loading
در حال بررسی درخواست شما
فوتبال همه چیزش کیفیت است
فوتبال همه چیزش کیفیت است

فوتبال همه چیزش کیفیت است



در حالی که اخیرا صحبت هایی مبنی بر محدود بودن تعداد دعوت شدگان با نژاد دیگر در تیم ملی فرانسه موج می زند آرسن ونگر مربی فرانسوی توپچی ها نیز مورد همین سوال واقع شد .
آرسن ونگر باور دارد فوتبال و ماهیت آن درباره کیفیت است و نه نژاد .
این مربی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با استوک سیتی در این رابطه به خبرنگاران گفت :

" من احساس می کنم ملیت شما در فوتبال تعریف کننده مکانی و کیفیت فوتبال شما شغل و کار شماست . نه اینکه مردم از کجا می آیند .
این روی خطی است که قبلا نیز گفته ام که اهمیتی ندارد از کجا می آیید اگر به اندازه کافی خوب باشید می توانید بازی کنید .
این دلیل مهمی است که این مسائل را کیفیت فوتبال تداخل نیابد . سیستم سهمیه ای در را برای این مسئله باز کرده و اهمیتی به کیفیت نمی دهد . ما یک آوانتاژ در ورزش داریم و این فقط به کیفیت باز می گردد .
من از این نظر متعجب شدم اما می دانم لوران بلان نیز همینگونه شده است . در ابتدا این یک رقابت تکنیکی بود که به راه غلطی رفت و باید دوباره به مسیر درست بازگردد .
ما به این فکر بودیم که می خواهند بازیکنان را در سنین 10 تا 12 سالگی به سطح بهتری برسانند و سپس سپس مسئله ملیتی شد . در فرانسه ما مهاجران زیادی از کشور هایی مثل مراکش  و الجزیره داریم . بسیاری از آن ها برای بازی در تیم ملی خودشان انتخاب شدند چرا که امیدی برای بازی در فرانسه نداشتند . نصری برای فرانسه بازی کرد و همینطور زیدا و دزایی .
برای سال های زیاد نمی توانیم این ملیت را تغییر دهیم . در سنین زیر 18 سالگی به وی ملیت بدهیم و در نهایت وی نتواند برای تیم ملی خودش بازی کند . در سوی دیگر ما کاملا شفاف نیستیم . پس نمی توانیم امروز شکایت این را بکنیم که مردم برای اینکه امیدی به بازی در فرانسه ندارند می روند .
من این مورد که آن ها برای تیم ملی خودشان بازی می کنند خوب ارزیابی می کنم . اگر بتوانند کیفیتشان را افزایش دهند پس این خوب است . "

همچنین ونگر عقیده دارد مسئله میلیتی مشکل بزرگی برای فرانسه نیست :

" من شخصا باور دارم که فرانسه به هیچ وجه کشور نژاد پرستی نیست . نمونه آن یانیک نواه است . همینطور کاپیتان تیم ملی آلو دیارا .
باور دارم مسئله نژاد پرستی به غلط افزایش یافته است چرا که فرانسه کشور نژاد پرستی نیست . اما می توان گفت که این بحث در فدراسیون فوتبال فرانسه زشت بود و نباید این صحبت ها باز می شد . "

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۲/۱۸
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۷۷۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰