loading
در حال بررسی درخواست شما
امارات 100 تایی شد!
امارات 100 تایی شد!

امارات ۱۰۰ تایی شد!

سال از انتقال آرسنال به ورزشگاه مدرنش می گذرد و توپچی ها در آستانه ی صدمین بازی خود در این ورزشگاه هستند! شاگردان آرسن ونگر تا به اینجا در خانه آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته اند. در زیر می توانید این آمار را مشاهده کنید














اما سایت رسمی آرسنال طی اقدامی 10 بازی برتر و خاطره انگیز در این ورزشگاه را انتخاب کرده است.







1- آرسنال 2-1 آژاکس ( 22-7-2006)

این بازی که اولین بازی آرسنال در ورزشگاه جدیدش محسوب می شد برای بزرگداشت دنیس برکمپ برگزار شده بود. آرسنال این بازی را با گل های هانری و کانو پیروز شد. تک گل آژاکس را نیز هانتلار به ثمر رساند.دنیس برکمپ، اسطوره ی باشگاه پس از این دیدار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد



2- آرسنال 2-1 منچستر یونایتد ( لیگ برتر 21-01-2007)

آرسنال در حالی به در این دیدار به مصاف شیاطین سرخ می رفت که پیش از این در آن فصل در خانه مغلوب لیورپول و تاتنهام شده بود. وین رونی 7 دقیقه پس از شروع نیمه ی دوم منچستر را پیش انداخت ولی رابین نیز 7 دقیقه مانده به پایان بازی طاق دروازه ی منچستر را هدف گرفت و دو تیم 1-1 شدند. همه خود را برای یک تساوی آماده کرده بودند ولی این تیری هانری بود که در آخرین دقیقه ی بازی روی سانتر ابوئه از سمت راست، با یک ضربه ی سر دیدنی برای بار دوم وندرسار را مغلوب کرد تا اولین شب خاطره انگیز امارات رقم بخورد.



3- آرسنال 3-1 تاتنهام ( کارلینگ کاپ، 31-01-2007)

آرسنال با پیروزی در این دیدار برای اولین بار پس از 14 سال به فینال جام اتحادیه رسید و برای اینکار مجبور به کنار زدن همشهری سر سخت خود، تاتنهام بود. تاتنهام که برتری 2 گله ی خود در دیدار رفت را از دست داده بود، با گل دقیقه 77 آدبایور در مجموع از توپچی ها عقب افتاد ولی ضربه ی سر میدو کار را به وقت های اضافه کشاند جایی که آلیادیره در دقایق پایانی نیمه ی اول وقت های اضافه آرسنال را پیش انداخت و سر انجام ضربه روسیچکی که به یار حریف نیز برخورد کرده بود، حساب کار را 3-1 کرد.



4- آرسنال 7-0 سلاویا پراگ ( لیگ قهرمانان 23-10-2007)

بهترین پیروزی آرسنال در مسابقات اروپایی که می توان گفت جایی بود که تئو والکات خود را به عنوان یک بازیکن توانمند در آرسنال مطرح کرد. نوجوان آن روزهای آرسنال در این بازی 2 گل به ثمر رساند. دیگر گل های آرسنال را فابرگاس، هلب، بنتنر به ثمر رساندند.



5- آرسنال 2-1 تاتنهام ( لیگ برتر 22-12-2007)

در این بازی حساس، آرسنال روی پاس پشت پای فوق العاده ی فابرگاس و ضربه ی نهایی آدبایور 0-1 از حریف خود پیش افتاد ولی برباتوف کار را به تساوی کشاند. ولی وقتی نفس ها در سینه حبس شد که داور برای تاتنهام ضربه ی پنالتی اعلام کرد!! آلمونیا ضربه را مهار کرد تا همه نفسی راحت بکشند و پس از آن بود که نیکلاس بنتنر جوان به زمین آمد و اولین ضربه اش به توپ، تبدیل به گل پیروزی بخش تیم شد! گلی که یکی از رکوردهای لیگ جزیره نیز محسوب می شود.



6- آرسنال 0-0 میلان ( لیگ قهرمانان 20-02-2008)

اولین شانس هواداران آرسنال برای دیدن ستارگان بزرگی مانند نستا، کاکا، سیدورف، پیرلو و کاکا در ورزشگاه امارات!! شبی که میلان خوش شانس بود که گلی دریافت نکرد ، هرچند که دو هفته بعد و در بازی برگشت، شانس دیگر یارشان نبود!!



7- آرسنال 6-0 شفیلد یونایتد ( کارلینگ کاپ 23-09-2008)

جوان ترین تیم تاریخ باشگاه به مصاف صدرنشین لیگ دسته یک انگلستان رفت و شش نقطه ی این تیم را بمباران کرد!!!!* بازیکنان جوان آرسنال در این بازی جواب اعتماد آرسن ونگر را به خوبی دادند و با هتریک ولا، دو گل بنتنر و اولین گل ویلشر برای باشگاه، شفیلد را بدرقه کردند!



8- آرسنال 2-1 منچستر یونایتد ( لیگ برتر 08-11-2008)

بازیی که خیلی ها آرسنال را از پیش بازنده می دانستند. 3 بازی متوالی بدون برد و مصدومیت آدبایور و محرومیت 3 جلسه ای رابین، کار را برای آرسنال بسیار سخت کرده بود ولی دیگر بازیکنان آرسنال، نسخه ی شیاطین را پیچیدند! سمیر نصری هر دو گل این بازی را به ثمر رساند. اولی با برخورد به بازیکن حریف و دوممی با یک گل خالص آرسنالی !! پاسکاری ها زیاد و متوالی توپچی ها دفاع منچستر را بهم زد و این فابرگاس بود که با پاس طلایی خود نصری در موقعیتی عالی قرار داد و او نیز با یک ضربه غیر قابل مهار تور دروازه را لرزاند تا آرسنال 0-2 جلو بیوفتد. گل دقایق پایانی رافائل نیز نتوانست دردی از منچستری ها دوا کند و آرسنال این بازی را پیروز شد.



9- آرسنال 4-0 بلکبرن ( لیگ برتر 14-03-2009)

روزی که آرشاوین حضورش در باشگاه را رسما اعلام کرد! او در گل به خودی بازیکنان بلکبرن نقش به سزایی داشت و در دقیقه ی 65 گلی زد که می تواند به آن افتخار کند! او پاس دنیلسون را سمت چپ زمین دریافت کرد و به سمت محوطه ی جریمه ی حریف رفت و با یک حرکت زیبا دنی سیپسون را جا گذاشت و بعد از آن از زاویه ای بسیار بسته و سخت، توپ را به سقف دروازه ی رابینسون چسباند! آرشاوین این گل را در حالی زد که بین دو نیمه، پزشکان آرسنال پای او را بخیه زده بودند!! دو گل دیگر آرسنال را نیز ابوئه به ثمر رساند.



10- آرسنال 3-0 تاتنهام ( لیگ برتر 31-10-2009)

بازی خاطره انگیز توپچی ها در برابر دشمن همیشگی، تاتنهام!! بازیی که شاید بتوان گفت شاد ترین دقایق را به هواداران در ورزشگاه امارات هدیه کرد!! تاتنهام تا اواخر نیمه ی اول پا به پای آرسنال پیش آمد ولی همه چیز در یک چشم بهم زدن عوض شد! رابین ونپرسی سانتر سانیا را به گل تبدیل کرد و این کاپیتان فابرگاس بود که توپی را که تاتنهامی ها پس از خوردن گل از وسط زمین به جریان انداخته بودند را دزدید، 3 نفر را دریبل کرد و توپ را به گوشه ی دروازه فرستاد! ونپرسی گل سوم آرسنال را نیز به ثمر رساند.


توضیح * : تیتر نویسنده خبر بعد از بردن شفیلد این بود: "شش نقطه ی شفیلد بمباران شد."
توضیح این تیتر : شفیلد در فارسی شش نقطه دارد

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۹/۱۳
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۵۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰