loading
در حال بررسی درخواست شما
شماره یازده، رابرت پیرس
شماره یازده، رابرت پیرس

شماره یازده، رابرت پیرس


سایت رسمی باشگاه آرسنال در این تابستان با برگذاری نظر سنجی از کاربران خود خواست تا تیم منتخب تاریخ آرسنال را انتخاب کنند و آنها در این بین 12000 نظر مختلف دریافت کردند.

برای این انتخاب تنها دو قانون وجود داشت، اول اینکه هیچ بازیکن فعلی آرسنال نمی تواند در این تیم جای گیرد و دوم اینکه ترکیب مورد نظر 4-4-2 است. این مساله انتخاب را سخت تر می کرد.

بعد از بررسی کلیه نظرات، نهمین نفر در این تیم معرفی خواهد شد که توانست با 71% آراء در سمت چپ خط میانی تیم رویایی آرسنال جای گیرد.

شماره یازده: رابرت پیرس

پست: هافبک

تعداد بازی: 284

تعداد گل: 84

شماره 11 تیم رویایی ما به او اختصاص داده شده، پیراهن سنتی که اغلب برای یک گوش چپ در نظر گرفته می شود اما همانند لیام بریدی و دیوید روکسل، رابرت پیرس پیراهن شماره 7 هایبوری را به شهرت رساند.

مرد فرانسوی درست در روز غم انگیز درگذشت راکی ( دیوید روکسل ) در 31 مارچ 2001 نخستین گل دربی شمال لندن خود مقابل اسپرز را به ثمر رساند تا به واقع خود را معرفی کند.

همانند هم تیمی خود در جناح دیگر یعنی فردی لیونگبرگ، پیرس می توانست با ورود به محوطه جریمه اوج توانایی خود را به نماش گذارد.

اما بر خلاف لیونگبرگ، او با پیشینه ای کامل وارد آرسنال شد. او بخشی از تیم ملی فرانسه بود که فاتح جام جهانی 1998 و جام ملت های 2000 شد و این خیلی قبل تر از آن نبود که به یک مهره هولناک برای مدافعین سراسر اروپا تبدیل شود.

پیرس یک الهام بخش بود، یکی دیگر از انتقال های زیرکانه آرسن ونگر، با نگرش یک بازیساز و غریزه یک مهاجم که با هم آمیخته شده بود.

برای عزیزتر کردن خود نزد هواداران، او در 12 دیداری که مقابل تاتنهام به میدان رفت 8 بار گلزنی کرد و هرگز در دربی شمال لندن بازنده نبود. در حقیقت تنها یک بازی در وایت هارت لین بود که پیرس در ان حضور داشت و نتوانست گلزنی کند و آن اولین دربی اش در سال 2000 بود.

تیم رویایی ما پر است از بازیکنانی که موفقیت را برای این باشگاه به ارمغان اوردند و رد پایی پیرس در سرتاسر فصل بدون شکست 2003/04 به چشم می خورد. با وجود پیرس و حضور تیری هانری در راس خط حمله، آرسنال در آن دوره دست نیافتنی بود.

جای تعجب نیست که ببینید آنها بار دیگر در تیم رویایی به هم بپیوندند.

گفتنی ها:

آرسن ونگر " رابرت 6 سال باشکوه را در کنار ما داشت و در زمان حضور خود در اینجا سهم عظیمی در موفقیت تیم داشت. او تنها یک فوتبالیست بزرگ نیست بلکه یک مرد خوب است. سخت است که یک یا دو نکته برجسته از بازی او را جدا کنید اما او در جریان فتح دوگانه 2001/02 فوق العاده عالی کار کرد و با زدن 19 گل کمک فوق العاده ای در فصل بدون شکست ما بود."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۴/۱۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : facebook fan page
بازدید: ۸۶۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰