loading
در حال بررسی درخواست شما
تمجید استن از روحیه و جنگندگی
تمجید استن از روحیه و جنگندگی

تمجید استن از روحیه و جنگندگی



استن کرونکه سهام دار اصلی باشگاه آرسنال دیروز در خلال تمرینات تیم آرسنال در لاندن کالنی سری به تمرینات این تیم زد و با بازیکنان به گفتگو پرداخت .
این مسئله که پیش از این اتفاق نیفتاده بود می تواند باعث ایجاد روحیه خوبی میان بازیکنان شود . استن درباره روحیه و جنگندگی تیم صحبت می کند و تیم را تهییج می کند .
کرونکه در اینباره می گوید :

" بسیار لذت بخش بود . در آن روز لحظات بسیار خوبی داشتم . من در استادیوم قدم زدم و هواداران به خوبی من روز خوبی داشتند . با برخی از آن ها صحبت کردم  . البته بازی تماشایی بود .  "

وی در ادامه درباره وضعیت ورزشی لیگ گفت :

" ورزش هم اکنون بخش مهمی از وضعیت اجتماعی ماست  . من فکر می کنم به خصوص لیگ برتر انگلستان  دارای وضوح زیادی در سراسر جهان است . همیشه مسائل زیادی از راه های زیادی وجود دارد و من از بابات حضورم در اینجا بسیار خوشنودم . "

اما چرا مردم خواهان کمی تغییر بودند ؟ وی در اینباره و صحبت هایش در جلسه سالانه توضیح داد :

" شاید به دلیل اینکه من در باشگاه متفاوتی هستم . این باشگاه بزرگ تر از یک نفر است . این بستگی به مسائل زیادی دارد و مربوط به یک نفر , یک هوادار , یک مربی و یا یک مسئله خاص نیست .
این باشگاه برای 125 سال است که اینجا وجود دارد . زمان های زیادی بوده که این باشگاه در اوج حضور داشته و زمان هایی نیز بوده که کاملا بالا نبوده است . اما من به این باشگاه افتخار می کنم . "

اما طرح کلی وی درباره قهرمانی :

" ما برای چهار سال در یک مقطع یا دیگر مقطع در باشگاه حضور داشتیم و شما همیشه می خواهید که قهرمان شوید . ما سال گذشته بسیار نزدیک بودیم اما نتوانستیم به آن برسیم .
شما هر سال نمی توانید قصد قهرمانی داشته باشید . من به اندازه فهم این مسئله باهوش هستم . من فکر می کنم گفتن این مسئله که ما بیش از دگران در ورزش تجربه کسب کردیم عادلانه باشد چرا که ما با باشگاه های زیاد دیگری درگیر هستیم . شما نمی توانید هر سال جام ها را برنده شوید . شما دوست دارید اما من دوستانی دارم که در لیگ آمریکا صاحبان تیم هایی هستند که تا کنون قهرمان نشده اند و آن ها نزدیک به 30 تا 40 سال است که ان جا حضور دارند . ما از این بابت و قهرمانی های به دست آمده موفق بوده ایم .
من از بابت مربی تیممان بسیار مفتخرم و من از بابت افتخارم به شدت مطمئنم و از راهی که باشگاه در ان حرکت می کند احساس افتخار می کنم .  "

اما استن فاش می کند قبل از آرسنال در تلاش برای رسیدن به برخی باشگاه ها بوده :

" اول از همه من عاشق لندن هستم . اگر شما به تاریخچه ما نگاه کنید ما سرمایه گذاری های بلند مدتی داشته ایم . ما فقط برای حضورمان در یک روز خود را درگیر نمی کنیم که یک روز باشیم و فردا نباشیم . ما دوست داریم مشغول مسائلی شویم و سعی کنیم گسترش دهیم . شاید این فقط من هستم اما من فکر می کنم لندن شهر بسیار خوب و بزرگی برای من است . فکر می کنم برای مدت زمان طولانی و برای جذب بازیکنان این مهم عالی است .
آرسنال 125 ساله و یک نگاه بزرگ و یک مربی بزرگ   یک مدل عالی و موقعیت ها و شرایط زیاد . "

استن کرونکه از علاقه اش به فوتبال از زمان شروع فوتبال پسرش در آمریکا صحبت می کند :

" او یک علاقه مند بزرگ بود و من سعی می کردم به تمام بازی های وی بروم . من در کودکی هرگز بازی نکردم . ما بیس بال و بسکتبال زیادی بازی می کردیم و همینطور دو و میدانی اما ما هیچ گاه فوتبال اروپایی نداشتیم و این ورزشی بود که در امریکا رشد کرد . "

اما کرونکه در ادامه درباره نحوه ادامه این مدل اقتصادی برای آرسنال توضیح داد :

" ما این را در آمریکا با برخی از همکاران مالک در ان بی ای و ان اف ال در آمریکا زیاد داریم . ما در آمریکا با تیم های دیگر در لیگ با همین منابع رقابت می کنیم .
من بر اساس این موضعیت اقتصادی و مدل حرکتی آرسنال بسیار مفتخرم . من فکر می کنم شما می توانید مردم را داشته باشید و ما آن ها را در امریکا داریم که مبالغ زیادی خرج می کنند و این کار را برای مدت کمی انجام می دهند و شاید برخی موفقیت هایی به دست آورند . شاید پس از ان از بابت وضعیت معکوس اقتصادی خسته شوند .
کاری که شما می کنید این است که روی یک شخص و با یک منبع تمرکز می کنید و این برای مدت طولانی برای یک باشگاه بزرگ که مردم با آن در ارتباط هستند بسیار جذاب است .
من بیشتر نیز مفترخ می شوم اگر تمام لیگ های ما با این ایده گسترش یابند . "

کرونکه درباره پروسه تبدیل جوانان به بازیکنان سر شناس در آرسنال می گوید :

" آرسن برای 15 سال است که اینجا حضور دارد و شما به بازده و دارایی های این باشگاه در زمان فعلی نگاه می کنید . این فوق العاده است که شما رشد می کنید . این بسیار با مسئولیت انجام می شود و همینطور باشگاه رکورد حضور در برای سال های متمادی را دارد و این تحسین بر انگیز است . من فکر می کنم این واقعا عالی است .
هر شخصی که ورزشی است این مسئله را به دور ریختن های دلار ترجیه می دهد .
همه می توانند بروند و بازیکنی بخرند اما این نیازمند شناخت درست از بازیکن و گسترش و پست وی دارد . "

اما آیا استن کرونکه برای رقابت کردن خرج خواهد کرد ؟

" آیا شما می توانید ؟ بله .
من فکر می کنم که می خواهید مطمئن باشید که خرج می کنید و  من فکر می کنم این چیزی است که مربی ما انجام می دهد . او این سنجش را به عمل خواهد آورد و این شغل وی است .
ما پول داریم و این به دلیل این نیست که همه اینجا نشسته اند و همیشه بگویند این را خرج نکنید . حالا اگر شما این را خرج کنید و دیگر پولی نماند شما می آیید و می گویید  " خوب استن , ما کوتاه آمدیم . شما نیاز دارید کمی بیشتر خرج کنید . "
بعد زا آن خود شما شاید مرا ملامت کنید اما فکر می کنم در زمان فعلی شما نمی توانید مرا سرزنش کنید . این باشگاه در راه مطمئنی حرکت می کند و من فکر می کنم مردم از این راه حرکتی باشگاه مفتخرند و من فکر می کنم هواداران ما از این راهی که باشگاه در حال حرکت در آن است افتخار می کنند .
من فکر می کنم هیئت باشگاه مستحق ستایش بسیاری هستند . اگر شما به وضعیت باشگاه و سود آوری ان توجه کنید این وضعیت کاملا متفاوت با دهه های قبلی است .
همه چیز به خودی تغییر نکرده است . انجام کار هایی که کامل شده کار آسانی نیست . هیئت باشگاه باید از بابت انجام آن ستایش شوند .  "

نگاه به اخرین روز نقل و انتقالات :

" من فکر می کنم شما می دانید که یکی از بازیکنانی که رفته کاری به پول نداشت . یک وضعیت شخصی و وضعیت خاص اتفاق افتاد . دیگری نیاز به ارزیابی دارد . این بستگی خسارت دارد . شما بازیکنی دارید که یک سال از قراردادش باقی مانده است و یک مبلغ بزرگ پیشنهاد دارید .
این مسئله ای بود که باید تصمیم گیری می شد نسبت به اینکه آیا می توانید این منبع را از دست بدهید و بهتر به دست اورید یا خیر و این مسئله ارزیابی شد . "

اما سوال درباره واکنش هواداران به دیگر مالکان آمریکایی دیگر باشگاه ها مثل گلیزر ها و یا جیلت .

" مسئله درباره گلیزر ها چیست ؟ آن ها برنده می شوند و سود خود را زیاد می کنند . اگر من یک هوادار فوتبال باشم می نشینم می گویم "واوو" چرا که چگونه آن ها می توانند بهتر این کار را انجام دهند . در آمریکا ما کی فلسفه متفاوتی داریم و من فکر می کنم این زمانی برای همه است که کمی درباره آن فکر کنند . من فکر می کنم آنها بایستی کمی درباره اینکه چه کسی سرمایه گذاری کرده فکر کنند و اینکه انتظارات برای مدت طولانی چیست ؟ "

وی صحبت هایش را آرسنال و هواداران و ترکیب به پایان برد :

" آرسن ونگر یک مربی باور نکردنی است . من فکر می کنم او یک شخص بسیار شگرف است . من فکر می کنم او از بهترین هاست  . بازی هایی واگذار شده است اما شما نمی توانید درباره یک مربی با یک بازی نظر دهید . باید در طول زمان نظر داد . "

اما پیام وی برای بازیکنان چه بود ؟

" این که من به ان ها افتخار می کنم و اینکه آن ها یک کلاس و روحیه واقعی نشان دادند و اینکه بازی شنبه برابر چلسی بسیار لذت بخش بود و یک پیروزی بزرگ . "

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۸/۱۰
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۶۱۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰