loading
در حال بررسی درخواست شما
شکست پل پیروزی نیست!
شکست پل پیروزی نیست!

شکست پل پیروزی نیست!

چندی است که قصد داشتم تا درمورد نظریات و فلسفه مربیگری ارسن ونگر که این روزها هواداران این باشگاه را حتی درانگلستان اشفته کرده چند خطی بنویسم که بنابه دلایلی که مهم ترین انها حضور تیم درجامهای مختلف بود و ممکن بود که بنده حقیر را به پیش داوری متهم کند ازاینکارخودداری کردم.

اما در روزهای اخیر ودرپی اعتراض کانون هواداران ارسنال در لندن وپاسخ ونگر به انها تصمیم گرفتم تا به توجیحات و سخنان اخیر این مربی فرانسوی که سالهاست بدلیل چهارجام که برای باشگاه به ارمغان اورده دراین تیم ماندگار شده وهمچنان خواهان ادامه حضورش دراین تیم است پاسخی بدهم!

ارسنال شش سال است که حتی از بردن جام اتحادیه هم ناتوان است از نظر ایشان باشگاهی موفق است! ایشان درپاسخ به اینکه تیمش شش سال است نتوانسته در قامت یک قهرمان ظاهر شود درپاسخ باشگاههای ضعیف تر را که 20 سال است جامی نبرده اند را مثال میزند!
البته که وقتی شما خودتان را باتیمهای پایین جدول وتیمهای ضعیف تر از خودتان مقایسه میکنید قطعا از عملکردتان احساس رضایت میکنید اما اگر منظور ونگر از تیمی که 20 سال است جام نبرده لیورپول است باید گفت که افتخارات اروپایی این باشگاه وقهرمانایهایش درانگلستان با ارسنال قابل مقایسه نیست واصولا اینگونه مقایسه ها فقط برای توجیه نتایج ضعیف ارسنال صورت میگیرد و چندسالی است که این جملات به بازیکنانم افتخار میکنم ویا اینکه انها پتانسیل زیادی دارند و...را اززبان ونگر میشنویم ولی درعمل چیزی بجز تعداد زیادی بازیکن متوسط دراین تیم نمیبینیم!


بازیکنانی که در بزنگاههای مهم توان کمک به تیم وتغییر روند بازی را نداشته اند و ندارند!
ونگر باید بداند که در استون ویلا مربیگری نمیکند ارسنال تیمی است که سیزده بار قهرمان لیگ انگلستان شده و شش سال قناعت کردن به رتبه های دوم سوم و چهارم برای هواداران اصیل این باشگاه که هوادار این تیم هستند نه هوادار مربی ان قابل تحمل نیست....


باشگاه ارسنال و ازهمه مهمتر سرمربی این تیم در سالهای گذشته جز جملات متناقض چیزی به هواداران نگفته اند دائما از زبان مدیر اجرایی باشگاه و ونگر میشنویم که منابع مالی برای خرید بازیکن موجود است وچنانچه ونگر کسی را بخواهد باشگاه توان خرید ان بازیکن را دارد!!!اما درعمل شاهد ورود بازیکنان بی کیفیتی نظیر اسکیلاچی سیلوستره کوسچیلنی ادواردو و شاماک هستیم دراین شرایط چیزی جز تناقضگویی مسئولین فنی واداری باشگاه به ذهن متبادرنمیشود وگرنه هیچ عقل سلیمی ازناکامی و نخریدن بازیکن وعدم تقویت تیم استقبال نمیکند...

قبل از شروع فصل همه بخوبی میدانستند که به المونیا که حتی در بین 18 تیم ضعیف تر از ارسنال هم خواهانی ندارد نمیشود اطمینان کرد ولی ونگر درمصاحبه با سایت رسمی باشگاه از اعتماد به وی خبر داد!والبته المونیا بارها و بارها نتیجه اعتماد ونگربه خودش را بخوبی نشان داد!!!


هم اکنون هم لمان 41 ساله را از روی صندلی چرخ دارش بلند کردیم تا هزینه این  تصمیم غلط کم تر باشد البته باتوجه به مصدومیت مدافعین تیم هیچ بعید نیست که تونی ادامزرا هم به عنوان بازیکن ازاد به ترکیب تیم اضافه کنیم!!

ساخت بازیکن وفروش ان کاری است که ونگر عاشق ان است! ونگر عاشق فوتبال نیست برای موفقیت در فوتبال اعتباری قائل نیست و همیشه مثل یک راننده بازنده به باخت و دوم شدن عادت کرده وموفقیت را در شکست خوردن میبیند!

بله امروزه شکست خوردن از منچستر و چلسی و پشت سر این تیمها قرار گرفتن برای ارسنال به موفقیت بدل شده است!!

درحالی که ارسنال بشدت به دروازبان ومدافع و هافبک و یک مهاجم تمام عیار نیاز دارد تا بتواند در تمام جبه هارقابت کند ونگر وعده ده سال اینده را میدهد و میگوید این تیم را در ده سال اینده ببینید!!

اری ده سال وعده های ونگر هم طولانی مدت شده اند ازفصل اینده به ده سال اینده پیشرفت کرده اند!!

حال با این تفکر ونگرایا ارسنال میتواند این تیم را تا ده سال درکنارهم قرار دهد ؟پاسخش پیش ونگر و تاجرهایی است که درارسنال تجارت میکنند.این باشگاه هم اکنون با تمدید قرارداد کلیشی و نصری که دوتن از کلیدی ترین بازیکنان این باشگاه هستند با مشکل مواجه شده ودراین شرایط صحبت از ده سال اینده خنده دار بنظر میرسد
همچنین این روزها همه منتظر درخواست رسمی فابرگاس جهت انتقال به بارسلونا درپایان فصل هستیم!


با این شرایط ایشان خودش و باشگاه را موفق ارزیابی میکند والبته دستمزدهنگفتی هم بخاطر این موفقیتهای بی امان و پی درپی از باشگاه دریافت میکند!

درپایان باید بگویم که ارسنال ذهنیت برد ندارد چون مربی این تیم پیروزی و موفقیت تیمش را دشکست میبیند وکسانی که باوی مخالفت کنند کوته فکر و سطحی نگرهستند!ارسنال ذهنیت برد ندارد چون مربی این تیم ذهنیت برد ندارد ونمیتواند تیمش را به هیجان بیاوردو
دربزنگاههای مهم نمیتواند نتیجه مناسب را بدست بیاورد....


پی نوشت:لازم به ذکر است که مطالب مطرح شده دراین مقاله نظرشخصی نویسنده بوده وبه هیچ عنوان موضع کانون هواداران ارسنال درایران نمیباشد .

این مقاله به درخواست تنی چند از اعضای کانون هواداران ارسنال توسط نگارنده ویرایش شده است.
درپایان به عنوان یکی از هواداران قدیمی ارسنال که ازسال 1997 شاهد بازیهای تیم محبوبم هستم برای این تیم وکادر فنی ان ارزوی موفقیت میکنم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱/۲۰
به قلم معراج آگاهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران ارسنال
بازدید: ۲,۰۸۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰