما
جاودانی , صدر و ماجراهای شبکه سه!!
جاودانی , صدر و ماجراهای شبکه سه!!

جاودانی , صدر و ماجراهای شبکه سه!!

دیشب  مثل بیشتر شب های فوتبالی برنامه گزارش ورزشی شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران دارای یک کارشناس ورزشی بود تا مسائل و جوانب بازی مورد بررسی قرار بگیرد .

رضا جاودانی مثل همیشه مجری برنامه و دکتر صدر کارشناس فنی برنامه بودند تا در مورد بازی لیورپول و لیون صحبت کنند.

لیورپول که این روز ها حال و روز بدی دارد بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد . اما مطلب جایی جالب می شود که بدانیم رضا جاودانی سال هاست طرفدار لیورپول است .

لحظاتی مانده به شروع بازی دکتر صودر در ادامه بحث بررسی دو تیم با مثالی جالب رافائل بنیتز و لیورپول را با آرسن ونگر و آرسنال مقایسه کرد و حرکات کلی باشگاه لیورپول را ناامید کننده و برنامه های آرسنال را با اینده ای روشن دانست . جاودانی که از این بحث ناراضی به نظر رسید در آخرین ثانیه های بحث پیش از بازی در جمله ای احساسی اعلام کرد با قبول حرف های آقای صدر اما ونگر خواب استامبول را هم نمی تواند ببیند.

نکته اصلی این مطلب ورای مشکلات فنی شبکه سه تحمیل نظرات شخصی مجریان و برخی کارشناسان در زمینه فوتبال است که ذهن هر بیننده تلویزیونی را خسته می کند . شاید برای ما چون نام آرسن ونگر آمده این گونه بر آن شدیم مطلبی بنویسیم اما با نگاهی دقیق تر به این برنامه ها در تمامی بازی ها شاهد این موضوع هستیم . آیا شبکه سه نباید به مجریان آموزش دهد تا به صورت حرفه ای با کارشناسان صحبت کنند و به صورت جالب تر و مورد پسند تری مسائل فوتبال را نقد کنند؟

در مجموع بازی در نیمه اول شروع شد و قریب آرسنالی ها منتظر بین دو نیمه بازی و واکنش دکتر صدر بودند.

بین دو نیمه دکتر صدر دوباره بحث را باز کرد و با بیان اینکه در بازی آرسنال و لیورپول در جام اتحادیه در ورزشگاه امارات حضورداشته در مورد این دوره 13 ساله ونگر جملات بسیار زیبایی در مورد برنامه های تغذیه و بدنسازی آرسن ونگر که لیگ جزیره را متحول کرد بیان کرد . از بین بردن سلطه منچستر یونایتد و ایجاد فضای اقتصادی بسیار قدرتمند برای باشگاه برای ایجاد ورزشگاه جدید و مقایسه آن با ورزشگاه های کهنه انگلستان و .. حرف هایی بود که جاودانی را تا حد زیادی به سکوت وا داشت . این بحث که با لجاجت جاودانی به سمت قهرمانی لیوپول در لیگ قهرمانان اروپا کشانده شد ( که از نظر کارشناس برنامه با اتفاقات عجیب دنیای فوتبال رخ داد ) در نهایت به دلیل کمبود وقت به همین شکل به پایان رسید.

بعد از این ماجرا گزارشگر بازی آرسنال و آلکمار ( آقای سیانکی ) توانست با حرف های بسیار جالب خود هواداران آرسنال را متعجب سازد .

وی که در مورد آلمونیا صحبت می کرد به طور جالبی به  مانونه اشاره کرد و واکنش های وی در بازی لیورپول در جام اتحادیه را خوب توصیف کرد ( !!! )

رابین ون پرسی را دو پسته دانست و اعلام داشت ونگر به تناوب از وی در خط هافبک و تهاجمی استفاده می کند.

متاسفانه بدون نگاه کردن به لیست ذخیره های دو تیم روسیچکی را جزو مصدومان تیم آرسنال داسنته و حضور دو ساله سمی رنصری در آرسنال را همراه یک فصل کامل مصدومیت وی بر شمرد . مصدومیت های فابرگاس را متوالی و پشت سر هم دانست و باشگاه آرسنال را رسما تبدیل به فروشگاهی کرده بود که باید انتظار فروش نصف بازیکنان در پایان فصل را داشت . به طور جالبی لیست احتمالی فروشی های سال بعد را نیز اعلام کرد.

در ادامه بحثی که می توان از ارسنال یک تیم 11 نفره کامل فرانسوی پیدا کرد الکس سانگ را بازیکنی با تبعیت فرانسوی معرفی کرد .

به طور جالبی این احتمال را داد تا فابرگاس در جام جهانی در کنار بازیکنانی مثل کاسیاس و پویول و ... کاپیتان اسپانیا باشد .

 

در مجموع رویکرد بسیار ضعیف شبکه سوم سیما که به طور همه جانبه از مجری گرفته تا گزارشگر و نحوه پخش بازی های ما را بر آن داشت تا با نوشتن مطلبی از اتفاقاتی که فقط در عرض کن تر از 5 ساعت افتاد از این شبکه به ظاهر ورزشی در خوسات کنیم برای رضای بینندگان خود هم شده فکری اساسی تر بکنند.

بدون شک پخش بازی امشب ارسنال و آلکمار به صورت غیر مستقیم به دلیل انجام شدن بازی بارسلونا در زمانی زود تر از دیگر دیدار ها بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۸/۱۴
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۳,۰۸۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰